Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. pötkö

    pötkö Gearhead

    ups taisin sohaista kusiais pesään :poff:
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Varmaan ihan vahingossa...! :poff: :rotfl: :rotfl: :poff: :rotfl:
     
  3. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Mihin enää tarvitaan television viihdeohjelmia? :poff: :argue: :poff:
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei mihinkään,Street Racing on toiseksi parasta OD:llä :rotfl:
     
  5. pötkö

    pötkö Gearhead


    :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:kuka väitti ettei drag race ole hauskaa
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla ainakin on ollut hauskaa :rotfl:

    Niinku mä tossa aikaisemmin sanoin :soosoo: Joka keväinen saivartelijoiden ruikuttaminen alkaa taas, ilman että niistä saa enempää irti, kuin sen, että elämäni on nyt pilalla, kaikki on menetetty ,toi ei oo reiluu, ja nyt mä pillahdan itkuun, kun noilla on tommoset vehkeet ja luonto antoi mulle vaan paljon vähemmän :poff:
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mikä on parasta?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Taitaa parasta olla se varikkolaulu, jonka talvella korvaa paskanjauhanta OD:llä. Joskus meinaan on ollut tiimejä, jotka tulee varikolle, mutta auto ei käy kertaakaan koko viikonlopun aikana stripillä.
     
  9. HEMI

    HEMI 1st gear

    Täällähän mäni tunteet aavistuksen helteen puolelle :odroll: noh keväthän on tulossa.

    Ruikutusta tai ei mutta mä toivosin että tehtäs sääntömuutoksia millä olis vaikutusta aikojen ja loppunopeuksien paranimiseen. Mitä nopeempia sitä kivempi katsella :D ....toki vaikka säännöt löyhenis ja niin eihän se sitä takaa että nopeudet nousis(se on enempi tosta rakentajasta kiinni) mutta ompahan annettu edes mahdollisuus tehdä sellanne raketti joka lähtee ku kyösti työkkäristä.

    Toi nykynen tilavuus ja minimipaino raja ei kyllä miellytä pätkääkään. Tosiaan henkilökohtaiseti sitämieltä että 540 vois olla tilavuus raja ja minimpainosta 100kg pois.

    Ehkä noille turbo 8 autoille pitäs olla tosiaan oma luokka niinkun joku tais sanoa jossain vaiheessa tätä topikkia (esim Street D Turbo) mutta luokkaa on paha tietysti tehä jos ei ole ajajia :lol:

    Tollasessa ryhmässähän voi olla samat säännöt niinkuin d-ryhmässä paitsi että koneet on ahdettuja. Tyyliin maksimissaan turbotettu 540, painoa minimissään 1300kg, renkaat samatkun d-ryhmsässä ja kaaret sitä luokkaa sitten mitä se kulkee. Vois olla jotain ton tapasta. Tää oli vaan sitten katsojan haaveita joka tykkää katella nopeita oviautoja :wink:
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei sääntöjä saa löyhentää tai kiristää, sillä aina joku nirppanokkainen äkäpussi saa itkuraivarit avautuessaan: Nyt mä en ainakaan enää tuu mukaan :poff:

    Tosin ei kai ne oikeasti oo mukaan tulossakaan, siis ne suurimmat itkijät. Kunhan vaan louskuttelevat leukojaan ja valittavat elamänsä kurjuutta.

    Silti Vinkiksi: :soosoo: REE ryhmän varikolla ja kisoissa on paljon kivempaa olla mukana, kun tämän palstan suuret ajattelijat, eli avautujat antavat ymmärtää :rotfl:

    Tervetuloa vaan kaikki kokeilemaan :rotfl:
     
  11. HEMI

    HEMI 1st gear

    Pistetääs pieni gallup pystyyn ihan piruuttain. Saatas vaikka joku tolkku mitä mieltä immeiset on.(toki en odota suurta vastakaikua tälle gallupille) :poff:

    Kuka vastustaa kuutiotilavuuden rajan nostoa vaikka ~500-540ci ja minimipainon pudotusta vaikka ~100kg:lla? sanoo hep :lol:

    Kun sanotaan että on säännöt ja niillä edetään....no onhan se niinkin mutta kai niitä sääntöjä vois viilata jos enemmistö kuljettajista sitä haluis vai eikö? :eek:

    Sitten tämä että joku muka haluu muuttaa sääntöjä sen takia että itsellä olis helpompaa noh mitä tohonkaan sanos....meinaan kaikilla on samat mahdollisuudet sääntöjen puolesta vaikka tehtäskin vähän löyhemmät säännöt ton kulun suhteen...se miten sääntöjä rajoilla olevan auton tekee on itsestä ja lompakosta kiinni :wink:

    Tos onkin sitten aasinsilta siihen että joku pelkää että ero nopeimpien ja hitaimpien välillä kasvaa suureksi ja joku rupee dominoimaan jollain isolla rahalla tehdyllä autolla....minä sanon siihen että mitä sitten....kyllähän sitä ylivoimaista suorituskykyä esiintyy muissakin lajeissa vaikka juoksu kilpailussa....ja jos häviö on ylitsepääsemätön juttu niin ehkä ei kannata kilpailla.

    Ja onhan d-ryhmässä ajanut ennenkin täysin vastakohia toisilleen olevia autoja kuten eräs neliovinen vallu jonka käkö varmaan tietää erittäin hyvin ja esim vaikka toi ds325:sen auto niillä on aika suuri ero mutta silti ajavat samassa luokassa mikä on hieno juttu, monenlaista menijää. Mutta silti olis hieno jos annettas mennä vieläkin kovempaa jos vaan rahkeet riittäs.

    Hitto toistelenkohan mä liikaa asioita :rotfl:
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tota kuutiotuumarajaa sais kyllä mun mielestä nostaa koska oikeesti se jopa helpottais ja halventais koneen tekoa ja ton vois sit vaikka huomioida minimipainoissa tasottaen. Ja samalla painoindeksi systeemillä vois vaikka tehdä pelkästään yhden ns. veekasi-luokan eli C ja D yhteen jollon kilpailijamäärät ja kaviot kasvais mukavan isoiks.
    Bensasta kinaamista en ymmärrä kun tosiaan jo omat käyttökatiskat vaatii 98:ía ja muutenkin jos teet ikäänkuin old school tyyliin kisapadan eli perinteisillä ja edes jollain lailla kohtuuhintasilla kalikoilla niin väkisinkin yhtän tehokkaasta näyttää tulevan puristuksiltaan sellanen että ihan pumppubensan käyttö alkaa olla siinä ja siinä ja se jopa sit rasittaa konettakin mikäli se vielä jotenkin kävis ja kukkuis silläkin. Eli samapa toi on millä bensalla kukin ajaa tai ajaa sit vaikka diisselillä :p Tohon taiskin vasta tänä vuonna tulla tarkennus sääntöihin, aikaisemminhan tarkkaan tulkiten vaan bensan käyttö olis ollu sallittu :wink:
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

  14. studio57

    studio57 Gearhead

  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei ihan peruslohkosta tule, sillä 6" isku 806 cid vaatii 4,625" porauksen. Aftermarket lohko tarvitaan sillä passenger vakiolohkot eivät siedä kuin 4,470-4,520" porauksia, HP eli boss lohkot ovat asia erikseen - ne ovat järjestäänsä +4,500" porauksiin kykeneviä. Ei tommoinen rautainen A460 aftermarket lohko maksa kuin 2095 USD uutena Ford Racingin katalogista, siamilainen lohko, 4,670" ylikoko yleensä luonnistuu turvallisesti (+0,140" sylinterivahvuutta vielä jäljellä) ja majoittaa 5" akselin - siitä tulee jo 685 cid. Todennäköisesti tuohon 806 cid motin 6" iskuun vaaditaan korkeampi lohko mitä vakio 10,300-10,320 tai sitten on käytetty lohkon jatkopaloja, sillä muuten tulee kohtuu matalat männät... Sanotaanko että Fordin vakiolohkosta tommoinen 572 cid on toteutettavissa kohtuu helposti kun on oikeanlainen lohko, '72 uudemmista lohkoista 557 cid on normaali kauraa. Ultraäänellähän se lopullinen ylikokoporausvara selviää. Aftermarket lohkoissahan ollaan cid kapasiteetin kanssa lähes samalla viivalla, mutta kyllä toi 4,900" borespacing on hieno asia.
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mun mielestä oleellista olis, että luokkien välillä säilyis joku diversiteetti. Eli street D pitäis olla eri asia kun vaikkapa outlaw. Sen takia mä en kannata vapauttavia sääntömuutoksia, vaan ennemminkin sitä, että tehtäis pohjaa sille, että useemmallakin kun yhdellä reseptillä olis mahdollista ajaa kilpailukykyisesti. Eli jotain muutakin, kun mahdollisimman iso motti, ja kevyt auto, outlaw on mun mielestä sitten sitä maksimisuorituskykyä varten. Tarkoittaa painojen sitomista tilavuuteen ja "ranagistusta" ahtimista. Toistaseks ainakin se 7.5 sekunnin raja ei oo osoittautunut kenellekään liian hitaaks, ja sittenhän voi mennä pro modiin jos niin käy. 1400 kilon minimipaino kuljettajan kanssa on mun mielestä isolohko katuautolle todella vähän, vaatii jo reipasta keventämistä ja vie ne yhä kauemmas katuautomaisuudesta. En nää mieltä senkään pudottamisessa. Koneen koot vapauttaisin, ja laittaisin niihin jonkin kaavan mukaiset kertoimet, joilla nykyinen 480 yläraja minimi säilyis 1400 kilossa, isommat olis painavampia ja pienemmät kevyempiä niin, että tän hetken C:n minimi vastais 367 kubiikkia.
     
  17. Pahapää

    Pahapää Gearhead

    Ai niiku painot vaikka näin:

    240cid 1081kg
    260cid 1108kg
    280cid 1135kg
    300cid 1161kg
    320cid 1188kg
    340cid 1214kg
    360cid 1241kg
    380cid 1267kg
    400cid 1294kg
    420cid 1320kg
    440cid 1347kg
    460cid 1373kg
    480cid 1400kg
    500cid 1427kg
    520cid 1453kg
    540cid 1480kg
    560cid 1506kg
    580cid 1533kg

    ja "rangaistus" kertoimet esim:
    Roots cid x1.2
    Sentrifuugi cid x1.3
    Turbo cid x1.4

    ja unohdetaan toi 2008 vuodelle tuleva katsastus pakko tai sallitaan kaasut kertoimella 1.3

    ja taas :poff:
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ihan vaan hypoteettinen kysymys kaikille säännöistä itkijöille :soosoo:

    Lupaatteko tai aiotteko oikeasti tulla mukaan , jos sääntöjä taas rukattaisiin. Vai onko tää taas keskenkasvuisten kakaroiden tapa vaan spekuloida asialla, saada aikaan mainetta ja kunniaa paikallisen Esson baarin liepeillä vai miksi taas tämä sama itku täällä jatkuu. Ja miksi ihmeessä niitä sääntöjä pitää muuttaa :eek: :eek:

    Viime vuonna oli mukana alun toistakymmentä autoa REE ryhmässä, ja useita rakennetaan lisää nykysääntöjen mukaisiksi. Miten käy näitten 480 rajaa toteuttaneiden, isolla rahalla tehtyjen kuskien kanssa sitten, kun sääntöjä muutetaan. Lopettavatkohan he, kun panostukset nykysääntöjen mukaisiin laitteisiin heitettiin romukoppaan, vai nielevätko he vaan rahalliset tappionsa menttaliteetilla "saatiinpa 2 uutta kilpailijaa".

    Ei moottorin koon lisäämiset ja painonpudotukset mitään ratkaise, sillä keveämmille ja tehokkaammille autoille on jo olemassa oma luokkansa, nimittäin Outlaw. Jos mukaan D-ryhmään haluatte ja ootte oikesti tosissanne, niin tehkää oikean kokoisia moottoreita ja kohdistakaa tarmonne vaikkapa oikeasti rakentamiseen eikä täällä spekulointiin.

    Alle 1400 kilon minimipainoa en kyllä suosittele otettavaksi käyttöön, sillä kokemus on osoittanut, ettei tommosta Katuliikenteeseen kelpaavaa autoa saa millään turvallisesti ton rajan alle. Okei Kromimoly kaarilla ja hiilikuituosilla ton alle päässee turvallisesti, mutta toi tarkoittaa vaan sitä, että hinnat ja kustannukset karkaavat jo ennestäänkin korkeammale ja useimpien saavuttamattomiin.

    Jos taas motti saisi olla esim 540, tekisi taas joku rahamies sellaiset vehkeet, ettei tavallisella suksenkuluttajalla olisi mitään jakoa. Vaatisitteko sitten taas uutta moottorin koon suurentamista tasoittaaksenne tilannetta. Uskokaa nyt jo toisilla on vaan enemmän rahaa ja halua sijoittaa sitä näihin juttuihin, ja näissä ympyröissä käytännössä vain raha puhuu. Tietysti taidollakin on sijansa, mutta oikeasti ne kaikkein tehokkaimmat motit tehdään aina isolla rahalla.

    Joten eiköhän taas lopeteta pelleily ja jätetä säännöt sellaisekseen. tällälailla elinkelpoiset jo valmistuneet autot pidetään radalla, tekeillä olevat autot voidaan saattaa radalle ja jokaisella muullaakin on hyvät perusteet aloittaa projektinsa, kun on jo valmiit säännöt. Kaqikille muille löytyy kuitenkin oma luokkansa nimittäin OUTLAW :rotfl:
     
  19. HEMI

    HEMI 1st gear

    Oliko toi suunnattu mulle? Meinaan mä en ainakaan ole sanonut missään vaiheessa että mä olisin osallistumaas mihinkään olisi säännöt sitten mitkä hyvänsä (ei näillä tuloilla ja taidoilla.....hyvä jos saa edes pysymään auton ajokuntoisena normi ajossa) :rotfl: tosiaan ihan vaan katsojan näkökulmasta.

    Ja silloin aikoinaankin kun sääntöjä muutetiin niin olis voinu myöskin kysyä ton: Miksi ihmeessä niitä sääntöjä pitää muuttaa :lol:
     
  20. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Tää on taas tää joka vuotinen valitus et mä tuun ajamaan jos mä saan sitä ja tätä. Sääntöjä ei kannata muokata yhden uuden kuskin takia se ei ole yksinkertaisesti reilua muita kohtaa. Mä oon varma että jokaiselle löytyy luokka jossa saa ajaa. Jos haluaa putkirunkoisen ja 500cid pro koneen niin sitten kannattaa mennä ol:llään eikä haavella streetti luokista.
     

Kerro tästä muillekin!