Street Demon 625 CFM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Commodåren, 4.2.2015.

  1. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Saako otsikon kaasutinta Suomesta, vai pitääkö tilata Amerikasta asti ?
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Varmaan aika moni vauhtiputka sen sulle tilaa. Mitä näitä nyt on. Us-partsi tradeparts jne.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Holleyhan noita tekee, et varmasti joka putka joka myy niitä saa myös hoidettua tuollaisen.
     
  4. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Asia selvä, kiitos vastauksista.
     
  5. SS396

    SS396 Gearhead

    Uudessa AmerikanRaudassa oli us-partsin mainos jossa noita mainostettiin, eli olis varmaankin jo hyllytavaraa?
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Minkä hintaisia mahtoivat olla siinä US-Partsin mainoksessa?
     
  7. auburn

    auburn Gearhead

    Mainoksen hinnat :

    Street Demon 625 cfm 309.90 EUR
    Street Demon 750 cfm 329.90 EUR
     
  8. saresks

    saresks Gearhead

    Kommodoori ei kait pahastu jos keskustellaan ko. vehkeestä vähän enemmän.

    Onko näistä joillain täällä jo kokemuksia?

    Mielikuvaplussia:
    + suunniteltu puhtaalta pöydältä
    + valmistajalle on tärkeää, että toimii, panokset on kovat kun Demonin maine/bisnes oli laatuongelmien takia romahtamassa.
    + ei sovellettu mitään liian ufoa, vaan hyväksi havaittuja toimivia ratkaisuja thermoquadista, quadrajetistä, afb:stä jne. ja viilattu niitä.
    + hinnoittelu
    + polymeerirunko
    + sähköryyppy
    + ilman syöttö idle purkuaukkojen alle.
    + vaikuttaisi olevan hyvinkin alueella out of the box
    + säädettävyys helppo (paitsi bensanpinnat ja suuttimet, joutuu irroittamaan kaasarin)
    + varmaan aika kevyt
    + triple stack boosterihässäkkä, toimii varmaan jo kevyessä maantieajossa pintakaasulla, pitäisi vaikuttaa kulutukseen alentavasti

    Miinuksia
    - mitähän tuo 750 oikeasti virtaa ja mistä viilata että saisi 800cfm asti, riittääkö läppäakselien kavennukset
    - putsarin kanssa tulee ehkä vähän korkeammaksi kuin hollikka, koska ei pysty käyttään ihan niin droppia basea.
    - tiivareiden, osien saanti rajoitettua/kallista kun ei ole peruskauraa
     
  9. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    En missään nimessä, päinvastoin, kaikki tieto kiinnostaa.

    Tuossahan yhdistyy halpa hinta, spread bore jako sekä pienet ensiökurkut jotka mahdollistaisivat kaasarin sovittamisen Opelin 30H koneen alkuperäiseen 4bbl-imusarjaan.
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja tuo kolmensadan hinta on minusta erittäin kilpailukykyinen!


    hmm olikos tässä mallissa vakuumi toisiokurkut?

    pitäisi oikeasti harkita vaihtaa tota tuplapumppu holleytä vähän enemmän kadulle suunniteltuun versioon.
     
  11. saresks

    saresks Gearhead

    ^^ toisiot toimivat siten, että läppärungon toisioläppä aukeaa mekaanisesti ja muodostaa samalla alipaineen ylemmän, jousikuormitteisen ilmaläpän alle. Tämä saa ilmaläpän avautumaan ja kuormituksen jatkuessa ilmavirtaus pitää ilmaläpän auki. Ilmaläpän jousen esijännitys eli toisiopiirin mukaantulo on toteutettu helposti säädettäväksi.

    Periaate on sama kuin mm. quadrajetissa ja Carter AFB:ssä.
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla tuollainen oli buickissa ja ajoa kertyi reilu vuoden, kivasti pelas.. nyt uudessa moottorissa 2x noita mutta ei oo vielä tullut ajettua.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Työkaveri meni sorkkimaan Corvettensa(76) Quadrajettia ja onnistui sen jollain tavalla tärvelemään.

    Tyrkyttivät US-partsissa perinteistä Holley Spreadbore gaasaria(500€).
    Oisko tämä 625 Street Demon parempi vaihtoehto kun on huokeampikin(300€) ja taitaa mennä Spreadbore imusarjaan ilman mitään adaptereita?

    Juu,tiedetään että orgis Qudrajet on hyvä peli,mutta em.henkilöllä ei ole tarvittavaa taitoa ja eikä mielenkiintoa laittaa se kuntoon.

    Onko kellään taasen sitten kokemusta miten tämä 750 CFM.versio on rokannut isompien moottorien kanssa,siis luokkaa 400-454 haarukassa?
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos nyt hiuksia ruvetaan halkomaan, niin Carter AFB:ssä ei ole jousikuormitteinen ilmaläppä vaan vastapainolla. AVS:ssä ja Thermoquadissa on jousikuormitteinen. Mut siis vacuumitoisiopuoli.
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    toi ei mee välttämättä suoraan spread boreen kun siinä on se toisio puolella "butterfly" läppä.. tarvii adapterin taikka siivun irroituksen imusarjasta.
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    onkos näitä kukaan vielä testannut ja ostanut suomesta/partsista?
     
  17. höyrymakkara

    höyrymakkara 1st gear

    Morjens
    Eka viesti tälle foorumille. Kauan on lueskeltu tätä ja paljon hyvää asiaa täältä on löytynyt.

    Kuitenkin nyt on sitten kysyttävääkin asian tiimoilta eli onko tämä asia edennyt puheista teoiksi? Onko joku laittanut tällaisen ja minkälaisia kokemuksia siitä on?
    Tämä kaasari olisi mulla holleyn vaihtoehtona ja kokemukset kiinnostaisi.
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    muutaman viikon ollut kiinni ja pari sataa kilsaa. ja hyvältä kaasarilta vaikuttaa.

    senkun pulttasi kiinni ja lähti ajelulle. (siis sitten kun oli muokattu aiemmin olleen vanhan holleyn kaasutin ja kickdown kannakkeita sopivaksi.. kannattanee ostaa suoraan tähän kaasariin kuuluva bracketit valmiiksi asennusta varten, on sen verta leveämpi mitoiltaan että vanhat ei toimineet.)

    tämä siis toimi suoraan laatikosta otettuna, ilman säätämistä. en ole vieläkään, "ehtinyt" säätää sitä. laiska mies. oon vaan ajellut onnellisesti.. parempi etten koske siihen ennenkuin ns kesän ajelut on tehty, tämä kun toimii nyt jo huomattavasti paremmin kuin se aiempi vanha sohlo holley 650double pumper. sen kanssa kun joutui aina esim pitään kaasulla autoa käynnissä korkeilla kierroksilla useamman minuutin että jaksoi käydä, ja ennenkuin auto lämpesi oli turha yrittää lähteä ajamaan.. niin sammahti samantien. tämän demonin kanssa riittää kun saa auton käyntiin ja laittaa vaihteen päälle ja lähtee cruisailemaan.

    se onkin ainoa hieman erikoinen juttu. jos auto seisoo useamman päivän niin joutuu kauhean kauan starttaamaan ennenkuin se hörähtää käyntiin. mutta kun se sitten käynnistyy niin sen jälkeen ei mitään ongelmia sen kanssa.

    sekä kuumat, lämpimät starttaukset ja puolilämpimät/haaleat eli saman päivän aikana tehnyt käynnistykset, pelkästään avainta kääntämällä auto käynnistyy täysin oireetta. ainoostaan nää pidemmän tauon jälkeiset kylmästartit on vähän hitaita. johonkin siis tuntuisi bensa katoavan tai valuvan pois silloin kun autoa ei käytetä.

    aiemmassa holleyssä oli selvä nyykähdys jos polkaisi kaasun pohjaan.. perus säädöillä sitä ei saanut pois.. tässä street demonissa on hyvin pieni vastaava nitkahdus.. (tosin on niin pieni että ei haittaa menoa). luulen että pienellä säätämisellä pitäisi päästä siitäkin eroon. holleyn säätäminen ei auttanut yhtään tai ei vaan pysynyt säädöissään.. varmaankin jo liian kulunut että olisi tarvinnut remontin.

    tuntuu reagoivan kaasupolkimeen huomattavasti herkemmin kuin holleyllä.. eli kulkupuolikin parantunut tai ainakin muuttui sujuvammaksi tällä uudella kaasarilla. niin ja väittäisin että litran pari vähemmän vie nykyään polttoainettakin. (luultavasti tuo toimiva ryyppy auttaa) pikkasen se käy rikkaalla joten säätäminen tekisi hyvää ja voisi se kulutus hieman tippua lisää. kaikinpuolin siis olen aika tyytyväinen ostokseeni. (kylmä startin pitkän hinkkauksen kun saa pois ja vähän säätää laihemmalle niin avot kun olisi hyvä)
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Mulla on tälläinen Temoni,mutta se on edelleen laatikossa.Sen laitan 350 Letukan niskaan,ja veikkaan että moottorista tulee ainakin herkempi,kuin jos se olis vaikka 750DP Holistilla varustettu.
    Näinhän oli asian laita myös NonSenCen tapauksessa.Bensankulutus varmaan asettuu myös fiksummalle tasolle.

    Mulla on yksi Peanut Porttinen 454 motti,siis sellainen matalapuristeinen Suburbanin trukkimotti,jonka saa eloon Comp 268 nokalla,peltisarjoilla ja Weiandin Peanut imusarjalla.
    Funtsinut kuinkahan tämä max 5000 rpm 454 tulis toimeen tämän Speed Demon 625 cfm.sotkijan kanssa?
    Jos ei muuta, niin varmaan aika napakasti ehkä vääntäis alhaalta,vai?
     
  20. höyrymakkara

    höyrymakkara 1st gear

    No joo, kiitos noncense tuosta tekstistä. Näihin ei taida saada meterin rodeja ja niiden suuttimia suomesta. Pääsuuttimethan käy holleysta. Kyllä tässä voi silti kuppi kääntyä tuon classic holleyn puoleen, kun hinta on niillä sama.
     

Kerro tästä muillekin!