Street Race Rambler

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 27.5.2013.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Jottai pientä edistystä tullu-> http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... 5.jpg.html Elikkä värit pohjaan. Konehuone saa viel uutta maalia,kunhan sen saa vähä hiottua. Kannet luultavasti saa koneeseen tän kuun aikana ni sit sais sitäki niputtaa ja alkaa sovittelee. Polyuretaanipuslakitti tuli kans tilattua et sit kun nee saa ni voi tota perää alkaa sovittelee...
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Jos joku räkreis äijä kyylää tätä ni kertokaas millasta turbiinia tähän kotteroon kattois? Riittäiskö 3000stalli vai tonni lisää? Koppa kuitenki suht kevyt, perävälitys 4 ja jotai..kone speksit löyytki aikasemmilta sivuilta....4000stalli kuulostaa vaa omaa korvaan paljolta...
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Se vaan kuulostaa, ei se oikeesti paljoo ole. Hyvälaatunen turbiini on ihan mainio ajettava kadulla 4000 stallilla. Sul tulee pieni kone ja kohtuu ylävireinen eikä siel kauheesti alavääntöä ole, 3000 stallilla ei pääse mihinkään jos niinku kiihdytellä pitäis.
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    https://www.coperacingtrans.com/index.php?cPath=97_22 Tuolta kun lootan osia tartteis jossai kohtaa ottaa ni samalla meinasin tuota turbiinia. Elikkä vähintää tuo 4tonnia stallia? Perävälitys tarttee viel kyl zekata mut Hiacen akseli ni ei se ainakaa alle 4 ole.
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Ota toi 9.5" PTC, ja se 4000 on ihan sopiva. Puhtaasti kiihdytys käyttöön jos tulis niin se vois olla lähempänä 5000, mut kadulle 4000 on ihan jees. Kaverilla on muuten toi sama turbiini 3800 stallilla ja toimii kyllä hienosti, normaali ajossa ei juuri huomaa että siellä on joku korkeempi stallinen turbiini.
     
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Re: Rambler American 2d -65 +SBM alkaa s.2

    Osia orotellaan.. Ameerican Joelta tulossa tuo puslasetti,sähkönevesipunppu ja etujarruihin adapteri et saa levyt... Konehuane tuli spräämaalilla vedettyä, et ei hääppönen tullu mut ei oo kuskikaan. Turvatankki tuli kans takakoppaan asennettua... Nakkailen kuvia ku nuo osat saapuu et pääsee oikeesti jotai tekee...

    -Kummaa tää osien tilailu jenkeistä. Ekana tilannut nuo puslat,sit jarruadapterit ja vesipumppi viimisenä. Ekana tulee suomeen kuitenki jarrukamat...vaik sen ja puslasetin tilauspäivissä viikko vai kaks eroo.. Puslia ku seuraa hakukoneella ni näyttää vaa et Chicagosta lähteny 21.5.. Kait ne sieltä joskus kotii löytää
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tommosta....
     
  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Scarebirdin adapteri saapus ni vähä etulevyjen kasausta.. Elikkä Toyotan levyt,Chevyn jarrusatulat kakkaa merkkiä mut kai se noilla pysähtyy...Puslasettikin tul,mut olinkin tilanna uurempaan Rämpylään puslat et se niistä, mennää vanhoilla sit...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Tyylikäs adapteri!
     
  10. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Nyy tul perään hitsattua korvakkeet ja vedettyä maalia päälle. Bensalinjat tuli samalla tehtyä 10mm kupariputkesta ja Holleyn sininen pumppu löys kans paikkansa..Kansia orotellaan et saa seuraavaks konetta alkaa sovittaa keulille..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    noista levyjarruista kerro ihmeessä hieman tarkemmin miten onnistui ja mitä tekemistä vaati..

    esim mikkä tojotan levyt sulla tuli? mikä chevyn jarrupalat? mitä maksoi? (tiedän useammankin americanon/amc omistajan jokka harkinneet levyjarruja noilla scarebird setin avulla tehdä mutta ei ole kai tapahtunut vielä)
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Levyt toyota previa 255mm halkasija 108e pari. Chevrolet Celebrity jarrusatulat+palat n.140e.. Jarruletkut uupuu viäl,myt ohjeide mukaa cadillac eldoradon sopis...Oisko adapteri jääny tullin jälkee maksaa hiuk alle 200e...
    Americanin navoista joutu ulkokehästä vähä sorvaa poes et mahtu levyt ja samaten nuista satuloista pikkasen pyyhkäsee et mahtu kunnolla liikkuu tos adapteris. Satulat+palat otin Us-partsista ja levyt tuli paikallisesta varaosapuljusta.. Motonetissa ois levyt löytyny hiukka halvemmalla.
     
  13. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    asiallinen projekti, =)
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]

    Kannet ois saapunu ja huamenna alkaa koneen kasaaminen. Sytkäboksi,puola ja tulpanjohdot uupuu et iha viel ei pääs koekäyttää
     
  15. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]

    Joka kerta toi imusarja o pakko toho nosta ja fiilistellä :D Tönärit väärän mittaset,eikä ees paljoo reilu 7mm! Et taas joutu oottelee ja tilailee,mut jahka ne saa ni vois konetta vähä sovitella konehuaneesee..Imusarjan kanavia viäl vähä pörrätä ni saa kelvata...
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Koneen sovittelua.. Voe olla pakosarjojen kanssa vähä ongelmaa...Tarkotus oli halvimmista Sb-moparin sarjoista tehä sopivat.. Samaten nua hianot orkkis tuet konehuaneen päällä on vähä kaasarien tiellä, tietty jos konetta ottaa 5cm etiä päi,mut sit tulee taas ölipohjan kans ongelmaa tai konetta ylös päi ja eteenpäi...Noo huomenna jumpat jatkuu

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Onks tuo plenumi nyt viimosissa kuvissa oikein päin vai edellisissä? Toisinpäin antas tilaa kiisuttimille..
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Katoin muute samaa ku kuvan latasin :D ainaki helvata vinos näyttää tos kuvas. Tua imusarja on kans nostettu toho vaa et ei oo giines
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Koneen korvat valmiit ja nyt siirty kone sen verta eteepäi et kaasaritki mahtuu paremmin mukana heiluun. Tänään tuli koneesta myös ekat sauhut otettua... Pakosarjojen sovitusta ois ja paljon,ostin nuo flowtechin halvimmat sarjat ja rajusti saa leikellä et saa mahtuun. Kahtoo pääsiskö kuitenni tänä vuan viel vähä kokeilee ajamista.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Koneen käyttö vähän meni reisille, kun tarkotus oli nokka sisäänajaa ohjeiden mukaan. Ylävesiletkun laippa ja vesipumpun tulpasta kusi vettä ja sit tietty venakoppien välistä tuli ööliä ja kun pakosarjoja ei saanu kunnolla kiinni HIENOJEN moottorikorvien takia niin vettä tihkui myös viimisistä pakosarjan pulteista...Noo mut ekalla hörähti käymää... Nokan sisäänajo ei mennyt iha ohjeiden mukaa mut eikös se näinki toimis. Sen verta mitä konetta ehti käyttää tuntu aika hätäseen ottavan kierrosta... Alempi kuva toisen käytön jälkeen, josta voi päätellä miks sammutettii :rotfl:
     
  20. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Americanissa on tuo konehuone aika kapea ja siitä vie osansa kuskinpuolelta ohjausakseli. Omallakin koneella ja valusarjoilla on väliä 5mm. Kääntääkään ei konetta voi paljoakaan kun ottaa kiinni toisen puolen jousitolppaan.

    AMC 360 paikoillaan... Mutta jos tuossa olisi peltisarjat, niin ne pitää laittaa etukäteen konehuoneeseen, että saa paikoilleen. Ainakin Hookerit...

    [​IMG]

    Chevyn koneen kanssa on vielä tuo starttikin samassa ahtaassa paikassa.

    Mutta kun on kaikki osat oikeilla kohdilla, niin tuonne sopii isolohkokin. Mun autossa on ollut Olds 455...



    Hieman tilannetta voisi helpottaa laittamalla 200-sarjan Volvon etujousituksen ja hammastanko-ohjauksen. Macphersonin avulla voi ylätukivarsien kiinnitykset poistaa, niin saa hieman leveyttäkin lisää. Volvon osien pitäisi olla melkein Bolt-on... Muutama on tehtykin... kenellä kuvia?
     

Kerro tästä muillekin!