Street Race Rambler

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 27.5.2013.

  1. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Periaatteessa mitä lähempänä kattoa, sitä parempi. Jää sisäpuolelle enemmän tilaa. Kaariputkiin mihin kypärä voi osua pitää laittaa pehmusteet. Sit taakse ja eteen lähtevien putkien saumat pitäis mahtua hitsaamaan. Ellei sit tee reikiä lattiaan mistä pääkaari mahtuu putoo alemmas hitsauksen aikana. Takaputket pitäis osua iskunvaimentimien linjalle, ei niille ole mitään kiinteätä kulmaa määritelty.
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kiitti Ade.... putket piräis 2viikon sisäl saada ni paree et tietää vähä mite tekee ettei iha vitullee mee...
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    On niille minimikulma, mutta ei niitä kukaan takajalkatilaan vedä.
     
  4. Keme

    Keme Gearhead

    Kun kaaria alkaa tekemään, niin samalla vaivalla ne kaaret vie niin lähelle koria kuin mahdollista. Kattoa vasten olevien saumojen hitsaus on helppoa, kun pudottaa kaaret laattian läpi.
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kaariputkii viäl orotellaan ja sitäki tais tulla liika vähän tilattuu 18metrii vaan,mut tilataa sit lisää jos loppuu tai siis kun loppuu... Mut tekniikan tulevista muutoksista vois vähä kertoo...

    Puristuksii nostellaa kansien höyläämisellä sen takii et kokeilis ajaa tolla E85..
    Kansiin vaihtuu imuvenat nykysistä 2,02-> 2,055 ja kannet+imusarja porttaukseen. Vanha turbiini oli 4000stallil ni sen myin pois ja siihen sit hommata jossain kohtaa vähän korkeemmalla stallilla PTC tai joku.... Motti ois tarkotus käydä viälä penkissä dynottamassa...Lasikuidusta ois tarkotus myös tehä konepelti,takakopankansi ja puskurit,kun muotit sattu löytyy ... Et ens vuonna sit taas radalla...tavotteita pitää olla ni oisko se sit se 9 aika....

    jaa nii ja ei tarinaa ilman kuvaa...Eteen hommasin hienot reis vanteet..
    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.7.2016
    rusteri, Satellite70 ja peltsi tykkäävät tästä.
  6. bootsi

    bootsi Gearhead

  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mitäs täällä ramblerii maalataa... Ei vaan... konepellin vois ainaki mattamustaks heittää kun se muutenkin vaihtuu kuituun...
     
    bootsi tykkää tästä.
  8. bootsi

    bootsi Gearhead

  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jätä takapuskuri alkuperäiseksi. Parempi painojakauma :)
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ja takaluukun kansi.
     
  11. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Joko konepeiton muotti löytynyt? tee itse jos ei.Ramblerin konepeitto aika pieni ja helpon mallinen,toisiaalta kun melkein sileä niin hyvät(lue leveät) jäykkärit vaatii.Siinä kyllä valitettavasti hintaa kertyy konepeitolle kun muotin tekee mutta kyllä niitä muitakin Americanin virittelijöitä foorumilla on ni varmaan sais kuluja jaettua
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Muotit löytyny ja tekijäkin on tiedossa....
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kaaria ois nyy vähä väännelty... Saakos noissa mennä lyttyyn yhtään jos kurvii vääntää?
     
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Se on määritelty siinä sääntökirjassa minkä mukaan väännät kaaria. Todennäkösesti saa mennä jonkun verran lyttyyn.
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

    Sääntökirjassa ei oo mitään mainintaa tuosta. Ainoa minkä oon löytäny on akk:n (ralli)? säännöissä ,että halkasijoiden ero max 0,9
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    West Coast Street Cupin sääntöjen mukaan tehrää tollane mikä riittää 8,5sekkaa... Siällä ei ainakaa puhuta mitää tosta...
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]



    [​IMG]


    [​IMG]

    Kaaria vähä väännelty ja lasikuituosaa teetetty...
     
    E-150 tykkää tästä.
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ostin tuossa taannoin Volvo 240 farkun siinä mielessä et siittä siirtäis ohjausvermeet rämbylään ni häipyy tuo oma "keihäs" tuosta ja tiä vaik tulis viäl paree ajaa...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tyylikäs ratti tulee ainaki!

    Punnittin tossa myös konepellin niin sillä lähtee jo 15kg painoo veke...tarttee nuo puskurit ja takakopankansi viel punnita,mut aika tasan menee varmaa kaarientuoman painon kaa...
     
    bootsi tykkää tästä.
  20. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kuituosat ois punnittu ja niillä lähtee n.45kg poes....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Taidanpa nuo luukut jättää mustaks ni ei oo nii yks värinen enää...
     

Kerro tästä muillekin!