Street Race Rambler

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 27.5.2013.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Siellähän on ihan oikeet savut otettu :rotfl:
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Juu savua riitti :D Eiköhän tolla omalla ramblerin ohjausjutuilla pärjää.. Pakosarjat kuskinpualelta heppailtu, huomenna toinen puoli kuntoo ja kone ylös ja pakosarjat hitsata kunnolla...Kahtoo jos tulee hyvää saumaa vois kuvaakin laittaa
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tomse näköse käppyrä tuliva..Vähä rakoa on mut eikös hitsaajahuokonen noi täyttäis. Se o vähä hankala mitää priimaa tehä rälläkäl,vasaral ja viilapenkil...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Öljysuodatinkin mahtuu oleen ja taitaa sen just ja just saada vaihdettuukin ilman et konetta irrottaa :D
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Pakosarjat tul valmiiks, joten kone TAAS keulille et saa alkaa kaasuvivustoo,putkistoa ym tekeen.. Konepeltiin leikattii kans läpi samalla. Koitin ottaa molemmilta puolilta kuvat et näkyis nua pakosarjat mut aika himmeetä kuvaa pukkaa...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Pakoputket ois alustavasti tehty 2.5" ois kokoo, vielä vähän pähkäilyä millaset vaimentimet? Simonssin läpivirtaavia ajattelin ja putket loppuis ennen taka-akselia..Äänihän oli voimaa? Kerätää rahaa ja haalitaan osia... Sähköjä isäpappa kyhäilly ja ne alkais oleen suht valmiit...

    Seuraavaks putkistoon vaikkarit,venakoppien tarkastus miks kusi ölppää ja jos sit avamest käyntii ja piänt pörinä filmii
     
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Koneen koekäyttö vol.2 vähä paremmi men ku viimeks,mut nyy kusi öljyy hanttaripuolelt jostain.

    Löyty sopivasti 4000stallinen turbaani od:n kautta ni huame konepoes nokalt ja tutkii josko vuoto kohtia löytys ja samalla voes turbiinin asentaa,sit ei puutuis ku jarrut ja kardaani ni pääsis testailee...
     
  7. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kone nostettu poes ja pakosarjassa/ pakokanavassa öljyä ? Mitää näkyvää ei äkkiseltää näkyny ja ei oikee muu tuu mielee ku et ois kussu venakopa välistä ööliä ja uittanu siittä pakosarjaan ja kanavaan...Pakosarjat oli nytki muutamalla ruuvilla kiinni ja ilman tiivistettä.

    Ruuvvailin tyyning venakopat kiinni et jospa nee pitäs paremmi...turbaani paikoillee ja motti takas paikoillee


    [​IMG]
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oma vuoti ensikäytössä suodatinjalan alta, otin vaan sen kesipultin alta tiivarin pois ni pitää. Simonsin läpivirtaavat ovaalit on jees ja vois jopa vaimentaa tarpeeks leimalle. Hieno projekti, mikään ei voita vapaata ittensä toteuttamista!
     
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Suodatin oli kuiva ympäriltää et toivotaa et ois vaa venakopa välist kussu ...Kiitoksia kehuista :) ei tää silti wheelie valtteria voita :D
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    No ei kai täs missään kilpasilla olla, mut ite tykkään siitä et tehdään ennakkoluulottomasti ja saadaan aikaan, eikä vaan spekuloida loputtomiin.
     
  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Pakoputke tehty ny 42cm pitkil simonssi pöntöil...Taas konetta käymää ja kas kummaa TAAS ajaa ööliä 2pyttyy??? Nyt kelpais neuvot mistä vikaa hakee?? Imusarjahan ei sillo iha suosiolla sopinu et vähä pultireikiä fiilattii ni saatii sopii.Voisko johtuu et se sielt kaut falskais? tai eikö se falskais sit muihinki ku vaa yhteen?
    Kansiahan on plaanattu n.2mm ja imusarjast ei oo otettu lainkaa siivua.

    Nii ja kone kyl lähtee käymää hyvi ja jenkaaki ottais, mut ei kauheesti vaa viittis
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Itselleni vastaten tais se tualt imusarjast sit falskata!! Nyt ku tiätäis paljonko tos tarttee si höylätä tasoja? Ilman tiivisteitäkin pultinreiät nippanappa osuu kohillee.. .imusarjan tiiviste uus 1.5mm paksu et uskaltaisko tost 2mm raapasta pois?
     
  13. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Nyyt läks imusarja Koivukarille plaanaukseen,pitäs täl viikol saada valmiiks. Ois vaa kasaus vaiheessa vähä voinu kattoo mite tua imusarja oikei toho istuu :D mut tän siittä saa ku kovalla kiirellä vaa kasaa et saa käymää!! Noo kardaanii tänä vähä mittailla ja se paikallisee koneistamoo....sit ei uupuis ku jarru.

    Tossa yks pask kuva putkista

    [​IMG]
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Jaaha päivitellääs vaihteeks! Elikkä imusarja kävi koneistamolla ja 1.8mm otettii siivua pois ja joha alko kanavatki sopii paremmi.. Noo sitte kardaania mittailtii ja vietii seki paikallisee koneistamoo lyhennyksee ja kas mittavirhe meillä ja sehän o vieläkin liika pitkä :D Eli kardaani o reissun päällä taas!

    Kuskille ostin Sparcon r100 penkin..hanttarinpenkki unohtu tilata :) mut ei oo sit ketää napisemassa siinä ainakaa! Tossa ois 23.8 lähettyvillä parikin ruisinki-tapahtumaa ja kokeillaas jos jompaankumpaan puuhakilvillä kerkeis...Edellyttäen et toi savutus ois häipyny ja koko komeus toimis jotenki ees...

    Niin hommasin mää viel katusliksitki taakse...235-65-15...
     
  15. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Jaaha ruisinki saa unhotta ainaki täl vehkel! Sama vika 2pyttyyn tuuppaa ööliä. Huomenna jos vielä puristukset mittais ja kattoo sit laittaako myyntii...
     
  16. mopster

    mopster Gearhead

    Älä ny luovuta, eti vika mielummin. Siinä kakkos pytyn vieressä ei oo yläkertaan menevää öljykanavaa joten se öljy tulee luultavasti nostajalaaksosta joko imusarjan tai kannen tiivisteen välistä. Jos se imusarjan kanavan ja tiivisteen kohdistus ja tiivistepinnat on kunnossa niin veikkaan että joku pultti tai kohdistustappi on jääny kantamaan. Kato imusarjan päätyjen kohdistustapit lohkosta ja että imusarjasta löytyy reiät vastaavilta kohdilta. Sit kato että kannenpultit kakkospytyn ympäriltä ei varmasti pohjaa. Jos ei vieläkään löytyny niin kansi ylös ja kato ettei kannen kohdistustapit kanna. Sulla oli niistä kansista otettu reilut siivut joten toi jälkimmäinen on hyvinkin mahdollinen homma.
     
  17. Solvent

    Solvent 3rd gear

    ^ Peukut edelliselle kommentille. Hyvällä mallilla on, niin älä nyt vaan luovuta. Näähän on näitä "harrastamisen iloja". Tsemppiä vian etsintään!
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Toi kannen kannolle jääminen se muute melko varmaan onkin eli bingo :) Meinaa ku antaa kierrosta ni sehä o selvästi puhaltanu aina sieltä välistä....noo antaa hermoje levätä yän yli ni jos sit taas kiinnostais pieni yläkerran purku junppa
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    ja tarina jatkuu....

    Elikkäs imusarja pois ei mitään silmiin näkyvää..Muutamaan pyttyyn päästettiin painetta et jos sielt kuitenki ois mäntä tai joku menny mut ei se niin paljoo läpitte päästäny eli vaikutti ihan Ok:lle joten pienen ämpyilyn jälkeen imusarja takas vanhal tiivisteel ja kerros silikoonia väliin ja käymään ja kas kummaa ei tuu savua tai tulee mut nee savut tuli niistä öljyistä mitä o lennelly pisi pakosarjaa ja kun ei ollu pakosarja kunnolla kiinni ku oli kiiru saada TAAS käymää... Oisko huamenna koeajopäivä :D

    Pärinää-> [​IMG]

    Kuulostaa pahasti Talbotilta :rotfl:
     
  20. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ekat koeajot ajettu ja en oo ikinä noin paljoo pelänny! Ihan hirvittävä laitos ajaa....


    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!