Street Race Rambler

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 27.5.2013.

  1. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Nonni, siitä se ilo alkaa...
     
  2. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Sanoit aikasemmin, että puhaltaa kannen(?) välistä.
    Saitko asian korjattua?
    Mites muuten pelitti tekniikka ajossa? Entä alusta?

    Hyvä, että pääsit kans ottaan tyypit =)
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Joo luulin et tuli kannen välistä,mut sehän näytti vaa siltä ku 2pytyn pakosarjanputki on jääny hitsaamatta pienen matkaa ni se teki sen et näytti ku puhaltais kannen välistä. Imusarjastahan otettiin sillon 1.8mm pois,mut ois saanu vissii 2mm ottaa vaa kerralla,kun imusarjan välistä se edelleen uittaa ööliä... Noo kuha uus tiiviste tulee ni kasataa uudestaa ja jätetää vissii nuo päätytiivisteet pois ja tilalle silikoonia, tietty tarttee mitata viel et jääkö siitä "kanttaan"...

    Mut joo koeajon suoritin silti,pienestä savutuksesta huolimatta. Alustahan tossa on täysin vakio iskaritki varmaa alkuperäiset :D Noo ajoin n.200 metrii ja ku käännyin takas ni vähä polkasin ni koko koppa väänty ja muutenkin todella vekkulin olonen.. Osittain vois johtuu noista korkeeprofiili takarenkaistakin.. Kuha saan taakse uudet vanteet ni laitan nuo street radiaalit sinne.Kaasareihinkin oon ostanu korjaussarjat mut neki viel asentamatta, ne kun näytti kans vähä tulvivan ja sytkäkin viel vähä pieles... Noo jos loppuviikosta uudestaa pääsis testailee..

    mtx:n seosmittarin tilasin kans ni näkee vähä ettei iha laihalle mee ja samaten tarttee bensapuolelle painemittari hakea viel..

    Eli yhteenvetona ihan #elvetin pelottavan tuntunen oli ajata :poff:
     
  4. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Tyylikäs ajoneuvo, älä vaan maalaa...
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Se alkaa kohta Us-partsilta loppumaan imusarjan tiivisteet tätä menoo! Elikkä nyt taas koottiin ja laitettii ilman imusarjanpäätytiivisteitä Hylomaar toimi tiivisteenä ja annettii vielä vuorokauden kuivua noh alussa ku sai käymää ni näytti lupaavalta,mut paskat sama savutus alko ku anto enemmän kierrosta... Kait se o vielä kerran avettava ja katottava... Noo mut nyy ois seosmittaria ja kiekkmittaria ni ja taakse sain uudet vanteet ja niille väännettii nuo 235-60-15 street radiaalit, no viddu eihän nekää oikee tuol mahu olee tai mahtuu mut kauheesti ei parane kuoppiin ajella...
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oiskohan kuitenkin mahdollisuus et se öljy tulis jostain muualta? Onks kanavat katottu vacuumilla ettei vuoda?
     
  7. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Minkälaiset ohjurit sulla on noissa kansissa?

    Itellä oli sb moparissa eräissä kansissa k-linerit ja nekin koneistamo oli rotsannut liian väljiksi. nuiden kaveriksi vielä laitoin sateenvarjokumit ja savutti niin suatanasti. Kairasin kansiin ohjurinpäitä niin, että sain laitettua teflon-venttiilin varren "kumit" ja niillä savutus rauhoittui, mutta edelleen lippas öljyä.

    Vasta "sileät" ohjurit korjas ton tilanteen ja siitä lähtien olenkin manannut k-linerit alimpaan suohon.

    Meni muuten tovi ennenkuin uskoin, että niistä ohjureista se ööli tulee sylintereihin / pakokanaviin. Tollasta imusarja ja alakerta jumppaa harrastin sen vuoden verran siihen pohjille.
     
  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mää muist enä mitkä tual kansis on :D Aikasemmin nyt kasattu jollain race imusarjantiivisteellä jossa ei oo niitä kohdistus holkkeja....ja nyt näytti ainakin et ois tuadt etumaisen kanavan kohtaa vähä valahtan alespäi.Kotoo löyty yks pari orkkistiivareita ni kerta viel niitte kans..Imusarjassahan on muutenkin aika vähän itse tiivistyspintaa. Jos ei tällä tuu ny kuntoo ni katotaa sitte tuo kansi et kanttaako kohdistustapin kohtaa?

    Positiivista on et saundit on aika jeesh tolla pakoputkella :)

    nii ja ei oo mitattu kansista mitää vuotoja...
     
  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Americanin taka-akselista sen verran, että se on monta senttiä kuskin puolelta ulompana... Tuo ilmiö on kaikissa yksilöissä. Siis valmistusmoka...

    Kun haluaa isompaa pyörää alle, niin kapeempaa akselia ja passelimpaa vannetta, niin alkaa sopia.

    Tässä näkyy tilanne. Toisella puolella menee kumi kaaren sisään...
    http://i1125.photobucket.com/albums/l59 ... op/012.jpg
     
  10. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Hiacen akseli tossa nyt..vanteet on 15x7" Et12 isommalla et luvulla ei oikei löytyny vannetta..Et melkei huutaa akselin kavennusta...Siittä voiski joku asiantuntia antaa vinkkiä miten tosta sais helpoiten esim 20mm pois per puali? Vai onko järkee noin vähän ottaa?

    [​IMG]

    Jaaha seuraavaks lähtee kansi irti,jos sieltä löytys vihdoin vika....Eli ei lakannu vuotaast
     
  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    [​IMG]


    [​IMG]

    Kans pois ei näkyvää vikaa...pytyt siistit ei jälkeäkään....Kakkospytty+palotila kiiltää muut nokiset / mustat... Kansi purkaa seuraavaks sit vissii? Vai onko ideoita? Jos ois männänrengas tai öljyrengas menny ni kait tualla pytyssäki jotai näkyis?
    Tuolla muutama lisä kuva: http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... t=3&page=1
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Jyrseitkö imu/pakokanavia isommiks? Ettei oo puhjennu seinämä...
     
  13. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu, tuossa on mullakin Hiasen akseli ja kun tein kiinnikkeet, en tajunnut siirtää virheen verran niitä...

    Olikohan niin, että hiasen akselissa on varaa ajaa pooria lisää ja vain katkasta ylimääräinen pois ja putken päästä hitsiä hiomalla pois, niin saa sitten putkesta nirhetä sen verran pois kun on tarvetta... ja laippa takaisin.

    Kertoikohan joskus joku, että oli Hiasen vetaria laventanut niin, että pulttilaipan vierestä poikki. Laippaan reikä ja akseliin sorvissa sopiva halkaisija, seevaukset ja hitsillä kiinni... Kestävyyttä en osaa kertoa tässä tapauksessa.
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Löytyhän se vika ku otti 2 männän pois! Elikkä öljyrengashan siellä vitullee oli. Noo kone pukkii ja laakerit vaihtoon kun ikävät jäljet ainaki 2 kk laakereissa...Tässä vaa alkaa miettii et hommaisko samalla kestävämmän kampuran ku nythän on valu orginel...tietty sit tarttis tasapainottaa taasen....noo katotaa ja ihmetellää....


    [​IMG]

    Ton verra tulee takavanteet ulospäi
     
  15. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Päivitellääs taas vaihteeks:

    Elikkä 2männästä oli öljyrengas asennettu vissiin väärin tai oli ainakin menny poikki ja samaten 5 laakerin olin onnistunu laittaa väärin = laakeri kuparilla tai mitä seosta see nyt olikaan. Hyvänä puolena oli et kone avettii tässä kohtaa kosk kampuras ei jälkee ja 2pytyssä ei mitää pahempaa, joten uudet laakerit paikallee ja 2mäntää uudet öljyrenkaat...Tossa kävi mielessä 4" kampuran osto jos ois ollu pahempaa jälkee, mut jatketaa tällä kokoonpanolla vielä ainaki...Jos vkl sais paikallee ja koeajaan jos käy ja toimii ok ni ajan luultavasti auton talviteloille ja aletaa odottelee 2015 kiihdytyspäiviä...Alastaron gti päivän vois ottaa tavotteeks on ainaki aikaa... Laturi, flekti ja turvavyöt ku hommaa ni pitäs ol leimalle kaikki vaadittava...
     
  16. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Porattiinkos toi johonki ylikokoon vai hoonattiinko vaan?
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Porattii ekaan ylikokoon 0.030...kuis ni?
     
  18. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Ihan vain kiinnostuksesta kyselin,
    itsellä 318 levällään ja pitää miettiä miten etenee.
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    No niih elämä hymylee :D Kone kasattu ja paikoillaa ja kaike lisäks nou moor savutusta! Yhen koeajon suoritin ja seuraavaki oli tarkotus tehä pienen kickdownin säädön jälkeen mut virkavalta suoritti ohiajon ni jätettii sit koeajelut siihe...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG] Huano pörinä filmipätkä
     
  20. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    pari koeajoa taas suoritettu... Pari ihmetystä aiheuttaa.. Kaasareina Holley 465cfm vacuumit ja imusarjan päällä nuo korokepalat joissa neliöläpi tuli vaa mielee et vaatiikohan nää kaasarit sittenki sellaset korokepalat jossa 4 pyöreet reikää? ku ei oikein tyhjäkäyntiä tykkää käydä ... Seosmittari on tapissa ku käy tonnia vähä ku nostaa jenkaa ni tulee johonki 16-18.. seosruuvveja on ruuvvailtu ei auttanu...kaasareihin just laitettu korjaussarjat

    Jaa toinen vakio lootahan tossa vielä niin D-päällä kiihdyttäessä vaihtaa 4tonnissa viimistää ylöspäi vaihteen.. Et ylemmäs tota ei vissii saa?
     

Kerro tästä muillekin!