Street rod vai hot rod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja nash, 19.6.2006.

  1. nash

    nash 3rd gear

    täällähän on pientä kinastelun tuntua ilmassa :poff:
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tämä on pientä, etpä tiennyt sohaisevasi muurahaispesää... Onneksi tätä aihetta on sen verran puitu, ettei kukaan jaksa enää kinata tosissaan. Mutta mitäs sanotte tästä väittämästä:

    Hot rodeissa ei ole lokareita, kaikki muut on kompromisseja! :argue:
     
  3. nash

    nash 3rd gear

    mun täytyy sit varmaan ens kesäks poistaa lokarit :odroll:
     
  4. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Jep. Eikä billettiä. kaikki muu on tuuninkia!!
     
  5. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Hotrod vai street rod

    Lokarit pysyy roadsterissa. Muijan faijan Massey Fergusonissa ei ole lokareita, on pienet edessä ja isot takana ja se on vanha ja silti vain traktori.
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kylläpäs oli mukava käydä "Hansonilla" ajelemassa vaik siinä onkin lokarit :cry: .Minusta kyllä paljon mukavampi hurruutella pitkin kyliä kun miettiä pää puhki että mikäs "rotti" tää oikeen on :rotfl: .Ja kukaan ei voi minulta viedä pois yhtäkään ajettua kilometriä.Ja bensa palaa...
     
  7. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    Joopas,eipäs,joopas,eipäs.
    [​IMG]

    Kylläpäs turha aihe kiinnostaa ihmisiä.Itseäni kiinnostaisi eniten juuri nyt,että onko kenellä kokemuksia eri autojen jarruosista.
    -Riittääkö hiacen pääsylinteri volvon levyille?
    -Lähtiskö ensi töiksi etsimään volvon pääsylinteriä jostain vai etsiskö ensin vikaa tehostajasta?
    Tälle vois avata uuden aiheen,mutta kukapa tätä edes lukisi saatikka vastaisi.
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Aloita uusi aihe vaan, mutta muotoile otsikko niin ettei sitä siirretä mihinkään Volvo ja Hiace -osastoon... Sitten kukaan ei enää vastaa siihen... Onko kyseessä jo olemassa oleva syzteemi vai meinaatko rakentaa? Sekin vaikuttaa onko sulla tulipellissä vai lattian alla ja rummut vaiko levyt edessä. Rumpu- vai levyetujarrujen pääsyltty? Paineenpitoventtiilit? Paineensäätöventtiili?

    Ei pilata nyt hyvin alkanutta väittelyä joka ei johda mihinkään... :rotfl:


    Eli tässä seuraava väittämä:

    Hot rodeissa ei ole venttiilikoppia!
     
  9. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Hot rodeissa ei ole järkeä?!? :lol:
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tuo on muuten harvinaisen totta!
     
  11. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Hotrod vai street rod

    kaikki paitsi hotrodding on turhaa.... Muuten, korjaako joku hiacea vai volvoa? Mitenkäs ne liittyy rodeihin tai muuten tähän topikkiin?
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Liittyyhän ne Hiacet ja Volvot ainakin silleen että niis ihan hyviä käyttökelposia komponentteja vaikka hot rotti hommeleihin.Esim. Hiacen takajarrusylinteri käy lähes heittämäl Moparin jarrukilpeen ja Moparin sylinterin männät taas Hiaceen.Eli saadaan edullisesti sylinterit kuntoon (Hiacen jarrusylinteri n.11 euroa kipale.Moparin vastaava jotain 30-40?).Ja Hiacen takarummut myös sovellettavissa helposti.En jaksa enempää luetella esimerkkejä kun niitä on niin paljon :poff: .KEKSELIÄISYYS ON KAI SALLITTUA MYÖS HOT ROTTI HOMMISSA?! :lol:
     
  13. lake ender

    lake ender Gearhead

    Mulla on hiasen perä jarruineen, volvon pääsylkky ja etusatulat... :oops:
    Lokarit on, mutta mattapintasena. Billettiä ei oo, mut muuta kiiltävää kyllä. Orkkis uustuotanto-osiakin löytyy.
    Mobiili, euro, street rod, hot rod vai mikä? Iha sama mulle, kunhan hauskaa on itsellä :pinup:
     
  14. PARTNER

    PARTNER 1st gear

    Re: Hotrod vai street rod

    Autossani http://s9.photobucket.com/albums/a92/PA ... -district/ on volvon levyt ja hiacen pääsylinteri.Jarruissa ei yksinkertaisesti ole pitoa,omapainokin on alle 1400kg.
    50-luvun full sizekin pysähtyy orkkisjarruilla kuin seinään,jos tähän vertaa.
    Kokemuksistani johtuen,,ymmärrän street rod miehien levyjarruvouhotusta aina vaan vähemmän.

    Olisin myös kiinnostunut: ONKO muilla kokemusta näiden tojotan ja volvon osien toimivuudesta keskenään???
    Kannattaako alkaa etsimään vikaa jostakin -esim. tehostajasta-,,,vai alanko rakentamaan kokonaan uusia jarruja.
    P.S alkaa tuo kesä olla jo hyvässä vauhdissa.
     
  15. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Re: Hotrod vai street rod

    Mää en näistä hommista juuri mitään tiedä, mutta eikös jarrulinjoissa pitäis olla tämmöiset palikat jos pääsylinteri on lattiatason alla? http://www.speedwaymotors.com/xq/aspx/paging.yes/dept_id.349/display_id.1377/qx/Product.htm

    Voiskos tommoisten puuttuminen vaikuttaa jarrujen pitämättömyytenä?
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  17. nash

    nash 3rd gear

  18. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mulla taitaa olla rapsurod :eek:
     
  19. Perästefa

    Perästefa 1st gear

    No voi hellanduudeli ja hohhoijaa sentään...
     
  20. nash

    nash 3rd gear

    joo ja mulla on hiacen katto :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!