Street Week 2022

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bomber#1, 30.6.2022.

Tags:
  1. Herje

    Herje Double Gearhead

  2. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    joteam1 tykkää tästä.
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

     
  4. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ehkä takaisin aiheeseen.
    Blacklist Buickin laatikko moro.
    Mites muut suomi sankarit.
     
  5. Keme

    Keme Gearhead

    Mika Patshijew [​IMG] Plymouth Belvedere STW Pötkö

    Tosta hävis ekan päivän ekalla vedolla askista 3&4 vaihteet ja homma jäi sikseen :(
     
  6. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Minusta muuten ainakin päivien 1-3 kentät on kumitettu koko matkalta. Taitaa olla homman idea. Jos lähtökohta on vähän Malmin tyylinen ei pito kuitenkaan taida olla kummoinen. Malmilla kun hieroo tennaria asfalttiin vaikka siinä lähtöaluella, niin tuntuu todella liukkaalta vaikka kuinka olisi rata mustunut päivän mittaan.

    Ajattaminen vaikuttaa todella nopealta. Juuri äsken haettiin joku auto lavalla pois suoran päästä ja maksimissan tuli 5min tauko. Vähän sitä ennen pyyhkivät jotakin radan pinnasta lähtöaluella: minuutin tauko. Nettikatsojan silmin todella mahtavat järjestelyt.

    Onnea vaan kovasti kaikille Suomalaisille, urakka on kova!
     
  7. Keme

    Keme Gearhead

    1. päivän rataa ei ollut kumitettu mitenkään.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  8. fmila

    fmila Gearhead

    Malmin assu on niin "kuivaa", ettei se kumi tartu siihen yhtään kiinni. Kumin murut jää vaan pyörimään siihen renkaan ja radan väliin, varsinkin katurenkaalla se vaan heikentää pitoa jopa "hiekoitetun parkkipaikan" tasolle. Normi kadullakin on parempi pito. Omalla "aikakoneella" sain 90-luvun alussa Motoparkissa 2,0s@60ft aikoja 245-leveellä BfGn kumilla, Malmilla pari vuotta sitten 2,5s@60ft ja 275-levee BfG alla. Kone yhtä vakio ku ennenkin. Malmilla sain jopa tuon sutimaan vielä kakkosellakin. Eikä Motoparkki ollut edes silloin liimattu.

    t.AM
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  9. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Turistin näkökulmasta puolikas streetweek 2022 tuli kierrettyä:

    Suunnitelmana oli et Keskiviikko aamuna tukholmaan kaverin 80-luvun 3d sierralla, minä, rouva ja sierran omistaja. Sit ruotsin puolella tavataan harrastetuttavapariskunta ja kierretään loppuviikko heidän Dodge lillred express trukin perässä.
    Alunperin piti mennä mun 145 volvolla mutta 5 vaihteisen laatikon päivitys teknisten juttujen takia venyi. Taunus hoiti kyl reissun hienosti kohtuu kulutuksella ja moitteetta.

    Olin tiukasti seurannut muutaman suomalaisen tilannetta ja harmillisesti keskiviikkona jo tiedettiin parin suosikin keskeyttäneen laatikkovikojen takia. Blacklist buikin keskeytys harmitti eniten koska sitä olisi ollut jännä seurata, en tiä eiks oikeesti löytynyt osia vai puuttuko sisua tai pelättiin aateeäffän tuoksua? Toivottavasti keissi ei karsi faneja ja paitamyyntiä mut olisin toivonut et tiimistä ois kaivettu viikinkiluonnetta ja esim aikasakon uhalla siirretty auto trailerilla johonkin pajalle ja kuntoon vaikka väkisin takas yleisön nähtäville radalle...? Nurmisen Dartinkin alkuviikon murheita seurasin somesta ja onneksi he kaikki selvittivät tavalla ja toisella.,, Harmillisesti myös Tamin keskeytystieto saatiin matkalla Färilaan.

    Keskiviikkona kun ulostauduttiin laivasti niin kaveri piti aika reippaan matkavauhdin koupetaunuksellaan(3d sierralla) ja oltiin Färilassa jo 11.30 paikkeilla. Muutamat vedot katsottiin ja sit express Dodgen perässä checkpointtien kautta Orsa Tallheadiin. Taunuksen kilometrisaldo keskiviikolle oli noin 700kilometriä, mikäs siinä hienoja maisemia katsoessa ja erilaisia makujuomia maistellessa.

    Tais olla keskiviikon #1 checkpoint kun sato todella rankasti ja oli kyl huimaa kattoo kaikkia ränttätänttä laitteita kun ne lipus checkpointille. Ei sitä vaan voi käsittää et jollain 5sekunnin pro autoilla vedetään kaatosateessa kärry perässä. Tällä samalla checpointilla nähtiin musta Suomalainen Vega porukkakin, he olivat siinä kohtaa true streetin 2. tai 3. sijalla, vaihdettiin pari sanaa, onniteltiin ja he jatkoivat matkaansa kohti tuntematonta.

    Keskiviikko illalla sateen lakattua pyörähdettiin Orsan kentän varikolla ja Ruotsalaisilla sekä Ålandeilla ois riittänyt juttua niin paljon ettei ois nukkumaan kerenny.

    Torstaina päivällä drag racingin seuraamista Orsassa ja sit 13.30 aikaan checkpointtien kautta Lindesbergiin. Kilometrimääriä en muista ja juomatkin oli loppu Lindesbergiin päästyä ja systembolagetkin kiinni. No onneksi express Dodgessa oli positiivisen paljon sinisiä tölkkejä ni esittelin entuudestaan tuttua Lindesbergia matkaseuralaisille. Linde racewaylla kävi hauskasti pariinkin kertaan niin että sinne ajoi koordinaattien perässä tiimejä eikä mitään hajua missä varikko ja viereinen SHRA Lindesberg kiinni niin me sit sierran johdolla ajatettiin kilpa-autoja sokkeloisen asuinalueen läpi varsinaiselle varikolle. Lindesbergissä varsinainen varikko on parin kilometrin päässä itse kilparadasta niin se tuo oman kuvion asiaan. Myöhemmin illalla autot parkkiin ja käveltiin hotellilta varikolle ja siellä oli taas erittäin hyvä meno ja juttuja riitti.

    Perjantai Lindesberg oli iltakisa ja piti alkaa 15.00. Kilpailijat tuli aikalailla 15.00 aikoihin hienossa letkassa varsinaiselta varikolta radan läpi ja samalla näki kaikki autot yhtäaikaa. Itse kisat alkoivatkin vasta noin 15.30 joka oli pelastus suomalaisille myöhemmin...

    Aika nopeasti huomattiin että rata erittäin liukas eikä kovia aikoja nähty moneen tuntiin. En muista missä vaiheessa illemmalla Nurminen tuli radalle ja pääsi aika rivakan vedon mutta tässä vedossa kansi suli vesikanavan ja pytyn välistä. No ei mennyt kauaa kun kansi oli asfaltilla ja tigillä sulattelivat kantta kuntoon ja kohta akkurälläkällä plaanasivat tasopintaa. Luokkala Caminollaan ajoi vielä illalla jonkun 5.8sek ajan ja tässä vaiheessa kärkikolmikon aikaerot olivat todella pienet, Luokkala oli todella lähellä 1.sijaa...

    Kello oli jo melkein 21.00 milloin luulimme kisan loppuvan ja Darttia kasattiin vielä. Onneksi kisan alkaminen myöhästyi joten myös kisan päätös siirrettiin sinne 21.30 ja peräti paria minuuttia vaille puolta Dartti oli viivalla 7 pyttysenä, itse en uskonut koko laitteen kestävän edes normi ajoa mutta kyllä he burnikset veti ja vieläpä jonkun 7.5 sekan ajan. Yleisö hurrasi melkoisesti koska todella moni kävi asfaltilla tehtävää kansiremonttia seuraamassa.

    Kohta sitten jo satoikin kaatamalla mutta Sisukkailla Suomalaisilla oli hyväksytyt vedot alla ja mukana kärkikolmikossa. Perjantaina ei Lindesbergin varikolla hirveästi ollut menoa sateen takia.

    Lauantaina viimeinen siirtymä maaliin Norrköpingiin ja kun me sinne saavuttiin oli siellä jo kymmeniä kilpailijoita. Samanaikaisesti Team Nurminen saapui Dartilla maaliin ja kuuluttaja sekä yleisö hurrasi railakkaasti, vetivät he vielä kunnon maaliburnoutitkin kärry perässä. Asiallinen meno! Aika äkkiä iltapäivällä maalipaikassa meno hiipui ja todella moni kilpailija poistui paikalta, suurin syy oli varmasti se että kenttä piti olla tyhjä 07.00 mennessä sunnuntai aamuna, eli ihan perseestä jäädä iltabileisiin ja pitäisi herätä todella aikaisin... en saanut selvyyttä miksi näin oli mutta moni arvosteli tätä järjestelyä rankasti.

    Kovat kisat kaiken kaikkiaan ja onnittelut kaikille Suomalaisille, eniten mieleen jäivät nämä Dartin murheet ja niiden selättämiset ja sen lisäksi vielä sijoittuivat kolmanneksi omassa luokassaan.. Ihme etteivät saaneet "taistelija" lisäpalkintoa...

    Meille kilometrejä kertyi kotipihasta kotipihaan hieman yli 1600km, monella kilpailijalla taisi kertyä pelkästään kilpa-autoihin kilpailun aikana saman verran kilometrejä... $$$

    Over&out
     
    LehtinenA, fmila, Volvo_5.7 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    Street Week sarjaa kun ajaa tarkoittaa se sitä että autolla pitää ajaa eikä kuskata trailerilla, ei sitä viedä kärryllä jollekin pajalle korjattavaksi.

    Kuvittelis sääntöjen olevan selvät kun olitte jopa paikan päällä kisoja seuraamassa.
     
  11. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Säännöt on selvät. Ruotsalaisia tiimejä otti sakkoja ja hylkäyksiä kun tuli kalustorikkoja. Tulivat sitten loppuviikolle vetämään aikoja kun viat korjattu.

    On se ymmärrettävää että ei välttämättä oo varoja tai voimia enää tossa vaiheessa mut voi myös kysyä miksei ois voinu yrittää kuitenkin? Kisoissa oli myös henkilöitä jotka ei nukkunut öitään ja veti ihan överkill korjausoperaatioita autoihinsa. Kyseessä on tuhansien ihmisten seuraama laite ja tollanen maraton reissu jää puolitiehen... Aika kova PR tempaus ois ollut kun olis yrittänyt korjata auton ja tullut perjantain kisapäivälle, tai ainakin näyttänyt seuraajille rikkinäisiä rattaita, akseleita, planeettoja parkkipaikalla ja sit siinä kohtaa kerrottu selkeästi et ei pysty korjaamaan... Mulle ja monelle muulle jäi se fiilis somepäivitysten perusteella ettei vikaa yritetty sen kummemmin tutkia vaan auto trailerille ja kotia kohti.

    Ei herneitä nenään, mut kyseessä ei oo mikään kiikalan testipäivä mitä katsoo muutama sata ihmistä. Kartturi koitti asiallisesti perustella jossain päivityksessä mahdollista vikaa... vaikka laite ois näyttänyt toivottomalta, olisi seuraajat varmasti halunneet kuvamateriaalia rikkinäisistä osista tai vaikka metallinkappaleista öljypohjassa...
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  12. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Ekaksi ehkä vähän tuohduin Ville L kannanotosta, mutta tuumailtuani hetken ilahduin havahduttuani kuitenkin siihen, että katukotterot todella herättävät mielenkiintoa ja jopa intohimoja. Blacklist Buick on seurattu auto ja tiimi.

    Tuohtumiseni tietenkin liittyi siihen, että eikö muka saa keskeyttää oli syy nyt mikä tahansa. Buickin kohdalla keskeytys taisi johtua hajonneesta turbiinista ja moottorista, joiden korjaus maantien laidassa, vaikka varaosia olisikin saanut, olisi ollut jos ei laitonta niin ainakin hyvin vaarallista - noin muun liikenteen huomioiden. Ja toki tekniikan rikkominen kalliisti lisää on aina huolena.

    Kuten Buickia seuranneet tietävät eivät asiat ole tapahtuneet ittestään tai helposti. Jos jonkinlaista tekniikkaongelmaa on ollut murheena ja tiimi on varmasti ollut kovilla kun on painettu tallilla pitkää päivää, eikä vain ajeltu voitosta/ennätyksestä toiseen.

    Street Weekin kaltainen kestävyysajo tuottaa erilaisia tarinoita. Vuoden 2022 "Driver of the Week" Toni Nurminen jää sydämiimme käsittämättömän tsemppinsä johdosta. Parit kansiremontit kisan aikana ja tsuptsuttava käynti päivänä viisi kun ajoivat ilmeisesti ilman yhtä sytysytulppaa. "Driver of the week" on muuten ihan oma valintani, sääli ettei siellä ollut sellaista erikoispalkintoa.

    Onnea kaikille kisan läpiajaneille, siellä oli hyvä menestys Suomalaisittain!
     
    Väpsy ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  13. Ville L

    Ville L 3rd gear

    En ole sanonut etteikö keskeyttää saa, olin taas se ääliö joka toi kansan soraäänet esille. Jos seuraajia on noin 7000 henkilöä ja useammalle jää se kuva ettei vikaa olla yritetty tutkia tai korjata niin silloin viestinnän pitää olla selkeämpää. Tai sitten pitää lisätä draamaa kohtauksiin kun ne metallin kappaleet on pitkin katuja... Moottoriviasta ei tainnut vielä ruotsin puolella olla tietoa?

    Niinkuin sanoin, monelle jäi sellainen kuva että yritystä ei ollut riittävästi ja auto vain railerilla kotia kohti.

    Kaikki sen muistaa mikä positiivinen kohina vipistä aikanaan nousi vaikka matka keskeytyi. Silloin oli Sisukasta yritystä ja onnistumisia mahdottomissa vastoinkäymisissä.

    Kritiikki on raakaa kun laitetta seurataan ja fanituotteita, paitoja ja tarroja myydään tuhansilla ellei jopa kymmenillä tuhansilla euroilla...
     
    LehtinenA, Volvo_5.7 ja TimeMachine69 tykkäävät tästä.
  14. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Minusta palautteesi (tai sinä) ei ole ääliömäistä. Hienoa, että laji ja auto kiinnostavat.

    Onks Buickkii näkynyt:
    Asiaan mitenkään liittymättä mieleeni muistuu kun olimme testaamssa TMC:ä uudella mosalla ekaa kertaa Kauhavalla 4.9.2020. Pääsimme vetämään ehkä kolme vetoa ja oliko se tokan vedon jälkeen kun kattelin, että Buick seisoo heti siinä paluutien alussa ja Janne istuu (mököttämässä selvisi jälkeenpäin) vain siinä sisällä. En pysäyttänyt siihen kun oli oma huoli kadonneiden tehojen kanssa ja Jannekaan ei vaikuttanut kutsuvalta.

    Köröttelin varikolle ja siinä kun sain sammutettua moottorin tuli Buickin tiimiläisiä siihen tykö ja kysymys heiltä kuului sanasta sanaan: "et sä Buickkii nähny?" Vähän erikoinen kysymys mutta kerroin havaintoni heille. Myöhemminhän sitten selvisi, että Buickin mosa oli suorastaan jämähtänyt. Meillä oli vain liian vähän bensaa tankissa.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sissitouhu vaatii sissejä.
     
    kerkko, fmila, supo ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    No niin, oli tässä SW:n jälkimainingeissa jäänyt OD:n seuraaminen vähemmälle ja tämä topikkikin ohitse.

    Lyhyt versio tapahtuneesta(Youtubeen tulee tarkempaa ja pidempää videota asiasta, tästä kiinnostuneille) ja vastaukset kysymyksiin.

    En ihan heti ymmärrä mistä nämä paitamyyntisummat on keksitty tai kuka tollaset hillot on niistä välistä vetänyt, ei ainakaan tänne asti ole löytänyt?! :rotfl::rotfl:

    Street Weekille lähteminen ja paikan päälle oikeasti pääseminen on monilta jäänyt puhe asteelle, eikä se ollut meilläkään kaukana. Viimeiset pari viikkoa painettiin yötäpäivää hommia tämän eteen ja juuri kuin luultiin pari päivää ennen lähtöä että kaikki on ok, Tulikin eteen yllättäviä ongelmia, jotka sotki kaikki suunnitelmat ja järjestelmällisyyden mihin tähdättiin. Hyvänä esimerkkinä se, että kerettiin viimeisenä jopa laivaan, kun hommat meni jo tässä vaiheessa niin tiukille.
    Paikan päälle riitti puuhaa ja kun näihin gameihin lähtee mukaan rajummilla viritysasteen peleillä on se sama asia kun lähtee steissille lauantai yönä haastaa riitaa, eli pataan tulee ihan varmaan, mutta kuinka paljon ja kestääkö sen fyysisesti/rahallisesti/henkisesti onkin lähinnä se oikea kysymys.
    Ekan päivän ylläri oli tietenkin siirto 1000kg painoisten putkirunko lasikuitukoppaisten kilpureiden luokkaan, mutta ei se meitä haitannut, kun jossain määrin tämäkin oli meille ennemmän tositestiä kuin hampaat irvessä kisaamista.
    Isoin pelko oli meillä tuo katuajo, jota ei olla kärry perässä päästy riittävästi treenaamaan ja ekalla siirtymällä näyttikin jo siltä että paikat sulaa.., kunnes saatiin lukkoturbiini toimimaan ja samalla latukin vähän rauhoittui liikennevaloista yms.
    Tämän jälkeen olikin ilo huomata, että Buickilla pystyi vetää noin 90kmh nopeutta alle 2000rpm ja niin askin kun koneenkin lämmöt pysyi kurissa.
    Kilsoja tuli ekalle päivälle vissiin jotain 350-370 eikä meillä ollut mitään isompaa ongelmaa, kunnes perillä huomattiin että ylätukivarsien puslat oli sulaneet molemmilta puolilta. Tämän ongelman kanssa jumpattiin sitten koko seuraava päivä ja kävimme jopa paikallisten kanssa sorvaamassa jossain lähikaupungissa alsasta uutta väliaikaista puslaa. Eli ei tässä oltu mitenkään luovuttamassa odotettujen ja yllättäväien vastoinkäymisten kanssa.

    Eka kisapäivän baana oli todella liukas, mutta pääsimme silti nippa nappa aika ikkunaan eli vitosen puolelle siellä. Tokan päivän rata olikin sitten sika hyvä ja pitävä, joten siltä odotettiin paljon ja nyt päästiin jo itse asiaan. Harmiksemme aika rupesi loppumaan meiltä ja kun Tamikin oli ajanut meitä molempina päivinä karvan kovempaa oli tahtotila rutistaa kuumasta autosta vielä viimeisetkin mehut. Jälkeenpäin ajateltuna, oli ehkä väärä liike, sulattaa laatikkoa ja öljyjä, mutta sen verran racemörkö olkapäällä kuitenkin painoi, että riski otettiin. Joten lisää boostia ja kierroksia koneeseen. Lähti pirun hienosti viivalta, mutta ylhäällä ei enään kiertänytkään puhtaasti ja aika oli vain satkun edellistä parempi ja lopparitkin putosi, joka tietenkin oli huolestuttavaa. Tämä oli vielä päivän vika veto, joten kamat kasaan ja kohti seuraavaa pistettä. koko tiimimme oli täpinöissään, raskaan ruuvaus ja viime hetkien vedoista huolimatta, koska suunta oli nyt selkeästi oikea, nopeutta/pitoa alkoi löytymään ja katuajo ei tuottanut mitään tuskaa, päinvastoin, luu ulkona auringon paisteessa kohti tulevia check pointteja hymyssä suin.
    Ekalla checkpointilla lämmöt oli kaikin puolin korkealla, joten kaffe ja jätskitauko ja eikun matkaan, saimme samalla Tamin myös beesiin.
    Peräkanaa vetäessä erittäin kapealla, mutta yllättävän aktiivisella tien pätkällä kuitenkin se pelätty mörkö sitten hyppäsi esiin. Ihan yllättäen laatikosta kuuluin helvetinmoinen ja kova pamaus sekä kolina, ihan kuin kardaani olisi mennyt poikki ja hakannut kardaanitunneliin. Samalla peli sammui ja vauhti hyytyi rajusti, jolloin sain ohjattua yhdistelmän tien sivuun. Harmiksi tämä oli yksi kapeimmista kohdista ja erittäin jyrkällä penkereellä sekä niin kapealla kaistalla, että peräkärrymme oikeastaan plokkasi koko kaistan. Oli selkeästi pieni paniikki päälle, että mitä hajosi ja ettei kukaan vedän mutkan takaa meidän ylitse. Auton alla ollessa kun toisen piti seistä ulkona ettei kukaan aja jalkojen ylitse. Toisella puolella oli tietenkin sitten kunnon kusiaispesä, jotka purivat kirjaimellisesti myös perseestä. Koitimme kuitenkin paikallistaa vikaa paikan päällä tunkkaamalla autoa ylös . kokeilimme myös pyörittää mottia varovasti, mutta se pyörähti vain snadisti pitäen helvetinmoisen kolahduksen juuri laatikon kohdalta. Jonka jälkeen se ei sitten enään liikkunutkaan. Samaan aikaan yritimme laittaa nopeasti someen selvitystä, että löytyykö sweduista keltään osia tähän vähän erikoisempaan SG4 askiin, johon ei siis PG:n osat sovi, samalla yritettiin saada järjestävää tahoa kiinni, jotta tietäisimme onko tilanne sama kuin DW:llä, eli jos auto joudutaan vetää trailerille on peli pelattu kisan osalta. Kaikista tiedusteluista, ja webbisivujen numeroista, sekä Appelgrenin numerosta kukaan ei koskaan vastannut, oli hämärän tullessa pakko tehdä jotain päätöksiä.
    Swedut koodaili, ettei kellään ole tuohon askiin mitään osia(mikä oli kyllä yllätys), eikä mistään saatu järjestäjia kovasta yrityksestä huolimatta kiinni... Joten tämän jälkeen tässä kohtaa oli tiimin päätös vetää auto nahkoineen trailerille. Ja voin sanoa, että tahtotilaa olisi ollut jatkaa tai tehdä mitä tahansa sen eteen että oltaisiin voitu kisaa jatkaa. Sen verran helvetisti asian eteen on kuitenkin panostettu aikaa, rahaa ja vaivaa, että päätös oli kaikkea muuta kuin helppo. Puhumattakaan siitä, että kadulla sekä stripillä meno tuntui muuten maittavan.
    Hinasimme auton lähimmälle parkkikselle, sulkeutuneen huoltoaseman taakse, jossa aloimme paremmin tutkia tilannetta ja selvittää vikakohdetta. Öljypohjaa auki, öljyt ulos, metalliflakea, kumin palasia ja pieniä metallin palasia öljyn seassa... Niin ja samaan aikaan yritimme edelleen metsästää osia somen kautta ja puhelimitse, sekä saada järjestäjiin yhteyttä. Tuloksena oli kuitenkin kuitenkin täysi nolla näiden kaikkien selvitysten osalta. Ja puhuisin paskaa, jos tilanne ei olisi vituttanut jokaista meistä. Tiimi ei nähnyt enään tässä kohtaa järkeväksi alkaa purkaa askia pimeässä osiksi, kun meille ei ollut mitään vaihteiston osia matkassa, eikä niitä näyttänyt olevan koko Ruotsissa tarjolla. Nyt jälkeenpäin ajateltuna, huonosti nukuttu edelliset viikot, stressi, väsymys ja yms. harmitus kisasta ulos putoamisesta varmasti vaikutti kokonaiskuvaan ja järjenkäyttöön(jos sitä nyt ikinä on ollutkaan?) tässä kohtaa. Samoin kuin ei tullut mieleenkään alkaa purkamaan moottoria ja tutkimaan sitä siinä sivussa, koska kaikkien mielestä metallinen kolina tuli satavarmasti askista. Niinpä päätimme tehdä sellaisen peliliikkeen, että etsisimme lähimmän motellin johon pääsisi sisään vielä yöllä ja odottaisimme, jos jotain osia tai yms. löytyisi seuraavaan päivään mennessä, jolloin olisi voinut yrittää korjata auto ja osallistua show mielessä esim. viimeisen päivän kisoihin. Majoituksen löydyttyä aamuyöstä oltiinkin sitten jo niin tasureita, että herättiin vasta myöhään aamupäivästä. Eikä tilanne ollut muutttunut mihinkään osien osalta, oikeastaan harmitus olis kasvanut vain isommaksi ja mielenkiinto seurata loppukisoja kiertäen oli -0. Nyt useamman yön kunnolla nukuttua on helppo ihmetellä, että miksi ei sitten vain jääty Ruotsiin hengailemaan kisan ulkopuolelle rikkinäisen auton kanssa ja yritetty kasaa sitä jollain väärillä ei sopimattomilla osilla, puutteellisilla työkaluilla yms. ihan vain sen takia, et olisi päästy vetämään muutama veto omaksi ja ihmisten iloksi. Noh, on hyvä muistaa, että kun tuollainen aski/turbiini paketti maksaa reilusti yli 10k, motista puhumattakaan, ei tiimin tahto tila ollut tässä kohtaa ottaa sellaista riskiä, jossa koko Amerikkaan meno projekti voisi kaatua askin/motin totaallisen rikkoutumisen takia...

    Saattaa kuulostaa tissiposkimeiningiltä, mutta jokainen voi laittaa sen oman lompakon otsalleen ja miettiä mitä olisi meidän tapauksessa tehnyt. Sivusta on helppoa aina tietenkin huudella ja hatersit on luonnollisesti ekana selän takana ilkkumassa.., mutta tällaista on motorsportti. Hommat ei aina mene niin kuin on suunniteltu ja joskus pitää tehdä päätöksiä nopeasti oli ne sitten oikein tai väärin. Jälkiviisastelu on mun mielestä ihan yhtä naurettavaa kuin kaikki Jossittelutkin.

    [​IMG]

    Anyway, Amerikan projekti on edelleen tähtäimessä ja pahoittelut kaikille jotka tunsivat tulleensa pettyneeksi Blacklist Buick tiimin keskeytyksen takia.
    Over and Out! :pinup:
     
    Muokattu: 21.7.2022
    LehtinenA, Blower Camino, hmr66 ja 19 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kyllä se aika heikkoa on rempata laatikko jos ei ole osia, ei siinä paljon jesari eikä nipparit auta . Ainoa oikea ratkaisu on napata auto kyytiin ja korjata kun on oikeanlaiset osat ja olosuhteet. Oletetaan nyt että olis löytynyt jostain loota minkä olis vaihtanut tilalle , jotain se olis maksanut ja hajonnut 90% todennäköisyydellä kun kuitenkaan ei olis ollut tohon mottiin rakennettu. Eiköhän tossakin autossa kaikki ole just siihen rakennettua ja muutettua.
    Ei muuta kun hymyä huuleen ja kohti uusia pettymyksiä , toivoen jotta kyllä se onni joskus kääntyy .
    Jos ei mitään yritä , ei mitään tapahdu , eikä ole muisteltavaa myöhemmin.
     
    Seevu ja Blower Camino tykkäävät tästä.
  18. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Hartaudella hyvä asian avaus,, kansalle jäi se käsitys ettette ollut edes öljyjä laskenut laatikosta pihalle mutta onhan siellä sit kuitenkin ruuvattu yöllä... Mikä siellä nyt sit on tilanne tällä hetkellä? Yläkerrassa oli työntötanko vääntynyt, keinu poikki, joku venttiili ahdistamassa, turbiini sulanut? Laatikossako ei ollut vikaa?

    Viikon aikana tuli niin erilaisia faktoja itämaan tietäjiltä et varmaan paras tieto nyt ruuvaajilla itsellä?
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja tohon miksi ei tule videota, somea yms 24/7, se vaatii ihan oman henkilön ja se somettaminen on aikalailla kokopäivä työtä sen jälkeen. Ja jos meinaa tehdä siitä kunnollista, eikä vaan pyöriä kännykän kanssa, se myös maksaa. Kunnon kamera, siihen lisä härpäkkeet, valot, rigit, kunnon lähetin, reput, akut yms, helposti yks 5k € nurin.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ja silti muutaman kuvan ja ehkä jonku lyhkäsen remonttitalkoovideon tekeminen kännykän kanssa ei maksa mitään. Ja semmonen olis varmaankin selkeyttääny asiaa buickki faneille huomattavasti. Ei pidä tehä asioista niin vaikeita että ne jää sen takia tekemättä.
     
    Vermilion ja supo tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!