Streetäijien kokous?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja C-barge, 2.10.2012.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    ...akkoja unohtamatta.

    Jaahans, mut on siis nimetty striittiedustajaksi enemmistön ja omasta toiveesta huolimatta. Ei siin mitään, mut toki asiasta olis voinut ehkä muutenkin ilmoittaa kun nettikeskustelussa, Luigilta tai fyyralta en oo kuullut halaistua sanaa. Yritin hieman ettiä tietoa FHRA:n sivuilta asiasta, sitä löytämättä. Mulle on epäselvää, et onko myös B-ryhmällä oma edustajansa vai onko striittiluokilla vain yksi edustaja? Jos en ihan väärin muista, niin Luigi oli C ja D-ryhmien edustajaks aikoinaan valittu, joku tietävämpi varmaan kertoo?

    Mut joo. Mun mielestä asian tiimoilta tulee nyt toimia seuraavasti. Ihan ensimmäsenä täytyy pitää jonkinlainen miittinki missä toi edustaja valitaan, ihan tollee ilmotusluontoisena asiana se ei onnistu. Mä ehdottaisin et sellanen järjestettäis vaikka Tampereen swapin yhteydessä, stadiswappi tulee ehkä liian hätäseen ja on sitä paitsi "niin stadii"? Mä voin koittaa kysellä et järjestyiskö sieltä jotain tilaa, OL ainakin on pitämässä siellä omaa kokoustaan jossain tilassa klo 11 joten kenties sen jälkeen tai sitä ennen? Mun mielestä sinne siis sekä nykyiset, menneet että tulevat kuljettajat vaikuttamaan. Siellä sitten valitaan ihan oikeesti se ryhmäedustaja niiden toimesta jotka paikalle vaivautuvat ja pääsevät, ja voidaan sitten keskustella muutenkin erilaisista visioista, tehdään siitä pöytäkirja ja toimitetaan se FHRA:n johtokunnalle. Ikävän virallista, mut huomattavasti parempi vaihtoehto mielestäni kuin yhden henkilön ilmoitus et tää on ny näi.

    Mä voin olla ehdokkaana hommaan, mut edellytyksenä sille on se että jos mut valitaan niin FHRA:lle toimitetaan viesti jonka mukaan B, C ja D on jatkossakin omia suvereeneja ryhmiään. Eli et lähtökohtaisesti niitä ei ajettais yhdistettynä mikäli ryhmien itsenäiselle ajamiselle asetetut kriteerit täyttyy, ja sääntökirjasta pitää poistaa teksti: Street C ja D-ryhmät ajetaan yhdistettyinä. Päätös siitä ketä yhdistetään ja mihin jos ne kriteerit eivät täyty, tehtäis siten vasta ilmottautumisajan päätyttyä FHRA:n toimesta. Ja haluttaessa vaikka niin, et jos ei kaikkiin koleem tuu vadittua määrää, niin ajetaan yhdessä. Mun mielestä on täysin tarpeetonta hirttää itseänsä siihen et aivan eri lähtökohdista rakennetut kalustot hivutetaan yhteen ja samaan vaikka sitten jostain kumman syystä aktiviteetti oliskin nin suurta että ne voisivat myös ajaa erillisinä. Ja tähän kiinteästi liittyis C:n ja D:n muutos siten, että C:ssä on vaparit, D:ssä ahdetut. B:n ambitoista sääntöjen suhteen en tiedä mitään, mut jos siellä tykätään että nykyinen sääntö on luokan suhteen toimiva, niin se kelpaa mulle mainiosti. Jos taas ei, niin sitten vaan ehdottamaan muutosta. Mä en näkis, että tää nyt ehdotettu muutos olis haitaksi kenellekään mut mikäli jostain kumman syystä toi autojen lukumäärä lisääntyis niin et homma toimis omina erillisinä ryhminään, niin mun mielestä tuon kaltainen jako olis reilumpi C/D jako. Jos taas ei autoja tule tarpeeksi erillään ajettaviksi ryhmiks, niin sittenhän kaikki säilyis samanlaisena kuin tälläkin kaudella vaikka jotkut autot kirjainta klasissa vaihtaiskin. Pohjaideana siis noin, sitä voi sitten säätää halujen ja tarpeen mukaan.


    Sit tota noit sähköpostiyhteystietoja vois ehkä mulle toimittaa, ni vois väsätä jonkilaisen postituslistan millä hoitelis tiedotusta tän od:n ohella ku kaikki ei vissiin näit kahlaa. Koskee kaikkia asiasta kiinnostuneita jotka tällasia tiedotteita haluaa, ei pelkästään "aktiiveja". Tuskin siit postilaatikko täyttyy, mut et kuitenki olis tiedossa jos tarvetta tulee, luovutan ne sitten mielelläni valitulle edustajalle.

    jyrpoh@hotmail.com
     
  2. pile

    pile Gearhead

    hyvä kokoukseen tullaan kun vaan aikataulut varmistuu.
     
  3. mafo

    mafo 3rd gear

    Jyrki for President :poff:
     
  4. maverick

    maverick Gearhead

    C-bargen jutut kuulostaa hyvältä. Multa jää kokous väliin, samana päivänä toiset sessiot stadissa.

    Ds260
     
  5. Slow66

    Slow66 1st gear

    Paikalle pyritään saapumaan. Laitoinkin jo Jykälle asiasta sähköpostia, mutta
    se unohtui että tarvittaessa voin auttaa tuon pöytäkirjan teossa. Kaikenlaisia
    virallisiakin papereita on tullut vuosien varrella väsättyä.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Sorry Jykä. Ymmärsin kirjoituksistasi, että olet valmis tohon hommaan. Toivottavsti näin, sillä uskon sun olevan paras mies tekemään jatkossa hyvää suomalaisen streetracingin hyväksi. Uskon myös, aika moni muukin on asiasta samaa mieltä.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu, siis olis tarkotus järjestää jonninmoinen palaveri tulevana lauantaina klo 10 Tampereen Swapin yhteydessä Teivon raviradalla niiden kesken jotka paikalle pääsevät. Vissiin siin baaris olis hyvä kokoontuu, järjestäjät sitte ohjaa johonkin tilaan. Sais vähän yleistä linjaa hahmoteltua ja ikäänku virallistettua et kuka toimii jatkossa edustajana fhra:n suuntaan ja mitä sit enskaudella on ajamisen suhteen syytä tehdä. Mä laitan tän sähköpostilla kaikille jotka on mulle yhteystietonsa toimittaneet, eli jos ei näy niin en ole saanut osoitetta. Jos on noista aisoista kiinnostunut niin voi jatkossakin toimittaa osoitteen mulle jyrpoh@hotmail.com
     
  8. crt.rp

    crt.rp 3rd gear

    Moro!

    Mut on aikanaa valittu street B:n ryhmäedustajaks. Ja tänään sain kokouksesta vinkkiä.
    Valitettavasti en pääse sinne mutta...
    Vaittiselle ja FHRA:lle on tänään puhelimitse ilmoitettu street B ryhmän virallinen kanta joka on...

    STREET B haluaa ajaa 2013 omana ryhmänä!!!

    Asiasta yritetään allekirjoittaneen toimesta saada esitys 15.10 olevaan kokoukseen jonka on jo luvannut allekirjoittaa kaikki ne 8 street B kuskia jotka on saatu pikana kiinni.
    Loput hukassa olevat kuskit pyritään saamaan kiinni tämän viikon aikana.

    T:Jani Lindqvist
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Hienoa et tulee tohonkin asiaan sitte selvyyttä ja B:läisillä on oma edustaja. Toihan taitaa selkeyttää kuvioita noiden ryhmien osalta, eli ajetaan vissiin sitä et kahdeksan ilmottautunutta riittäis sarjan ajamiseen omanaan.

    Tota nykyistä kymmenen vähimmäisilmottautuneen vaatimusta on perusteltu AKK:n vaatimuksena SM-arvon saamiseksi, mut se perustelu ei ole totta. Asiasta on AKK:hon soitettu. Niiden vaatimus on, että kaudella on vähintään 10 pisteillä, ei mitään ennakkoilmottautumispakkoa helmikuussa. Tostakin voidaan perustellusta syystä poiketa. Mut cup-arvoon ei AKK:lla ole mitään edes tuon kaltaista vaatimusta, et siinä mielessä ei liene lainkaan kohtuutonta yrittää tinkiä määrää kahdeksaan.

    Tässä tilanteessa vaikuttais siltä, että mikäli päätetään ajaa läpi muutosehdotusta C/D jaottelun muuttamiseksi vaparit/ahdetut, niin vapareita vois tullakin tarpeeks kun taas ahdettuja kenties ei. Ihan ajatuksena heittäisin ilmoille sellaisen, että voisko C- ja D- silti ajaa yhdessä, mut niin et vain kriteerit täyttävän luokan edustajille jaetaan cuppipisteet? Ja jos kumpikin täyttää, niin nekin sitte erillään? Tai et ajais yhdessä ja kummankin ryhmän edustajat keräis pisteitä omaan ryhmäänsä? Kenttä olis vissiin aika vapaa erilaisille lähtökohdille.
     
  10. maverick

    maverick Gearhead

    Itse haluaisin jatkaa samalla kaavalla kuin viime kaudella, oli mahtava ajaa esim. nopeita b-autoja vastaan. Samoin tuli tutuksi autojen kuskit/tiimit, hyvää porukkaa. Vaikka teoriassa isot ahdetut vois olla nopeimpia, mut käytäntöhän näin ei ole, tällä kaudella pärjättiin kaikenlaisilla tekniikoilla.

    Sitten noista piste hommista(Jykän edellinen viesti), toivottavasti nyt ahdetulla v8 moottorillakin cup pisteitä saa kerätä. Sponssi hommissa auttaa kuiteski että ajaa pisteistä, eikä muuten vaan..
    Omalla rahalla en pysty enään ajaa kisan kisaa, jos ei yhteistyökumppaneita ole niin jää ajamatta kokonaan.
    Toivottavasti kk sisällä hommiin tulee joku selko ja tietää mitä ajaa vai ajaako ollenkaan..
     
  11. mopster

    mopster Gearhead

    Eli B-ryhmä ja D:n ahdetut ajelis oikein mielellään vapareiden kanssa, isot kaaviot, paljon tykin ruokaa, hirveen kivaa. B ei kumminkaan haluu ajaa pelkkien D:n ahdettujen kanssa, ja se on ihan ymmärrettävää. Ei haluis vaparitkaan, tuo tuli varsin selväks tuolla toisessa topikissa. Mut nyt kun B "hylkäs", niin vaparit on sitte jumissa noiden ahdettujen kanssa varmaan hamaan tappiin saakka, kun ei noille muutamalle omaakaan luokkaa saa.

    Nyt heitän vielä yhden ajatuksen ilmoille ihan vaan pohdittavaks muiden ideoiden sekaan. Eli, olisko se outlaw kumminkaan niin huono ryhmä ajaa noilla ahdetuilla? Joskus taisin sulta jykä tota kysyäkkin ja vastaus oli että siellä noi painorajat on jotain ihan muuta kun streetissä. Tsekkasin just säännöistä ja teidän tekniikalla minimipaino olis vissiin 1315kg. Ok, teidän auto olis n. 300kg ylipainonen, mut eiks toi aika paljon johdu tosta teidän korivallinnasta, eikä niinkään siitä että street autot ei soveltuis outlawiin. Kulkupuolella ootte vain muutaman kymmenyksen jäljessä outlawin kärkeä, siellä olis niitä toivottuja isoja kaavioita, ja nyt kun on SPS niin outlawissa ei oo enään niitä mahdottomia laitteita. Tämä oli siis vain yksi ajatus, ja olis kiva ainakin kuulla sun mielipide asiasta.
     
  12. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Nii ja voihan niinkin tehdä jos ahdetut ei saa tarpeeks kasaan niin vapareitten kanssa 1 sek/ahdin valoissa seisomaan,tasottaa kummasti vapareihin nähden :D
     
  13. maverick

    maverick Gearhead



    Lässyn lässyn, jos joku jättää vaparilla tulematta ajamaan sen takia että esim. joutuu ajamaan minun ahdettua mustangia vastaan joka menee 8.4s( nopeimmat vaparit 8.5-8.6). Niin siirryn outlawiin ajamaan, eli vaikka sinä mr.Mopster kun tuot auton radalle ja sitoudut ajamaan koko kauden niin siirryn outlawiin!
    Motoparkin avauskisa kun koittaa niin eipä näy taas streetti autoja kun reilu 10kpl (ikäväkyllä)paikalla ja sit pitäis palaa samaan kuin ennen että joka luokas on 3-5 autoa..kivaa. Jostain syystä tän kauden aktiivit kuskit ei ole täällä haluamassa muutosta..
    Lauantaina sitten sovitte pelisäännöt ja kerrotte mullekin, niin tiedän minne päin varikkoa toukokuussa suuntaan.
     
  14. mafo

    mafo 3rd gear

    tämä nyt ei liity mihinkään mutta en muista kuka ois ajanut 8.5 ,tiedän että mulla on huono muisti, mutta? :wink:
     
  15. osaase

    osaase 3rd gear

    mut,mie tiiän kuka on ajanu 8,6
     
  16. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Joo kenneth no joo tais olla joku kullitettu camarokin..:))
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onneks moisii tykkei tai ainakaan nuiiden käyttäjiä ei ollu ruokailemassa tos 60 vuotta takaperin tai me käytäis tätä keskustelua kyrillisillä aakkosilla. Meil tänä kesänä neljä street cup kisaa joista yks voitto paremmilla reaktioilla, vastustajana ollut vapari ajo kyllä paremman ajan. Muuten sit pudottiin yhtä vaparia ja kahta B-läistä vastaan, et ehkä tolt tykinruokateorialta jonkinlainen suhteellisuudentaju uupuu.

    Ens kauden FHRA:n kriteereistä ryhmän ajamiselle asettamat kriteerit ei taida olla kellekään vielä selvillä. Eikä ne todelliset ilmottautujat jotka H-hetkeen mennessä ovat ilmottautuneet. Toistaseks noihin kaikkiin voi vielä pystyä halutessaan vaikuttamaan. Jos käy niin, ettei olla kykeneviä mitään esittämään voi käydä niinkin, että D on ainoa ryhmä jossa on riittävästi kuljettajia ensikaudella. Onks se sitte hauskaa taas mennä tykinruoaks nopeiden C ja B autojen sekaan, eiks ne vois ajaa OL:ssä?

    Itse haluaisin muokata C:tä ja D:tä niin, ettei ne olis osittain päällekkäisiä, ja vielä niin, että D menis enemmän kohti Outlawn alkuperäistä ideaa jolloin eri ryhmät myös erottuisivat toisistaan. Eli et tulevaisuudessa mikäli autoja näytttäis riittävän sallittais myös ilokaasu yhtenä ahtamismuotona, se saattais helpottaa sen elinvoimaisuutta erillisenä ryhmänä.

    Jos oon oikein viimaikojen kehitystä tulkinnut, niin OL:ssäkin on pyrkimyksenä ollut perustaa kalusto johonkin aivan muuhun kuin street-ryhmien rajoituksiin perustuvaksi. Itseasiassa siellä ei taida olla ainuttakaan autoa sarjaa ajamassa joka sellaseen perustuisi. Sille lienee omat syynsä; jos voi välttää huonoa kompromissia se kannattaa tehdä. Ero on huikea auton ajettavuudessa, säädettävyydessä, reagoinnissa ja toistettavuudessa suurilla tehoilla, Vaila merkitystä ei kädestä suuhun elävällä harastajalla ole sekään, että cupryhmissä osallistumismaksu on puolet SM-ryhmän hinnasta. SM-ryhmässä toki saa enemmän vastinetta maksulle, mut me kyl ollaan toistaseks katuautolla pärjätty ihan yhdellä tai jopa ilman avustajia.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Huono muisti on mullakin, mut mr Parainen vuodelta 1997 tais pukata ton varttimailin 8.4/264 aikaan Novalla jonka moottori edusti 80-luvun huippua pikkasen väsyneenä ja kesytettynä? Laite toimi koko kauden kuin kello ja olis ollut viimekaudellakin ryhmän absoluuttisesti toisiks nopein. Luulis et tolla motorisaralla on jotain pientä kehitystä reilu 20 vuodessa tapahtunut, et ei se vaparilla pärjääminenkään välttämättä ole kiinni muusta kuin halusta?
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Ajo 2011 finaaleissa 8,7 aikoja, mutta ei ole muuten pariin kauteen näkynyt stripillä.
     
  20. mopster

    mopster Gearhead

    Näinhän se sit vissiin on että tuplaturbot ja vaparit on kumminkin hyvin tasaväkisiä, mun suhteellisuudentaju vaan on hukassa. Niin tai näin, tuli ainakin ahtomiesten kanta tohon ajatukseen selväks.
     

Kerro tästä muillekin!