stroker kitti 454

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja gt302, 10.10.2015.

  1. gt302

    gt302 3rd gear

    millaisia stroker kittejä olette laittaneet 454bbc pataan?
    496 tms..
    kokemuksia valmiista paketeista? ebay:ssa näkyy olevan kohtuuhintaisia kittejä.
    tartteeko lohkoon tehdä tilaa jne..
    ihan katukone olis suunnitelmissa.
     
  2. spede

    spede Gearhead

    Laita vaikka viestiä tai soitat Kivinummen Antille niin alkaa homma toimimaan. 8)
     
  3. Ylli

    Ylli Gearhead

    Miul meni aikoinaan kampura, tai siis alun perin Puumala-Imatra välillä hävis kiertokangen laakerit 5- ja 7-kaulalta ja sit kampuraki meni vähän niinku "hajalle". Halvemmaks tuli tilata/hommata stroker kamat ku normaalit .... Nothing beats cubic inches :)
     
  4. jaloter

    jaloter 1st gear

    Suomentakaa sen verran et tarkoittaako tää stroker kitti vaan sitä että peruskoneeseen halvalla hilut ja sit sulla on iso kone?Itellä 350 Skylark,millaisen sydeemin siihen vois aatella,ku alkuperästä 455 oo ihan tos kulman takana,sori et kyselen tyhmiä mutta sen verran uus harrastaja,et pakko kysellä et oppis jotain
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Jos se chevyn kone on ni saahan noihin 383 stroukkisarjoja ihan mistä vaan eikä taida edes järin kalliita olla.

    Kauheesti isompaa ei taida olla järkeä stroukata?

    En sitten tiedä jos on olssin 350 ni miten noissa sit on.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    496:sen kanssa se on tapauskohtainen juttu pitääks sun jyystää lohkosta,et tulee pyöriville tilaa.Jos hyvin käy,niin huomaat että koekasauksessa ei sun tarvi tehdä mitään.Mut jos sit pitää surrata blokia,niin se on todella vähäistä.Mut niinkuin joku totesi,niin otapa yhteys vaikkapa Kivinummi Racingiin,niin homma rupeaa valkenemaan.

    Sen tiedän,että ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ajetaan 496:sen voimin todella kovaa.Itse olen prosessissa 454 motin kanssa,mutta jos pitäis stroker tehdä, niin kyllä tekisin just tämän 496 motin.Tuntuu olevan hyvä strokeri.
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Buickin 350 koneeseen ei taida oikein stroker kittejä olla tarjolla, joten isomman koneen vaihtoehdot on joko Buickin oma 400/430/455 isolohko tai sitten siirtyminen chevyn koneisiin. Ja Chevyn jaolla olevaan vaihteistoon.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Buickin 350 kone on siitä huono että viriosaa ei ole paljon tarjolla mutta kyllä tollakin koneella saa Skylarkin kulkemaan senverran että noi stroukkivehkeet jää kattelemaan takavaloja :wink: .
     
  9. jaloter

    jaloter 1st gear

    Mites chevyn koneen sopivuus 350 laatikkoon?
     
  10. puna niska

    puna niska Gearhead

    No ei varsinaisesti chevyä mutta kuka on uskaltanu laittaa pataan kiehumaan speedmasterin strokeri akselia.Speedmaster on käsittääkseni samaa ku PROCOMP eli parasta kiinaa,mutta niihä ne muutkin halvat akselit on
     
  11. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Meikäläisen kohdalla tuo merkki PROCOMP osottautu täysin paskaks. Tosin mulla oli kyseessä isolohko moparin kannet.
     
  12. 496SS

    496SS 3rd gear

    Aiwan hywä moottori on se, kun ajatuksen kanssa suunnittelee kokonaisuuden ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan kasailee.
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead

    Ööö:

    - jos moottori ja th350-automaattivaihteisto on molemmat Chevyn, ni passaavat yhteen niinko isä äitiin

    - jos moottori on Oldsmobile, mutta th350-automaattivaihteisto Chevyn, niin ei passaa yhteen. Eka iso ongelma on kiinnityspulttikuviot millä nuo kaksi pitäisi kiinnittää toisiinsa. Tuo kiinnityspultisto eli -reikänsä on haminoilla koneen perä ja lootan turbiinikoppa (koodisanat: kehän pultit / kaaveli jne. tms.)

    - niinsanottuihin BOP-koneisiin (Buick - Olds - Pontiac) on oma yhteinen kiinnityspulttikuvionsa, Chevyyn omansa (niin, ja Chevyssä on kivasti iso- ja pikkulohkoissa keskenään sama kiinnityspultiston paikka/sijainti/muoto).
     
  14. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Ei se niin vaikeeta ole niitä yhteen liittää pikku adapterilla:
    http://www.speedwaymotors.com/Chevy-to- ... ,3281.html

    Aika montaa eri konetta ja lootaa voi liittää yhteen:
    http://www.transmissionadapters.com/
     
  15. gt302

    gt302 3rd gear

    juu.no niin ihan katukoneeksi olis tulossa 496:n lohko on 70vm ls5:N 512 hiperf
    on mulla siihen kaikki 454 kamat mutta jos pientä piristystä..
    joo tilaa varmaan joutuu tekeen jonkun verran lisää. että rojut sopii pyöriin.

    on mulla yks 383 sbc siinä kaikki takokamaa ei ole tarttenut tehdä paljonkaan tilaa lisää.joillain muunmerkin tms kampuroilla niitäkin sbc lohkoja joutuu jyrsimään pirusti joissakin akseleissa helvetin isot limput...
     
  16. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ja chevy bb:ssä pro comp electronicsit :) toimi hyvin. 3 helicoilia piti vaihtaa kun pyöri jo uuteen. hintaansa nähden ok kannet ol mielestäni, koneistamolla käytin kyllä tsekattavana. 489 puski noilla liki 700hv, ja katumoottori oli, mek rullanenu

    tommosessa scatin takoroju sarjassa ei tarttenu lohkoa työstää, H veiveillä
     
  17. max

    max Double Gearhead

    bandit 1,minkä kokonen rullanenu sulla oli tossa 489:ssa ja paljonko on puristuksia,jos saa näitä strategisia mittoja kysyä?
     
  18. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    puristukset oli jotakuinkin 10,5, nokka compin ar308? joka toimii tommosessa stroukissa erinomaisesti. 454:een se on liian raju, pitempi isku tasaa ton mukavaksi :) väännöt tuli jo alle 3000 rpm, eli alhaallakin oli henkee. noi pro compit oli rect portit, ei siis ovaalit. kanavan katto rektaaleissa oli aika ohut, eli keinuille tukisillat must have juttu
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Sorry jos nyt vähän varastan tätä topiccia omilla jaarituksilla.Mutta mulla myös kyseessä nämä Pro-Comp/Speedmasterit rectaaleina.bandit 1,mikä on näiden tukisiltojen osanumero,kun voisin ne omiinkiin kansiin sitten lykätä?
    Kiitos muuten vinkistä ja mottisi spekseistä.
     
  20. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

Kerro tästä muillekin!