stw:stä sleepperi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja whpracing, 28.2.2003.

  1. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Mitä vielä..stw:hän on pirun hyvä viiä sivuluirakassa,,on niin raskaski ettei turhia hötkyile senkus polkee vaan lisää lämiskää,, :wink:
    Ja mutkassakin on tosi hyvä ajaa ainakin toi mun oldsi,,ei meinaan kovin monella pikkuautolla uskalla puottaa samalaista vauhtia mutkiin,, :smile:
     
  2. drako

    drako 1st gear

    Joo, nuo ihmisten tietämiset...

    TM koeajoi numerossa 8/90 Buick stw:n, tosin käytettynä. Jarruista suora lainaus: " ...vaikka jarrut olivat jo kuumat, hidastuvuusarvot pysyivät huipputasolla mihin tahansa mittaamaamme autoon verrattuna." Ajettavuudesta: "Jonkinasteinen yllätys oli Buickin ajettavuus soralla. Auto istui röpelöisellä pinnalla todella tukevan tuntuisesti ja ohjaus ja jarrutus sujuivat kuin öljysoralla ikään. ... Mutta niin vain on, että Buick selvitti soraosuuden tanakammin ja vähemmällä rattityöllä kuin moni näihin olosuhteisiin muka paremmin sopiva auto."

    Niin ja omasta kokemuksesta on stw:llä kruisailu jossain 140 km/h nopeuksissa leppoisaa, raskas auto kulkee vakaasti suoraan ja hiljaa. Ainakin omassa oli ohjauskin varsin nopea ja tunnokaskin.
     
  3. whpracing

    whpracing 1st gear

    niin sladitus ominaisuuksissa kumpikin on ollu hyvä (caprice 305 ja buickki 350)kuivalla assullakin sladiin kaasua polkasemalla renkaat savuten ja ihan poikittain oli siinä jollai dexu jäbäl kattomista :lol: suorastaan ilme näytti tältä :lol:

    _________________
    -BUICK ELECTRA STW-

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: whpracing 2003-03-05 16:57 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: whpracing 2003-03-05 17:03 ]</font>
     
  4. Timo.O

    Timo.O 1st gear

    olikos viritekniikalla vai jaksoiko ihan vakionakin tehdä noin?
     
  5. isohkolohko

    isohkolohko 1st gear

    Jes. Mäkin tykkään että mun vehje on mukava ajella moottoritie nopeuksilla. Menee mukavasti. Mikä 80:n lätkä?;) Siellä liukasradallakin kyllä pysy kurvissa ihan siististi ja sladit oli rauhallisia, se massa.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Murkeli Kolonna -85 oli kanssa muuten kiva talvella, mutta puski jarrutuksessa kuin Hogsit Redskineissä. Etujarrut lukossa heti, kun poljinta hipaisi, takarummut eivät hillinneet automaattia ja alhaalta vääntävää (piikkivääntö 1600rpm) konetta, vasta kun oppi tiukassa jarrutuksessa heittämään vapaalle sai takajarruihinkin jotain pitoa. Mutta kahva edellä sitäkin tuotiin välillä.

    Sleepperi teemaan vielä: minä olen sitten varannut vähemmän sleepperi teeman, eli Nascar-stw numero 80.
     
  7. whpracing

    whpracing 1st gear

    no tästä buickista en osaa mennä sanoo onko ihan vakio mutta caprce ainakin oli... :lol:

    niin ja ahtimeksi ajattelin tälläistä procharger ahdinta... :smile: en tiedä missä hinnat pyörii mutta tollanen varustettu isolla coolerilla tekis terää... ahtopaineitakaan en aio korkealle nostaa että paljon alle 1barin ahdoissa pysytään ... http://www.procharger.com
     
  8. ply72

    ply72 1st gear

    Noista diisselöinti jutuista tuli mieleen kun muutama vuosi sitten karmeessa rahapulassa kauppasin omaa varmariani (Plymouth Satellite ´72), muutama hurja sitä kävi kattomassakin ja paras oli tämä yks ukko joka suunnitteli laittavansa siihen jotain manne mesen dieseliä!!, no onneks se oli vielä köyhempi kuin minä silloin ja ei ostanut, huh huh there is a god !!

    Senpä jälkeen laittelin sitä vähän kuntoon ja leimasin ja ajoin peräti 700 km ja purkiin osiksi (ei kumikaan palanu, kele), heivasin 318 (sekin vielä 2 bbl) plus sen hilut ja kaverit järveen (lue myin) ja tilalle tuleepi soppelisti piristetty 440 + kav. 8 3/4 yms...ens kesänä ois tarkoitus ajellakin, ja jospa tällä kertaa enemmänkin kuin 700 km...

    En tiä voiko sanoa sleepperiksi (six pack scoop yms himmelit) mutta ihan hauskan näköinen ja ehkä vähän kulkuinenkin peli ja ei ainaskaan mersun diisseli...


    ps. diesel miehet, älkää ymmärtäkö väärin, diisselit on ihan o.k.
     
  9. whpracing

    whpracing 1st gear

    ja vielä yksi kysymys mistä saan paineistetun kaasarin tuollaista ahtoa varten? elikkä kertokaas mulle täälästä settiä olen ajatellut... edelbrock rpm-imusarja , paineistettu kaasutin (carter?) , procharger ahdin , ahtoilman jäähdytin , peltipakosarjat , ja ehkä jonkin näköinen nokka? (nokasta ja kaasuttimesta valistusta kiitos :smile: ) . muuta? (en tarkoita mitään bensapumppuja ja muita pikkuosia mitä tiedän jo tarvitsevani...) projektini tulee edistymään kesällä palikka palikalta mutta ahdin jää varmaan asennettavaksi syksyn puoleen (riippuu rahatilanteesta). ja kyseessähän on oldsin 350 kone ja kansien pitäis virrata ainakin 350:een heposeen saakka. kiitos avuista jo etukäteen...
     
  10. whpracing

    whpracing 1st gear

  11. triniemi

    triniemi Gearhead

  12. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Noiden STW:eiten ajo-ominaisuuksista sen verran että ei se ole ihme jos se on mukava ajella sladissa ja muutenkin kun painojakauma on se ihanteellinen 50/50.
     
  13. Cuda

    Cuda 1st gear

    Tuli mieleen yhden kaverin 1973 Impala joka on isoksi autoksi aika nopea. Auto on neliovinen sedan eikä topicin mukainen farmari mutta anyway full size auto, jonka ei ehkä ensivilkaisulla uskoisi liikahtavan kovin ripeästi.Entisen kiiltävän mustan edustusauton ulkonäkö kuitenkin pettää, konehuoneessa majailee alkuperäinen, järkyttävävääntöiseksi maltillisesti viritetty 454:nen, joka singauttaa 2200 kiloa painavan Impalan korkeisiin 14 sekunnin aikoihin varttimaililla. Se on kaverilla jokapäiväisenä käyttöautona kesät talvet. Vie vaan kuulemma kylmänä talvella turhan paljon bensaa kaupunkiliikenteessä.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Cuda71! Missäs moinen -73 Impala on? Mulla on itellä papereiden mukaan 454, nyt pikkulohkolla oleva samanlainen kiitävän musta edustuskiessi ja siinäkin oli tai pikemminkin oli tarkoitus tulla kunnon isolohko. Eli ulkonäkö museoluokkaa edustusbiili ja armoton tekniikka. Mulla autoon oli tulossa vähemmän maltillisesti piristetty 402:nen isolohko, vahvistettu th400 2500 stallilla ja 12 bolt lukkoperä, mutta koneen perkule alkoikin kiukuttelemaan, jolloin suunnitelmat ehti taas kerran vaihtua ja Impalasta tulikin cruisailuauto vakiokoneella ja tuo iso kone laitetaan meidän toiseen vehkeeseen nyttemmin täysin rempattuna.
    Mut kivan tuntuinen oli Impalassakin, vaikkei silloin toiminutkaan täysin moitteettomasti. Se on nimittäin villi tunne kun koneessa on niin v..tusti voimaa että tollasta isoakin autoa voi pyöritellä kuivalla asfaltillakin vähän miten päin sattuu. :smile:
     
  15. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Cuda71: aika härski peli toi impala varmaan :grin:
     
  16. Cuda

    Cuda 1st gear

    Se 1973 Impala on kaverilla Vaasassa. Se oli samas tallis ku mun raadot vielä pari vuotta sitten. Kysyin eilen auton omistajalta vähän lisätietoja ja sain vähän tarkennusta:

    Impalan kuivapaino 2360 kg, bensaa tankkiin, työkalupakki, ja 100 kg kuski (omistaja) niin päästään noin 2500 kiloon.

    Auto meni viime kesänä (muistaakseni katurenkailla ilman katuslicksejä?) 14.6 sec, en muista loppunopeutta, WSC:n skaboissa joissa hemmo tapaa olla itsekin toimitsijana.

    Painavan auton kovaa kulkua selittävät, toisiinsa hyvin sopivien osien lisäksi tietenkin, varmaankin kaksi asiaa; toinen on ns. off-road nokka, veto loppuu aivan kuin seinään 4500 rpm:n kohdalla ja toinen on BBC:n hyvinvirtaavat oval port kannet, ..tvidduperkele menee noin hyvin eikä oo edes Mopar... :smile:
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Sattuuko olemaan valkea lankkukyljillä ,alunperin vihreä? (=kaverin vanha)
     
  18. Cuda

    Cuda 1st gear

    Ei. So on topicin aiheesta poiketen 4-ovinen sedan eikä STW. Mainitsin siitä vain sen vuoksi kun se sopii muuten niin hyvin tähän sleeper aiheeseen. Iso, painava, ehkä vähän laiskankin oloinen, tosi full size-auto ja liikkuu kuitenkin yllättävän ripeästi, eli mainio sleeper. Kaveri on tehnyt laitteeseen soveltuvan koneen itse, omalla toimivaksi osoittautuneella reseptillään.

    Tämä -73 Impala on yhden paikallisen tehtaan entinen edustusauto ja on aina ollut musta ja uudesta asti täällä etelä-pohjanmaalla.

    Kaveri näki sen uutena edustusajossa kaupungilla pikkuskidinä ja päätti ostaa sen itselleen "sitten isona". Kolahti kiiltävän musta 454-laiva sitten tosi hyvin kun hemmo toteutti toiveensa 23 vuotta myöhemmin ja osti pikkupoikana valitsemansa auton. Juuri sen saman koska se oli vielä olemassa.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    :grin: :grin: :grin: Tuttu peli, luulisin. Kysessä on ilmeisesti sama liiteri jolla kerroin tuolla aikaisemmin kiusatun mm. yhtä juppibemua. Ai ai sitä nuoruusaikaa kun tuolla laitteella häiriköitiin ihmisiä ympäri lähiseutua.
    Yks kaveri osti sen aikanaan suoraan Pohjolan Voimalta ja sitten jonkun ajan kuluttua myi sen toiselle mun kaverille. Silloin se oli vihreä. Näin auton kerran myöhemminkin Kouvolassa ja silloin se oli siistiytynyt ja muuttunut valkoiseksi tummilla puukyljillä (auto on niin harvinainen ja sen rek.tunnus helppo muistaa että tunnistaminen on helppoa).
    Mites on impala 1968, tiedätkö vieläkö se on jossain lähiseudulla?
     
  20. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Heh!!
    Nyt se mulla alkaa STW kait saada uutta ilmettä konehuoneeseen. Tänään tuli tehtyä päätös. homma kallistu sitten LT1:seen :smile: Aluksi piti vain hommata ruisku. no kait se pieni muutos on 307 tilalle.
     

Kerro tästä muillekin!