Subarun luotettavuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Baarbar, 29.9.2019.

  1. Baarbar

    Baarbar 1st gear

    Kokemuksia subarun omistaneilta tai niistä oikeasti tietäviltä. Elikkä itselleni subaru on täysin vieras merkki, mutta uutta autoa selaillessa on parikin hinta/km suhteelta marginaaliin mahtuvaa osunut silmään. Tarkoitus olisi siis luopua väkivahvasta japsi hiluxista ja muijan kiposta vaihdossa yhteen isompaan farkkuun, koska omalle hiluxille ei tule juuri ollenkaan kilometrejä koska joudun työni puolesta ajamaan volkkarilla ja muijan kippo pitää pikkuhiljaa päivitellä uudempaan. Ja näin olemme päättäneet hommata uudemman farkun, ensisijaisina aluksi olivat tojatat mutta subarun hinta verrattuna tojotan nelikkojen hintaan on hieman edullisempi. Nyt kiikarissa olisi 13 vm outbacki (ja kaikki muutkin subarun mallit), mutta kuten sanoin en subaruista ja niiden kestävyydestä tiedä mitään. En halua vastauksia kuinka naapurin kissan kaiman pojan subarusta puhkesi kumi ja töötti hajosi vaan oikeita kokemuksia.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  2. T5

    T5 Gearhead

    Ainakin 2008 -> diisseleissä oli jotain ongelmaa. Kampiakseli katkesi tms. Tämän vian ihan tehdaskin myönti. Nettiautossa noita rikkinäisiä on ollut useampikin myynnissä ja tälläkin hetkellä ainakin yksi löytyi.
    2013 vuotisessa tuo vika on jo ilmeisesti korjattu.
    Jos siis diisseli on hakusessa.

    Googleen Subaru diesel problems ja sieltä alkaa juttua löytymään.
     
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tekniikka ollut ihan kohtuullisen kestävää, 1,6 etuveto & 1,8 neliveto leonet, kovia ruostuu, iskällä oli sit uudempaa ja vähän uudenmpaa legasyy (edit vanhempi olikin impreza) ei muista et mitään suurempia huolen aiheita ois aiheuttanu!
    Bensoja kaikki!
     
    Muokattu: 1.10.2019
  4. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Olikos 2,5 bensoissa kannentiiviste ja venakopantiiviste tjsp ongelmaa eli tulpanpotero täyttyy öljyllä?
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joskus oli 2006 Forester 2.0 bensalla. Kiva laite, kiertää ihan järjettömästi. Ei siinä muistaakseni suht uutena vikoja ollut. Maantiellä sai ohjata aika aktiivisesti.
     
  6. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Kuulostaako se siltä että kiertää järjettömästi kun eikös noiden punaraja kuitenkin ole jotain 6500rpm?
     
  7. jarona

    jarona Gearhead

    Subaru on paras auto mitä rahalla saa!:D
     
  8. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kaksi subarua ollut ja tulee olemaan enemmänkin. Suunniteltu tehtaalla siten että suurin osa huolloista on helppoja tehdä. Bensa ja diesel koneet kokeiltu ja ei pahaa sanottavaa kummastakaan. 2.5L Turboa välttelisin.
     
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Muistaakseni 7000 eikä se siihen stopannut, korvakuulolla normi rivi-4:sta olisin vaihtanut vaihdetta isommalle jo 2000rpm aiemmin ja subaru vaan veti vielä
     

Kerro tästä muillekin!