Subbarin ohjauksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja joneone, 27.2.2017.

  1. joneone

    joneone 3rd gear

    Terve

    Mites on mahdollista että kävin kahdessa paikassa suuntaamassa Subbarin kulmat ja ensimmäisessä sanottiin että auraus oli hieman pielessä ja korjasivat ja toisessa sanoivat et kaikki arvot kohdillaan ettei tarvinut koskea. Kuitenkin niin ensimmäisen kuin myös toisenkin suuntauksen jälkeen rattia pitää kahdella kädellä pitää vasemmalle vinossa jotta auto menee suoraan ja auta armias jos päästät ratista niin sinkoo heti oikealle ja kovaa. Pitman armi vaihdettu 1,5 vuotta sitten mut sit siel on vissiinkin idle armit jos olen oikein perehtynyt asiaan niin voiko ne tehdä jos kuluneet niin sitä että vetää hitosti oikealle ??
    Jarrut ei laahaa ne olen tarkistanut eikä mielestäni laakeritkaan tai no mitä äänistä yritin kuunnella niin ei mitään normaalista poikkeavaa ääntä lähtenyt
    Renkaatkin kuluneet ihan normaalisti kyl..

    Aivan siis -96 6.5 subbari kysees
     
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    Tämä on arkipäivää , jos käyttää säätämässä jossakin "euromaster" tyyppisessä paikassa , jossa poitsulla kokemusta parista paketti viiatista ja virman tietsikka neuvoo sopiviksi arvoiksi servolet kalossin arvoja ???
     
  3. joneone

    joneone 3rd gear

    Eka mesta tais ollakkin tyyliin tota ainakin asentajan asenteesta huomasin ettei nappaa alkaa säädellä ku niin kiukkusena mulle tiuskis et ei tuu onnistumaan. Toinen mesta pitäis olla ok koska tekee kaikki paikkallisen firman mikä myy jenkkilavavehkeit tosin uudempia kuin mun niin säädöt ja heillä arvot subbareihin. Ekassa mestassa ei ees arvoja ollu ja sanoivat ettei sellasia saa kuin liikeestä ja mä ne ku löysin 5 min hakemisen netistä. Et ekaan mestaan en autoani veis ees et laittais ilmaa renkaisiin :D
     
    1purehell tykkää tästä.
  4. hantta

    hantta Gearhead

    Oliko nelipyöräsuuntaus, onko taka-akseli edes silmämääräiisesti suorassa, ja jos nämä o.k, voi tehostajan pumppu tehdä kiusaa, jos siis pyörien arvot kohdillaan.
     
    joneone tykkää tästä.
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi se ratti olla vinossa, vaikka kulmat on mittaamalla kohdallaan, simpukan keskialue on hankalasti määriteltävä kääntölevyillä. Kun kulmat on kohdallaan, loppusäätö, eli ratti suoraksi pitäisi tehdä koeajolla ja pysäkillä auton alla maaten, saa ajettua aina pysäkin välin ja säätää taas, yhtä paljon käännetään kummaltakin puolelta ja kas, ratti on loppupeleissä suorassa (tai niin suorassa kuin se on mahdollista, koska tiet viettää ojaan päin ja vietto on eri eri paikassa)!! Oikeasti pitäis säätää kuten tehtaalla säädetään etupyörät rullilla ja renkaat pyörii, mutta kelläs sellaisia vehkeitä olis... Ja se pysäkillä säätö suomen oloissa aika haastavaa (märkää/kylmää), ja kallistakin on (koska aikaa palaa). Mitenkään puolustelematta säätäjää, niin varmaan parhaansa on tehnyt, aina ei onnistu....
     
  6. joneone

    joneone 3rd gear

    Simpukka loppu. Vetää paineet oikealle jonka takia pitää rattia kantata voimalla vasemmalle. Kulmat sun muut on kohdillaan.. Nyt siis seuraava kysymys mistä uusi simpukka. 500e ylöspäin olen löytäny uusia ja tehdaskorjattuja
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Kyllä ne sen verran maksaa. 500e ylöspäin.
     
  8. hantta

    hantta Gearhead

    Huomasin virheelisen kommenttini vasta nyt, eli tarkoitin nimenomaan simpukkaa, en tietenkään pumppua :)
     
    joneone tykkää tästä.
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pitääkö sen olla uusi?
    Multa saar satasella toimivan käytetyn..
     
  11. voittol

    voittol 2nd gear

    Onko se simpukka homma nyt sitte sellanen että väljää tuntuu keskialueella , eikä saa kiristettyä säädöstä ?
     
  12. joneone

    joneone 3rd gear

    On väljää ja tosiaan lyö painetta oikealle eli joku tiiviste yms vuotaa/rikki kun luulee että renkaat suorassa vaikka ihan vinossa ovat jos antaa siihen mennä mihin simpukka päästää. Eli joudun kokoajan pistämään vasemalle vastaan ratti vinossa jotta menee suoraan auto.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kääntääkö oikealle, vaikka auto ei liiku?
     
  14. joneone

    joneone 3rd gear

    Ei käännä. Ensviikolla selviää kun vaihdan simpukan et vieläkö kääntää rattia.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No sitten ei oo tehostinventtiilivikaa, jos olis niin paikallaan menis ratti laitaan asti...
     
  16. joneone

    joneone 3rd gear

    Jaa a. No ensviikolla ollaan viisaampia. Suuntaukset on kunnossa ja välyyttä ei ole alustassa eikä vetele edes takas vaan ainoastaan oikealle vetää tasasesti ja joutuu pistämään vasempaan vastaan kokoajan. Jos ei simpukassa vika niin sit se on henkimaailman juttuja :). Ratti hakeutuu oikealle tiettyyn pisteeseen asti jos antaa suoralla hiljaa mennä ja tehostin tietty hakkaa kokoajan kun joutuu kanttaa vasemmalle. Mut mäpä kerron tuloksen enskeskiviikkona.
     
    Muokattu: 8.3.2017
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onhan toki simpukoitakin joskus tollai särkyny, mutta todennäköisyys ei ole sen puolella. ootko kokeillu vaihtaa eturenkaita ristiin?
     
  18. joneone

    joneone 3rd gear

    Vaihdettu on renkaita niin ristiin kuin taaksekkin yms. ei vaikutusta.
     
  19. joneone

    joneone 3rd gear

    Simpukka oli mäsänä.. Nyt uus simpukka paikallaan ja taas toimii kuten pitää ja auto menee suoraan. Rikkoituneella simpukalla kilometrejä 489240km takana.
    Kane´s Garagelle isot propsit tietotaidosta.
     
    Muokattu: 20.3.2017

Kerro tästä muillekin!