Suburban 4x4 96 Tienpäällä. kiire

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja A_Alatalo, 25.12.2012.

  1. A_Alatalo

    A_Alatalo 1st gear

    Moro. Motarilla nostin nopeuden yli 90km/h ohitustilanteessa, palattuani omalle kaistalle auto rupesi ensin lieruttamaan kuin rengas olisi mennyt mutta vauhdin tiputtua rupesi hyppimään ja vetämään vasemmalle. Pääsin bussi pysäkille ja kurkistin alle ja aivan kuin vasen etu vetari olisi ollut pois paikoiltaan. pakitin ja kääntelin rattia ja aivan kuin vetari olisi muljahtanut takaisin ja matka jatkui, vasta piihaan ajaessa tiukan kurvin päätteeksi vetari ilmoitti taas itsestään. Ajelin takavedolla koko matkan. Huomenna pitäisi lähteä kotia ja matkaa olisi semmonen 400km niin mietin että nyppäänkö etu vetarit pois kokonaan? Pysyykö etuperän lautaset paikoillaan ilman vetareita? Räjäytyskuvan mukaan ei. Ja pyöriikö ne lautaset kuinka vahvasti vaikka pelkkä takaveto on päällä?

    Kiitos jo etukäteen.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jos autossa on toimivat automaatinavat tai sit manuaaliset niin kunhan ne on pois päältä, jakolaatikko takavedolla niin vetareiden ei pitäisi pyöriä, toki ne saattaa silti pyöriä mut ei välitä voimaa.

    Hieman kannattaa tutkia vetaria et miten se pääsee pois paikaltaan, ettei mene ajaessa väärään paikkaan.
    Pois sitä ei kannata ottaa, pääsee kaikki ylimääräinen sisään ja öljyt ulos.

    Jos vetari pysyy varmasti paikallaan ettei pääse lukitsemaan ohjausta niin autolla voi ajaa takavedolla.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Etuperän lautaset pysyy paikoillaan ilman vetariakin.
    Etupyörän laakeri taas tarvitsee vetarin ulkotumpin pysyäkseen kasassa.
    Eli jos aikoo ajaa ilman vetaria pitää ulompi nivel purkaa ja jättää "pultiksi" pittämään pyöränlaakerin kasassa.
    Ai miten tiedän? :)
    No kerran piti yks tilapäisesti purkaa ja jättää laakeri ilman vetaria, niin ei kestänyt edes pihalla siirtelyä.
     

Kerro tästä muillekin!