Suburban 86 lisää tehoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rade, 19.7.2021.

  1. rade

    rade Gearhead

    Onko minkälainen homma laittaa turbo 86-vuoden Suburbaniin,nyt kone 6.5 vapari diesel ja laatikko 4l80e, nyt loppuu potku kun vedän sillä 2500kg asuntovaunua, toki olisi järkevä laittaa nykyaikainen bensa keulille mutta kun on niin isotyö tehty ton dieselin kanssa joten jos kohtuu järkevästi saa tohon puhtia lisää niin se kiinnostaa
     
  2. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Vaparin puristus suhde on suurempi kuin turbon, eli matalapaine versio kannattaa laittaa.
    Ahtoa ehkä 7 psi...
    Siihen riittää kaikki pakosarja ja putki viritykset, ei tarvi hitekkiä.
     
  3. Tässä vaihtoehto itse itseäni lainaten:

     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eikös turboton 6.5 ole helpoin turbottaa ihan vaan 6.5 turbon osilla? En tiijä chevyistä mitään mutta tuli vaan mieleen. Romulaaneilta tai ystävällismielisiltä harrastajilta luulis löytyvän osasia. Jostain luin että kaikissa 6.5 on männät jotka kestää ahtamisen paineen ja kuumuuden. 6.2 taas kuulemma ei, ainakaan isompaa. Ne on kai uppgreidannu sitä 6.5 hx35/hx40 ahtimilla joihin tais löytyä valmiita kittejä. Jos ymmärsin oikein niin cummins, powerstroke, duramax on kai helpompi/suositumpi kohde tehonlisäykselle mutta 6.5 on twinturbolla saatu kait 400hp luokkaa.

    Lopuksi 12V cummins miähenä sanoisin tuolle tuplaturbo teholukemalle: ohhoijaa….
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ihan näppärä sovellus dieseliin, vähän pienehkö ahdin 6.2L koneeseen, mutta tuo sekin kivasti vääntöä jota haettukin.
    Ainoa vaan mitä ihmettelen on ettei laitettu cooleria, vaikka tuohon olisi ollut helppo lisätä esim. vesi-cooleri väliin ?
    Ahtamisessa ei ole juuri järkeä ilman hyvää välijäähdytintä, se mitä ahtimella saavutetaan hävitään ahtoilman lämpönä = saavutettu ilmantiheys jää vaatimattomaksi.
     
  6. Mä ajattelin, että kun ketjun aloittajakin hakee apua asuntovaunun vetämiseen, niin joku tollainen ratkaisukin voisi olla ihan toimiva.
     
  7. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ja kun muistatte että ahtamisesta ei ole mitään hyötyä jos ei samalla päivitä syöttöpumppua reagoimaan ahtopaineeseen.
     
    Gary Grand ja 4d sedan tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!