Suburban PCM ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Cylinder6, 17.1.2016.

  1. Cylinder6

    Cylinder6 1st gear

    Jep. Sihti arvatenkin jäässä / murtuma p-a linjassa polttoainepinnan yläpuolella. Hurraa.
     
  2. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Mie leikkasin rälläkällä reijän konttiin mistä pääsee käsiks siihen anturiin.
    Hiton paljon nopeempaa ja helpompaa ku ottaa tankki alas.
    Palasen laitoin takasin muutaman latan ja ruuvien avustuksella.
    Onpahan purettsvissa seuraavankin kerran...
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onko sulla paineilmaa käytössä?Jos kokeilisit puhaltaa siiropumpulta tankkiin päin, jos vaikka auttaisi.
     
  4. Cylinder6

    Cylinder6 1st gear

    Koetin puhaltaa ja paineilmalla, porina käy tankissa mutta puhaltaakkin sai ihan posket punasena.

    Lisäyksenä vielä, koetin erillisellä pumpulla imeä tankilta / työntää tankille ainetta, ei minkäänlaista liikettä kumpaankaan suuntaan.

    Ei tuossa enää jäänyt oikein vaihtoehtoja kuin huputtaa auton takapää niin hyvin kuin mahdollista ja laittaa lämmitin alle. Tämä kiristyvä pakkanen (-29 tällähetkellä) paljon helpota tuota projektia... Kevättä odotellessa 8)
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    oisko sulla mitään irrallista pumppua jolla voisi kokeilla,jos ois vaan pumppu sökö.Mula oli yhtenä talvena kesälaatua jahyyhmään vetäisi valpro pumpun.diesel 100 hiukka tankkiin ja pumpun oman sihdin putsasin niin sain lötjan kotiin.Siirtopumppu piti hiukka erilaista ääntä ja sillä tavalla sain vikakohteen selville.
     
  6. Cylinder6

    Cylinder6 1st gear

    Joo, tuossa äskeistä kirjotusta täydensin tämän asian osalta. Kesälaatua tankissa ei vaan voi olla, ellei jollakin asemalla ole mokanneet pahasti. Heti syksyllä kun talvilaatu tuli myyntiin niin aloin sitä tankata.
     
  7. Cylinder6

    Cylinder6 1st gear

    Ja joo, koetin tuota irtopullosta ainetta jaksaako nostaa omalla pumpullaan suodattimelle, hyvin tyhjeni 1,5l kokispullo.
     
  8. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Rintapeltiin laitoin releen ja uudet piuhat pumpulle suoraan. Akulta virta ja kabiinin jalkotilasta löysin releelle herätteen. Joku harmaa iso liitinhässäkä laatikko. Katoin et sinne tuli sytkävirtaa. Helpoin oli sieltä ottaa heräte.

    Tuohon vissiin pumppuvaihettu ku oli kuitenkin näppiliitokset pumpun päässä. Ois ongelmia tullu jos en ois uutta piuhaa sinne vetäny suoraan. :poff:
     
  9. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Mulla oli ihan sama ongelma justiinsa omassa autossa. Tankin pudotin alas mutta ei sieltä vikaa löytyny. Siinä vaiheessa oli jo kaikki muu käyty läpi niin pikkusen ihmetytti... Seurasin sitten tankilta siirtopumpulle menevää letkua ja sieltähän löytyi runkopalkin takaa sellanen tomaatin kokonen mötikkä jonka pohjaan letku meni ja vierestä lähti taas letku siirtopumpulle. Irrotin letkut mötikästä ja yhdistin putkella toisiinsa, mötikän ohituksen jälkeen auto on toiminu paremmin kuin ikinä näiden kohta neljän vuoden aikana. Älä kysy mikä mötikkä on kun ei sitä tiedä kukaan, tarkoitus on Kojon kanssa lähiaikoina purkaa härpäke ja selvittää että mikä vittu se oikeen on..?
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Noin otin minäkin virrat siirtopumpulle.

    Laitappa sitten kuvia siitä tomaatinkokoisesta härpäkkeestä,ja stooria jos saatte selvyyttä mikä helvetti se on.
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Ehkä se on sellanen sähkömagneetti joka ionisoi polttoaineen molekyylit oikeaan järjestykseen tms... No eiköhän siihen joku selvyys saada kun avataan tossa joku päivä se mötikkä. ja sehän avataan vaikka rälläkällä jos ei muuten selviä mikä se on.
     
  12. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Joo kunhan keretään... Pakko siitä on selvää ottaa, sai aikaan niin mehevän vitutuksen.
     
  13. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Joo suurin moka on varmaan ollu se ettei mulla ole ollu ajaessa foliohattu päässä..
     
  14. Cylinder6

    Cylinder6 1st gear

    Ongelma ratkaistu ainakin toistaiseksi. Uusittu siirtopumpun eteen ja taakse kumiletkun pätkät ja tankki oli lämmöissä huputettuna 2-3h, nyt taas aine tulvii suodattimelle, sekä pysy reilun minuutin tulilla T-haara avattuna (eikä rykinyt tai muutakaan epäilyttävää) Kattellaan jos se jaksaa toimia vielä tulevaisuudessa niin tankkia alas jne.
     
  15. Caideman

    Caideman 1st gear

    Vai helpottaa ilmaamista pumpun ohjauksen muuttaminen? Ei sitten oo tullut mieleen, että siinä sähkökeskuksen vieressä on yksi liitin, jonka kautta kytketään virta pumpulle pa-järjestelmän ilmaamista varten? :odroll:
     
  16. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Juuri noin mullakin kävi, kaksi kertaa luulin jo auton tulleen kuntoon kun korjasin sitä lämpimässä hallissa. No totuus paljastui aina kun auto seisoi yön yli pakkasessa. Tuo mystinen "mötikkä" ilmeisesti jäätyi ja oireet tuli takaisin.
     
  17. Cylinder6

    Cylinder6 1st gear

    Mulla ei tuollaista mystistä mötikkää ole :D Toivotaan että tuo nyt toimis.
     
  18. jarski83

    jarski83 1st gear

    Hei. Minnehän tämä viesti menee... Minulla ensimmäinen jenkki (suburban -96 diesel) ollut viime elokuusta asti ja nyt pientä nykimis ongelmaa. Tasa kaasulla ajaessa n. 80-90 km/h tuntuu aika-ajoin nykäyksiä, ei ole vikojamuistissa, siirtopumppu pumppaa (laskin hanasta 3l ainetta) ja auto kävi hyvin koko ajan. Kestää kiihdytellä lappulattiassa, siellä ei tule ongelmia. Nyt oon pannu merkille välillä tulee kiihdyttäessä mustaa savua, ei ole aikasemmin tullu. Siirtopumppua epäilin koska öljynpainemittari hurjii välillä, käy melkein tapissa joskus... Vakkari päällä en ole nykimistä huomannut. ??
    Autosta tietoja: suburban 6.5td 4x4 vm-96 ajettu 183t mailia, melkolailla orkkis kunnossa. Tuotu jenkeistä 2005 suomeen ollut suomessa ennen minua yhdellä omistajalla sen 10 vuotta, syöttöpumppu uusittu joskus 100t mailin kohdalla, samalla se boxi laitettu keulaan viileään paikkaa, turbo korjattu parivuotta sitten ym... pakoputkessa vielä kattikin paikallaan... alipainepumppu alkaa olla sökö, ei jaksa joutokäynnillä pitää hukkaporttia kiinni...
    Mut se nykiminen tasakaasulla ajettaessa?
     

Kerro tästä muillekin!