Suburban vs Excursion.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tappis, 28.11.2010.

  1. tappis

    tappis 3rd gear

    Elikkäs isoa diesel jenkki maasturia olen jo vähän aikaa katsellut käyttöautoksi. Kertokaapa kokemuksia ja mietteitä otsikossa olevien mallien hyvistä ja huonoistapuolista. Koneina 6.5td ja 7.3 powerstroke. Noita suburban ja f250 keskusteluja olen kyllä lukenut, mutta mielipiteitä/kokemuksia miten kotterot toisistaan eroaa niin hyvässä kuin pahassakin hintaluokassa noin 20000e.
     
  2. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    excursionista loppuu kuuleman mukaan kantavuus, ei saa kuin 5 paikat.
    suburbanissa parempi kantavuus näin ollen. Muuten en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta kun suburbanista
     
  3. HV

    HV Gearhead

    Yhden -01 tein siihen saatiin 6 paikkaa ja kolmas penkkirivi säilyi.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Näyttää noita nettiautossa olevan kahdeksanpaikkaisenakin.
     
  5. HV

    HV Gearhead

    Hyvä katsastusmies sattunut kohdalle... :wink:
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tai siis asioista tietämätön. No meilläpäinkin 8h Ex, mut ne on niitä ensimmäisiä tuotuja. Seuraavassa katsatuksessa se aina voi muuttua.

    Kyllä jos puhutaan nyt ilman mitää kusetuksia tehdystä katsastukseta niin Kekkoslovakia lakien mukaan Ex:än saa vain viidelle.

    Sama pätee myös suppariin.

    Aivan typerä laki.

    Mutta kyllähän 7.3 voittaa 6.5 10-0 ,sanokaa mitä sanotte :poff:
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kyl 2500 subbari menee 8-henkiseksi ihan pykälien mukaan. Mut oon samaa mieltä et foorti on noista jotenkin vakuuttavamman tuntuinen.
     
  8. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Aiheeseen liittyen jos sattuu kiinnostamaan :D http://www.youtube.com/watch?v=ovjRiDaq ... re=related isoimmat erot varmaan siinä että excursion tehty f250/350 pohjalle ja ulkosilta mitoiltaan suburbania joka suuntaan isompi :D ja natikan t445 diesel kone ei varmasti oo huonoimmasta päästä.

    Tosin itte saanu niin paljon värkätä oman powerstroken kans että luottamus ei oo kyllä tapissaan omalta kohalta :poff:
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    2500 sarjan GMT400 menee 7-8 paikkaiseksi vuosimallista riippuen jos uskotaan tehtaan painoarvioita. GMT800 on enää 7 paikkainen mutta niistä ei taas löydy kiisselikonetta. Suomessa nuo punnitaan joten heittoa voi olla paikka suuntaan ja toiseen.
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tänä suvena maahantuontikatsastettu vm 1999 2500 alustalla oleva 6,5l kiisseli Subrurban meni 7 paikkaiseksi.
    En tiedä millaista pyöristyssääntöä ne käyttävät laskennassa, mutta matikan sääntöjen mukaan paikkaluku olisi pitänyt pyöristää 8:aan.
    Kantavuustiedot ja kokonaispainot/akselipainot löytyy siitä oven pielessä olevasta tarrasta.
     
  11. lt50

    lt50 2nd gear

    Tiedä sitten onko kumpikaan parempi. Pari vuotta sitten kun itse haeskelin, niin Fordin hinnat olivat sen verran suolaisia, että tuli Subu pihaan. Kyllähän sen kanssa on ollut kaikkea pientä, mutta itse koneelle ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin virittää. Onneksi verkon kätköistä löytyy paaaaljon ihmisiä jotka tietää näistä enemmän kuin minä :D Makuasia loppupeleissä kumman valitsee.
     
  12. tappis

    tappis 3rd gear

    No itseä ei haittaa vaikka vain viidelle penkit olisikin. Mitenkäs tuollaisessa excursionissa laatikko kestää, kun monissa myynnissä olevissa on hypertech tms ja tehot ilmoitettu 400hp? Joskus dodgen cumminssilla omistaneena siinä laatikko oireili jo paljon pienemmillä tehoilllakin ja lienee vääntöäkin ollut vähemmän. Melkein kaikissa myytävänä olevista rameista laatikko rempattu yms ja excursioneissa/f250 ei juuri mistään :eek:
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ehjä Loota kestää sen mitä suuttimia ja turboo vaihtamatta saat koneest irti.

    Ja varmimmin hajotat sen jos ensin laitat boxin,putken ja vaihdat viel isot, korkeet pyörät niin sit se on vaan ajan kysymys. Tiedän useamman tapauksen ja kaikille yhteistä on korkeet pyörät ja raskas jalka.

    Tuttuni Usassa joka on 15v huoltanu/korjannu Voortea neuvoi et jos laitat isommat pyörät niin vaihdat perien välityksetkin. Muuten menne loota

    Tosin saman verran kestää turbiini ja vetolevykin.

    Edellisen PSD:n viritin pikkusen vaan, myin sit sen ja uus omistaja rikko muutaman kuun päästä vetolevyn, turbiinin ja lootan kun liikennevalokiihdyttelyjä harrasti.[/quote]
     
  14. tappis

    tappis 3rd gear

    Nyt olisi sitten lähiaikoina tarkoitus mennä parista excursionista renkaita potkimaan... jottei ihan renkaiden potkimiseen jäisi niin hyviä vinkkejä mitä kannattaa erityisesti huomioida? Näkeekös sitä mistään onko kavitaatio litkuja käytetty? No vähän arpapeliä käytetyn osto tietenkin on ja kaikki myytävät ovat tietysti huippukuntoisia ja hyvin huollettuja yksilöitä :poff:
     
  15. Useampi subbari ollut ja yksi excursio , mielestäni subbari enemmän henkilöautomaisempi ajaa (fordissa jäkkis etuakseli) ja tilankäyttö parempaa kuin fordissa , Excursion on kyllä isompi ulkomitoiltaan ,mutta sisätilaa verottaa 30cm paksut tyhjät verhoilut...

    Hyviä vehkeitä molemmat jos verrataan kaikenmaailman kiinan kinnereihin :)

    Tällähetkellä mennään 6hlö silveradolla.... lavalla on helppo kuljetella mitä vaan , mikä ei sadetta pelkää.
     
  16. hoge

    hoge 1st gear

    Kavitaatio litkuja ei näe muulla kuin jollain testiliuskalla. Lisää tästä psd keskustelussa. Oma voortsoni meni hinurilla pari kertaa imuvuoto naftapuolella ja yksi sähkövika. Naftaa/öljyä vuotaa yleensä turbiinin kohdalta, kaikki moottorin yläpään vuodot kerääntyy sinne. Nivelet vissiin veemäisiä vaihtaa etupäähän, ainakin nelivedoissa. Etupyörien napalukot ei yleensä toimi automaattisesti, vaan pitää kiertää kiinni. Keskuslukitus saattaa temppuilla, peruskauraa. Suburbanista ei ole kokemusta, vaneja on ollut, chevy ehkä helpompi käyttiskenä kuin foordi. Tietämystä löytyy monelta pajalta letukoista, fordi vähän kinkkisempi. Hienoja vehkeitä molemmat.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sanoisin että tää riittää perusteeksi ostaa Foord. Omien romujen kohalla on tosin niin päin että vanhassa Subussa on jäykkis etuakseli ja Foortteissa risukeula. Toki ne Foorttit sitte onkin hiton hyviä ajaa, mutta olis vaan hianoo jos niissäkin olis jäykkikset, ei olis huolen häivää.
     
  18. Niin , Ford oli ihan hyvä ajoltaan ja tuon eron tunsi lähinnä terävissä poikkitien olevissä röykyissä , siinä ei enää iskareiden vaimennusteho tuntunut riittävän , voi tietysti olla että iskarit oli jo parhaan teränsä menettäneet.

    Kun en oo koskaan dieseli autoa omistanut niin nuokin on kaikki olleet bensakoineilla , fordissa oli se v10 ja subukat isolohkoilla , niin aika vaisu esitys mielestäni se v10 , niin äänten kuin suorituskyvynkin puoleen , tuntu että 454 subbarilla vois ajaa kasia sen excursionin ympärillä :lol:

    Tuo paikkaluvun pienentäminen tehtaan ajattelemasta on hyvä esimerkki tästä Suamen hienosta lainsäädännöstä ja sen tulkinnasta , sama pikkaripuolella , silveradon voi ajaa hiluxin lavalle mutta ei toisinpäin , vaikka se juuri niin voisi olla OIKEASTI mahdollista hajottamatta muulina toimivaa autoa...
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Piti oikeen katsoa minkä kokoinen/tehoinen tuo Ford v10 on, noh, 413cid, 310hp/425lbs, eli eipä ole ihme jos suorituskyky ei ole räjähtävä ton kokoisessa autossa. Ajelin kyllä joskus reissun v10 F-450 stake bedillä, 400km siivu, tyhjänä ja sit täys poka päällä, ja kevyesti pystyi interstatella pitään 130kmh matkanopeutena (laillinen nopeus jenkeissä). Subun 454 L29 vortekissa näkys olevan karvan verran vähemmän, mutta auto lienee köykäisempi.

    Mutta tähän oikeen räväkkä OT, kato mitä tehoja uusissa Ford F-150 koneissa vuodelle 2011 oli just lehdessä mainos :eek: Varsinkin 365hp lukema 3.5 litran koneesta tuntuu melkoiselta.
    [​IMG]
     
  20. Onks toi 3.5 v6 vai v8? Kait sen verran saa aika miedoilla ahdoilla tuon kokoisesta ulos ,oli sitten kumpi tahansa. Mitenhän kestoikä...

    Kattokkaapa mitä alennuksia lupaa Ford + diilerit , eipä näy täällä päin tollasia tarjouksia uusista autoista :poff:
     

Kerro tästä muillekin!