Suburbanin katsastaminen kuorma-autoksi suomeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kape, 30.6.2005.

  1. kape

    kape 3rd gear

    Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun lähtee katsastamaan saksasta tullutta suburbania suomeen, saksassa se oli liikeenteessä ja vuosimallli on 1/96.
     
  2. Harri

    Harri 1st gear

    AKE:n sivuilta voisi löytyä jotain vinkkejä...
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    -takasumari (taitaa olla jo valmiina?)
    -sivuvilkut
    -ehkä e-hyväksytyt heijastimet
    -väliseinä takimmaisen penkin taakse
    -etuvalojen korkeussäätö + e-hyväksytyt valot tai poikkeuslupa siihen
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen lueskellut aika ahkeraan tatä Foorumia, ja hyviä vinkkejä on löytynyt roppakaupalla.

    Itsellä on mielessä tuollaisen Subi hankinta, ja nyt ihmetyttää nämä muutokset.

    Mitenkä on kun huuja on liikkunut juuri noiden DOT valojen hyväksynnästä poikkeusluvalla. Toiset eivät ole saaneet kirveelläkään, ja nyt uusin huhu on että noita poikkeuslupia saisi 1/vuosi/henkilötunnus tai y-tunnus?

    Onko tuosta mitään mututietoa parempaa?
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    suburban

    tarks. ensteks meneekö kuorma autoks vai pakettiautoks?(paino rajat)
    -istuma paikkoja max 6
    -heijastimet taakse omien valojen alapuolelle
    -takasumuvalo
    -tyypitetty vetokoukku
    -roiskelaput takapyöriin
    -sivu äärivalot kun pituus on??(en muista)
    -ajo valojen korkeuden säätö sisältä (en muista olko97 vai96 ylöspäin)
    -väliseinä tavaratilan ja matkustamon välille(verkko)
    -nopeuden rajotin `00 eteen päin
    siis nämä kuorma-auto pykäliä!!!!!!!!!!
    simmosiahan suur osa on!!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ovatko ne menneet rajoittamaan istuinpaikkojen määrää, kun ainakin kesällä sai olla kuskin lisäksi kahdeksan jos kantavuutta oli tarpeeksi
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Saa 1+8 jos kantavuutta on tarpeeks. Varapyörä ja tunkki kannattaa jättää kotiin jos jää tarkalle.
    Ja toi jenkkikoukku kelpaa kyllä. Heijastimia ei yleensä tartte laittaa.
     
  8. KimT

    KimT 1st gear

    Ei oikein mene jakeluun miksi Saksasta Suburban pitäisi hakea. Se ei ole erityisen edullinen auto siellä. Suomessa on Keltaisessa Pörssissä myynnissä joka numerossa useampi joko pakuksi tai kuorma-autoksi katsastettu Subi. Kuorma-auton tuonti on verotonta ja tullivapaus lienee voimassa vielä Suomen ja Saksan välillä? Mutta eräissä ajoneuvoluokissa se ei ole kannattavaa, muutostöineen kaikkineen.

    www.amvan.de on kuitenkin mukavaa katseltavaa. Varsinkin Vanit.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kukaan hakenut usasta?Sieltähän ne saksan diileritkin taitavat niitä käytettynä rahdata ja suomalaiset sitten sieltä
    aika kallis välikäsi.tosin hieman vaivaa mutta jos säästö on vajaa 10k niin luulis kannattavan.
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    On tuotu, mutta kotosuomessa halutaan yleensä 4x4 diisseli k-2500. Siinä on jo vaatimuslistaa kyllikseen löytää järkevältä alueelta jenkeistä riittävästi ehdokkaita, että kannattaa mennä katsomaan. Siellä kun ei tavallisella Subbarin ostajalla ole ollut uutena varsinaisesti mitään pakkoa ostaa sitä järeää versiota. (meillä kun kuorkiksi pitää saada se 3500 kokonaista)'

    Sitten on vielä se että siffi hintaan tulee tulli 22% ja alv 22% koko paskan päälle. Eli laske karkeasti (auto+rahti)x1,48.

    Autoja vaikka tuolta: www.autotrader.com

    Hai
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Noi siis oli liittyen USA-tuontiin.

    Hai
     
  12. lotjonen

    lotjonen 1st gear

    Ja arvatkaapa onko Chevy ja GMC suomalaisen katsastusviranomaisen mielestä sama auto... Kaikki paperit hommattava GMC:hen erikseen. Mahtavaa.
     
  13. KimT

    KimT 1st gear

    Saksan www.mobile.de sivuilta saa helposti Suburbaneja esille, alasvetolaatikosta vaikka Chevrolet ja malliksi sitten Subbe + haku (paina suche). Jopa pari ilmoitusta "soitta heti minä, Kotka ja puhnro).
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyl sieltä saa kieleks englanninkin..
     
  15. KimT

    KimT 1st gear

    Mihin englantia tarvitsee?
    Euroopassa puhutaan Saksaa (Saksa, Itävalta, Sveitsi, Unkarin-Tsekin-Slovakian-Puolan länsiosat ja Italian Pohoisosissa saksa käy), sitten Ranskaa ja Välimerenkieliä. Turistikeskuksissa joku saattaa osata vähän englantia, lukuunottamatta aurinkorantoja jossa voi tilata lihapullat suomeksikin. Jos meidän TV:stä tulee englanninkielisiä ohjelmia paljon, se ei tarkoita, että sillä tullaan erinomaisesti toimeen keski-Euroopassa. Saksaa puhumalla on autokin heti paljon halvempi ja kaikki onnistuu erilailla. Siellä ohjelmat dubataan myös telkkarissa, puhutaan maan kielellä ohjelman päälle. Joskus on mietittänyt mihin oikeastaan englantia niin tarvitaan? Hyvä osata, mutta saksa tai ranska olisi tärkeämpi.

    Suomen EU-ministerit tarvitsevat ison liudan avustajia, koska Brysselissä ei mennä noin vain edes syömään ellei ole tulkkia mukana. Ranska ja Flaaminkieli.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    saksa on paska maa..varmaan kuitenkin englanniks vähän helpompi etsiä niitä autoja.enkkua kuitenkin osaa kaikki ja saksaa aika harva..ja se että saksassa ei pärjää englannilla on paskanjauhantaa.hyvin tulee toimeen,kyl sakutkin englantia on opetellu.ranska onkin sit vaikeempi ja vielä paskempi maa..
     
  17. KimT

    KimT 1st gear

    Menee off topicin, mutta kouluesimerkki tuolla yllä asenteista.

    En nyt mitään kieliriitaa halua, mutta meikäläinen matkustaa työn puolesta pitkin Eurooppaa. Hotelleissa tulee toimeen enkulla ja jossain paremmissa ravintoloissa. Mene kadulle kävelemään tavallisten ihmisten ja yritysten joukkoon. Sonkkaa sitten englantia, kyllä nixmanni kohteliaasti yrittää, muttei hommasta kunnon tolkkua tule. Ranskassa ei sitten mitään englanniksi. Jos "vieras" meinaa, että maailmalla liikutaan ja puhutaan englantia kuten TV antaa ymmärtää, ei noita matkapäiviä ole liiemmin tainnut tulla. Ilmeisesti 100 päivää vuodessa löhötty telkun ääressä. Englantia on hyvä osata, ei siinä mitään, muttei sillä tee niin paljon kuin annetaan ymmärtää. Euroopassa on n. 400 mio asukasta josta hiton harva puhuu tai ymmärtää englantia. Aivan oikeasti. Suomi on osa tätä Eurooppaa, mutta halua oppia tai puhua kieliä ei ole. Ellei sitten Englanti tai Irlanti ole toivemaa Euroopassa.
     
  18. -scrode-

    -scrode- 1st gear

    Kaveri tuotatti -96 helevetin siistin Subin jenkeistä tänä kesänä, rekisteröity k-autoksi, 6,5 diesel. Ei tarvinnu paljon muutoksia tehdä, muistaakseni sivuvilkut, roiskeläpät, levikkeet kun oli niin leveet vanteet/renkaat, että tuli korin ulkopuolelle, taaimmainen penkki pois ja oisko ollu vielä jotain pientä. Hintaa tuli kaikkineen ehkä n. 8k-erkkiä vähemmän kuin vastaavista suomessa pyydetään.Mun mielestä kannattava ostos jos moista laitetta tarvii.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    öö..millä kohtaa puhuin mitään televisiosta.. :odroll: enkä määkään tässä mitää kieliriitaa viritä.muutaman kerran käyny saksassa ja enkulla pärjänny hyvin.totta on että kadun mies ei englantia osaa läheskään yhtä hyvin kuin esim.täälä suomessa mutta kyllä ne tosiaan halukkaasti yritää :) ja ovat hurmiossa jos sanot niin edes kiitos ja näkemiin saksaks :wink:
     
  20. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Mikäli rekisteröinti noudattaa samoja kaavoja 6h pick upin kanssa niin vaaditaan aika pitkä lista asioita ja tavaroita joiden yhteishinta esim Jari Mäellä n. 2600 euroa plus asennukset joihin saa varata muutaman työpäivän. Ko. yritykseltä löytyy valmis lista ja joka riville hinta. Kaikki tarvikkeet ja luvat ovat hyllyssä. Omassa tapauksessa 11000 euron tullattu ja verotettu auto jäi ostamatta koska 15500 euron pyyntihinnalla ollut biili jäi tinkimisen jälkeen halvemmaksi. Se kun oli valmiiksi kilvissä.
     

Kerro tästä muillekin!