Suburbanin sähköt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Rick, 1.9.2007.

  1. Rick

    Rick Gearhead

    Onko kenelläkään hyviä ideoita mikä riivaa sähkjöissä. Aiemmin hävisi lyhyet sitten pitkä ajovalot, kumpikin vuorollaan muutaman kk välein. Valot laitettiin uusilla johdoilla releelle ja toimivat kunnes..... Eilen illalla hävisi molemmat yhtäaikaisesti, vain parkkivalot jäi toimintaan. Ennen valojen häviämistä oli neliveto kytkettynä ja kun siirsin vivun takavedolle, hävisi valot. Myöskään neliveto ei nyt kytkeydy. Onko näissä jotakin yhteyttä toisiinsa, sulakkeen tai muun yhteyden kautta??
     
  2. Timmo

    Timmo 1st gear

    Voipi olla maavika. Meneekö akulta miinuskaapeli moottorille? Entä meneekö myös koriin? Jos miinus menee vain moottoriin, voi syynä olla, että maadoitus on vain tuon vaihdevivun kautta? Tosin jos muut sähköt pelaavat niin aika mahdoton yhtälö.

    Noiden nelivedoista en tiedä, mutta tuon perusteella siellä voisi olla jotain sähköistäkin seassa? Vuosimallin perusteella joku osannee sanoa tähän jotain?

    Yleinen valo-ongelmien aiheuttaja GM-tuotteissa on valokatkaisija. Se ylikuumenee ja sitten alkavat ongelmat. Sulakkeet olet varmaan katsonut? Ja sitten releiden kytkennät ovat oikein? Mikään kuuma karva ei ota maihin? Valojen piuhat ovat asialliset?
     
  3. Rick

    Rick Gearhead

    Eipä ollut maavika. Yllätys yllätys, sulake kärähtänyt, paikasta jossa ei pitänyt sulaketta ollakaan. Autoon on joku pelle peloton rakentanut ihan omia sähköjä valoille ( ties minne muuallekin).
     
  4. kira

    kira 1st gear

    Jees,

    No itsekkin "alkuperäiset ajovalovirtykset" uusineena kummastelin aikoinaan mitä ihme sulakevirtyksiä siellä lamppujen yhteydessä oikein luuraa (siis etuvaloilla 2+2 ja takana lisää...)
    Sulakkeet eivät ole "heti lampun kannoissa kiinni" (että niiden merkitys selviäisi kertavilkaisulla) vaan sulakepesän molemmat hännät menevät johtosarjaan piiloon, mutta väreistä voi päätellä että ne ovat pitkille ja lyhyille menevissä naruissa.
    Ja kotterohan on tosin -91 S10.

    - Kimmo
     

Kerro tästä muillekin!