Suburbanin tekniikan vaihto duramaxiin?

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jussiyp, 23.11.2010.

  1. jussiyp

    jussiyp 1st gear

    Onko kellaan tietoa onnistuuko kaytannossa 2000-luvun bensa suburbanin dieseloiminen duramaxin tekniikalle?
    Haaveena olis uudempikorinen dsl-tekniikalla ja mieluusti tietenkin duramax jolloin tehoakin loytyy ja kohtuullisella kulutuksella...
    Ja onko ongelmia katsastuksen kanssa?


    kaikki tieto ja linkit:
    jussiyp@hotmail.com

    Kiitoksia etukateen!
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    On
     
  3. jussiyp

    jussiyp 1st gear

    Kerro lisaa, onko ylipaasemattomia ongelmia?
     
  4. ttakatal

    ttakatal 1st gear

  5. pantera

    pantera Gearhead

    Onhan noita d-max swappeja tehty maailmalla ja tais olla Texasissa Duraburb niminen pänttäämö joka taikoo niitä kasaan .

    Eiköhän toi leimaan mene täälläkin, mitä nyt tehojen kans voi joutua paperitöihin ,
    D-mäksi kone on reilusti korkeempi kuin 6.5 patti eli konepellin korotus-sarjaa varmaankin joutuu asentaa
     
  6. Regno

    Regno 1st gear

    Onhan suburbania tehty 454:lla ja 8.1:llä bensakoneellakin. Ei tule tehot esteeksi duramaxilla.
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

  8. ptpt

    ptpt 1st gear

    jos on kuorma auto ni tehojen kanssa ei oo ongelmia.. kuulemma kuorma autossa täytyy olla riittävästi tehoa !
     
  9. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Olikos se -88 ja up vehkeissä toi dieselöinti pikkasen vaikeampaa kun tarvii todistella kaikenmaailman päästöhöpöjä ja huhuja kantautunut että jopa VTT:n todistuksia tarvitaan. Toivottavasti toi ei koske kuorkkeja kun vanhan 6.2 kivireen tehohuippu tulee kohtapuolin vastaan :rotfl: .
     
  11. 1purehell

    1purehell Gearhead


    Voi v*ttu tämänkin esson baari-legendan kanssa.... :x
     
  12. rkr

    rkr 3rd gear

    Konversion hinnalla saisi isolohkoon ahtimen ja melkoisen määrän bensaa. Mutta jos on pakko olla kiisseli niin on hummereitakin leimattu suomeen noilla uudemman mallin diisseleillä eli rahalla saa.
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jep, kaikki on mahdollista kun on tarpeeksi aikaa ja rahaa. Mut ongelmia on vastassa.
     
  14. freeride

    freeride Gearhead

    ei Timpalla ainakaan mitään ongelmia ollu,ku se heitti 5.9 6BTA(-96)Cummituksen -90 subbeen.alunperin mopoautokoneella eli 454. :poff:
    en tierä sitte onko tuoreempien kans vaikeempaa?
     
  15. vinkkeli

    vinkkeli 3rd gear

    Tää on tää perinteinen ainainen itkeminen :x
    Onhan se niin jotta tekniikka on iso investointi mutta jos bensaa ostaa niin se menee savuna ilmaan.

    Eli jos joudun esim: rahoittamaan homman pankkilainalla niin sen voin tehdä kun vaihdan moottorin , mut voitko kuvitella jonkun hakevan lainaa et saa ostettua sitä bensaa :eek:
    se on kuitenkin sellanen muutos josta jää jotain käteen joko pelkkä pää tai ainakin jotain, mut jos ostat 3000l bensaa niin kyl se siitä haihtuu eikä jää ku tyhjät hylsyt.
    UGH olen puhunut :rotfl:
     
  16. ptpt

    ptpt 1st gear

    katsastus mieheltä kuulin.. :odroll:
     
  17. jts1

    jts1 1st gear

    Eiköhän se ole vielä voimassa, vähintään 5kw per. kokonais tonni, siis minimi vaatimus kuorkille. Max ei puhuta mitään.
     
  18. kane

    kane 1st gear

    Voisi kuvitella että tuoreemman tekniikan istutus vanhempaan koppaan helpompaa koska aina kysellään päästönormien perään ja niissä pysymisessä (= VTT todistusko ??) tuore Dmax, 2000 alun koppaan ei ylipääsemätön jos/koska noita rekisteröity on...?!
     

Kerro tästä muillekin!