Summer Nationals 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Putte, 16.7.2014.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Varikkokartta julkaistu.

    [​IMG]
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Näyttäisi olevan S/SS autotkin vaihteeksi paikalla. Lantto on vissiin testaamassa uutta kalustoa?
     
  3. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Mahtuuhan Set/Pet kuskien bussit (3kpl) OL-tiimien jälkeen ajouran suuntaisesti :odroll:
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Veikkaisin että ei vaan yleensä tuolla on operoitu tolla varikko-osalla bussien persiistä käsin eli siis niin että ne on parkkeerattu ajouraan nähden poikittain :)
    Ja kannattaa ottaa mukaan jotain leveähköi lankunpätkii bussin etupyörien alle ettei viikonlopun aikana uppoa hiekkaan :wink:
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Ei, koska tuohon on tarkoitus saada myös streetryhmien bussit eli tuohon bussit tulee niin sanottuun ruotsalaisparkkiin.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Lanton rekassa tulee neljä prätkää, Lantto ei vielä Kalajoella testaa uutta autoaan.
     
  7. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

    Pari kuvaa ilmasta käsin perjantailta.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. savoa

    savoa Gearhead

    Savon mahfvialle onnee ja menestystä...
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  10. elky

    elky Gearhead

    Suurkiitos FHRA:lle ja kaikille toimitsijoille järjestelyistä. Line-upissa odotellessa jopa kehotettiin hakemaan juomavettä ajanottorekan vierestä.

    Pro ET 1580
     
  11. TiMu

    TiMu 1st gear

    Jokunen kuva Lauantailta:
    [​IMG]
     
  12. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

  13. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Menikö Uhojuhon auto kuinka pahaan kuntoon?
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ihan riittävästi, 5-6 kertaa katon kautta ympäri, loppunopeus näytti 165km/h.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

  16. mafo

    mafo 3rd gear

    ei tarvii liiotella, :wink: , 3 kertaa meni ympäri mutta lopputulos on mitä on
     
  17. maverick

    maverick Gearhead

  18. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  19. S-A

    S-A Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kiitos järjestäjille hienosta kilpailusta ja kuumista keleistä.
    Mitä nyt lauantaina siinä saattoi vähän vettä ropsauttaa. :)

    Kesälomareissun yhtenä stoppina oli tämä Kalajoen kiihdyttelyt.
    Tämä viikko vielä reissataan ja kuvat ehdin laitailemaan ensiviikon alussa. Muutamia kuvia tulossa myös lauantai ehtoon cruising kokoontumisesta.

    Valokuvia tulossa osoitteeseen motorsport.kuvat.fi
     
  20. 1320

    1320 Gearhead

    Hienoja kuvia Miksulla! Ei edes kauheasti huomaa, että meidän auto oli melkoisen kurainen matkalla sattuneista ukkos ja sadekuuroista johtuen. :D No onneksi Lauantaiaamuinen vahaus tuotti puhdasta jälkeä.

    Olipas vaiherikkaat kisat ainakin meidän tiimin osalta. Nitrokisojen jäljiltä ostettiin uudet renkaat, kun edelliset olivat siirtyneet savuna ilmaan. Nyt alla pyöri Mickey Thompsonit Hoosiereiden sijaan, ja M/T:t olivatkin sitten pyöreämmät kuin Hoosierit, eivätkä mahtuneet kunnolla trailerille vanhojenkin kumien ollessa jo sillä hilkulla. Saatiin se kärrylle parin luovan ratkaisun ja pitkän yrittämisen jälkeen ja Perjantaiaamuna 10:00 lähdettiin matkaan toisella yrityksellä. Ekalla kertaa kylmälaukku jäi himaan, ja kun juoksin sitä hakemaan, niin kantokahva tietenkin hajosi ja kamat levisi pitkin pihaa. :rotfl:

    Matkalla poikettiin Pietarsaaressa ja sieltä kun lähdettiin, katkesi vetoautosta ('87 Chevy Van) laturin hihna. Onneksi varaosa sattui olemaan mukana, eli ei muuta kuin itse auton alle makaamaan ja vaihtamaan sitä "päämekaanikon" hääriessä konepellin alla. Vanin konehuoneessahan sitä tilaa ei ihan hirveästi ole...

    Lauantaina juuri kasaan saadusta varikkofillarista hajosi poljin. Onneksi se ei estänyt ajamista, vaikka se sitä vähän hankaloittikin.

    Sunnuntaina sitten kun ajeltiin kotiinpäin, kaveri ajeli bussilla perässä ja soitteli, että teidän auto on kärryllä ihan vinossa. Rengashan siellä oli tyhjänä, ja kuten kuvasta voi huomata, niin ei ole ihme, että oli puhki. :eek:
    [​IMG]

    Saas nähdä, pääseekö Porin West Coastiin nyt ajamaan, katsotaan jos saadaan kumit korjattua tai uudet jostakin. Harmittaa kyllä reilusti, kun kyseessä oli ihan uudet renkaat, jotka on nyt täynnä halkeamia ja tuo reikä on tietysti se pahin. :mad:

    Paluutiellähän joutuu koukkaamaan aina hiekan puolelta, kun meidän lähtöjen aikaan Juniorit vielä odottelee hinaajaa siinä sivussa. Tuossa se kivi varmasti on renkaaseen joutunut, kun muualla ei hiekan puolella ole joutunut käymään. Ja vielä selvennyksenä, että en tarkoita missään nimessä, että vika olisi hinausta odottavissa Junnuissa, vaan paluutien leveydessä. Meidän auto on ainakin niin iso, ettei sillä mahdu menemään asfalttia pitkin, jos joku odottaa siinä hinausta. Ensi vuotta silmälläpitäen, olisko mahdollista saada jotain levyjä, laattoja, kumimattoja tai vaikka kangasmattoja tms siihen paluutietä leventämään? Ei olisi iso investointi, mutta pienentäisi puhjenneen renkaan riskiä huomattavasti. Tämähän tapahtui varmastikin Sunnuntain Semifinaalikierroksella, jossa hävisin. Ei olis ollut kivaa, jos finaali olisi päättynyt renkaan räjähdykseen burniksessa - tai 170 km/h vauhdissa.

    (Ihan vaan noin niinkuin rakentavana palautteena tai parannusehdoituksena ensi vuotta varten :) ).


    Mutta itse kisathan meni loistavasti. Ekassa vedossa sai tehdä viikonlopun ainoan normaalin burniksen, kun piti saada uusista kumeista kova pinta pois, mutta viivalla ei pysynyt auto paikallaan ja surkee 60 jalkainen ja aika muutenkin. Sitten piti siirtyä tosi lyhkäisiin burniksiin ( :cry: ). Tokassa vedossa mulla sutaisi vähän kun vaihdoin kakkoselle, silti viikonlopun paras aika tuli siinä. Kolmannella vedolla suti jo reilummin lähdössä. Neljäs veto loppui jo Line Upin puolella sateeseen, ja kohta sitä vettä tulikin aivan tolkuttomasti ja tuulikin niin, että telttoja kaatuili ja pressuja lenteli.

    Sunnuntaina kun ajettiin vika lajittelurundi loppuun, niin ei sutinut ja auto kulki kohtalaisesti 12.33. Samalla sain viikonlopun ekan vihreän valon, eli siinä mielessä oli hyvä lähteä pudotuksiin. Ekalla rundilla Markkasen Jarmoa vastaan tuli .003 reaktio, mutta auto suti lähdössä sen verran, että olin ihan varma, että kohta menee Pontiac ohitse. Itse menin maaliin nilkka suorana ja varmaan tulipelti mutkalla, ja (ainakin omaksi) yllätykseksi se riitti jatkopaikkaan. Semissä vastassa oli sitten Hannu Palasmaa, mutta mulle tuli -.007 punavalo ja Hannu finaaliin. Tuossa lähdössä mulla suti aika reilusti, ja meni sladissa heti lähdön jälkeen sen verran, että oli tosi lähellä ettei joutunut nostamaan. Mutta kun meno rauhoittui, niin nilkka suorana vaan maaliin ja loppunopeus näytti olevan hyvin kuitenkin kohdallaan, vaikka aika jäikin vähän heikoksi.

    Mietittiin vaan, että mahtaako sutiminen johtua erilaisista renkaista. Burniksen pituudella ei tuntunut olevan vaikutusta sutimiseen, ja mulla suti yhtäläillä vasemmalla kuin oikeallakin radalla. Hoosiereilla ei ikinä ole sutinut missään (Jos sitä yhtä mun mokaamasta burniksesta johtunutta luistelua ei lasketa). Kyseessähän on siis auto, jonka minimipaino on 1771 kiloa ja koneessa on hieman reilu 400 hp.


    Mulle jäi taas tosi positiivinen kuva Kalajoen viikonlopusta, vaikka pieniä probleemiakin oli ja välillä oli niin kuuma, että oli pakko hakeutua varjon puolelle. Tuo pudotuslähtövoitto oli vaan sen verran uskomaton juttu 8) .

    Poriin mennään seuraavaksi, jos saadaan rengasasia kuntoon. Mutta Finaaleissa viimeistään nähdään taas "Heavy Chevy" radalla.

    -Niko L-
     

Kerro tästä muillekin!