Suodatin ennen mekaanista bensapumppua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bluestone, 3.7.2016.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Perinteinen mekaaninen bensapumppu koneen (225cid buick V6) kyljessä; toimiiko jos laittaa letkuun erillisen suodattimen ennen pumppua?
    Pumpulta kaasarille menee alkuperäinen metalliputki, jota ei tekisi mieli pilkkoa. Kyseessä on 49 vuotta vanha auto ja suodatus on nyt vain sen 2GC rokkiorkesterin oman suodattimen varassa.....Tiedä mitä mujua tankissa lilluu hanakkana lähtemään liikenteeseen ja sais estettyä ettei se aiheuta ongelmia kun taitaa tuo auto saada nyt eniten liikettä sitten ensimmäisen omistajan......:cool:
     
  2. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Moi
    Tuskin siitä haittaa on ennenkään pumppua ainakin engelsmanneissa (ford) oli suodattimet ennen pumppua mitä pinnistää muistia.
    Eihän se suodatin niin paljoa voi ahdistaa bensalinjan toimintaa vaikka ennen pumppuakin.
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oma kokemus on että toimii eikä haittaa mitään. Oli Oldsin 307:ssa sama tilanne että tankissa oli ruostetta, laitoin imupuolelle suodattimen ja jätin kaasarin oman suodattimen paikoilleen. Sellainen yllätys tuli siinä eteen että kaasarin suodatin tukkeutui silti, Q-jetti ja paperisuodatin. Eli kaasarin oma suodatin oli tiukempi ja tarvikesuodattimesta pääsi läpi sen tukkivia partikkeleita.

    Tämä vaan ihan sillä, että jos tukoksia silti ilmenee niin kannattaa sitten tarkastaa molemmat ettei mene turhaksi ihmettelyksi niin kuin minulla meni. No, sitten vaihdetiin varaosa-autosta tankki lopulta.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Noin se on mulla veneessäkin jossa siis old school sbc 350 ja juurikin orkkis 2 kurkku rotsester. Ennen pumppua on metallinen pönttö jossa vaihdettava suodatinpanos. On tyylikäs ja toimii. Putket samaan tapaan metallia. Tuo yksi letku pumpusta kaasariin on kalvon rikkoutumisen varalta.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 3.7.2016
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Mä laitoin slanttivaniin bensansuodattimen bensaputkeen lähelle tankkia. Tällä virityksellä olen ajanut vajaan vuoden ja 6000 miles. Suodatin oli ennen mekaanisen pumpun ja kaasuttimen välissä. Asennukseni ainoa teoreettinen haitta on se, jos pumpusta itsestään irtoaisi paljon metallimoskaa.
     

Kerro tästä muillekin!