Suojakaasu & pullo hommia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Arska tehtaalta, 21.7.2005.

  1. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Unicyl vain mison 18 ja niitä myös pelkkä argon, happi ja asetyleeni.
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Vaihtopullo on jotain 280€ ja sen vaihto myöhemmin noin 70-90€/kerta.
    Eihän se vaihtopullo ole iso mutta jos hitsaa harvoin ja pääasissa Hapista/Rosteria on se jo järkevä, kun hiilidioksidi ei sovellu haponkestävälle kunnolla, räkii ja roiskii.
     
  3. passerby

    passerby Gearhead

    Tää pullo on kaverilta lainassa ja sen nimissä. Pieni pullo, semmonen puolimetrinen. Ei sillä kyl montaa kertaa hitsaa.. Kattoo ny. Auton pelteihin sitä käytän.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkohan sekin jotenkin koneesta kii? Migatronikilla oon vedelly hiilarilla happikset ja rosterit ilman mitään varsinaisia saumaongelmia. Musta ja rumahan se sauma on, mutta kuorii äkkiä pinnat pois ja ihan jees on alta.
     
    mpower tykkää tästä.
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Juu,sama täällä aikoinaan,roiskeita tulee mutta oon hinkannut pois.Pakosarjojakin oon tehnyt omaan käyttöön ja kestäneet on.
    Sen sanon kuitenkin,kokemusta migillä muista kuin hiilarista rosteria hitsattaessa ei ole.
     
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Itsellä oli 10 vuotta hiilarilla rosteria&hapista. Ammatti hitsarilla käytin yhden liitoksen hitsattavana ja er kuin yö ja päivä. Käytössä oli Mison 18 seoskaasu. Sen jälkeen vaikka amatööri hitsaa niin jälki oli parempaa. Mustassa raudassa ei eroa muuta kuin suojakaasun virtausta voi pitää hieman pienempänä "ehkä".

    Tuossa asiasta vielä.
    https://weldingweb.com/showthread.php?176181-Welding-stainless-with-straight-CO2
     
  7. north

    north Gearhead

Kerro tästä muillekin!