Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. twelve

    twelve 3rd gear

    muistaakseni toi 59/60 caddy-projekti oli myynnissä muutamia vuosia sitten..? Kyllä tollasen itekki mielellään laittais kuntoon, mut nyt on taas kaks muuta projektia työn alla.
     
  2. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Sen voin sanoa että tallessa Käkkylät on ja pikku hiljaa joskus tien päällä. Kaikillahan on joskus elämäs tärkiämpääki tekemistä kuin nämä romut.UGH!
     
  3. demented

    demented 3rd gear

    Samaa mieltä! Taustat pitää tietää ennen ku tuomitaan. Näistä en mitään tiedä mutta vastaavia on tiedossa... Kyllä ne sitte ku on sen aika...
     
  4. keppana

    keppana 1st gear

    chevrolet styleline ja vespat

    [​IMG][​IMG]
     
  5. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Tuollaiseen latolöytöön kun vielä joskus törmäisi 8)
     
  6. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

  7. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

  8. Jonimac

    Jonimac Gearhead

  9. homer

    homer Double Gearhead

    Onkos tuollaisia tehty ihan oikeasti ameriikassa vai onkonhan jonkun ruottalaisen koripajan tuotos? Upean oloinen laite joka tapauksessa.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Hyvä kysymys Homer. 90% tod näk toi on jatkettu Ruotsissa. Siellä niitä jatkettiin paljon, jopa tänne tuotavaksi asti.
    Caddy, Linc ja Imperiaaleja jatkettiin jenkeissä, mutta tuskin "vain" Plymaa?
     
  11. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Pitäisi olla vielä samoilla sijoillaan. Saisi vain omistajan tietoon, kun ei tuo Sörsellsön taivu oikein. Nyt on tullut jonkinlainen mahdollisuus saada omistaja ja myyntihalukkuus tietoon, siksi asia tulí ajankohtaiseksi.
     
  12. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    Mikäs se oli muutaman vuoden takaisessa Mobilistissa ns. piha löytönä Tooronado lentoasema limusiini, onko tän kohtalosta kulunu mitn??!!
     
  13. shaman k

    shaman k 1st gear

    Tämä on näitä tallien aarteita. Ollut useita vuosia unohduksissa siirrettiin paikasta A paikkaan B odotteleen parempia päiviä.

    [​IMG]
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kukas mäntyluodossa on monacoa? ja gm:n tuotetta (chevy?) huputtanut jo useamman vuoden, aijai merituulen armoilla :(
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Vitesse?! On Suomessa varsin harvinainen...
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep. Onks toi jenkkilän vientimalli kun on koko punaset takavalot??
     
  17. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Ja jos tuo on sekä alkuperäinen Vitesse että alkuperäinen avo, niin sepä vasta harvinainen onkin, oikeasti.

    OT: ehkä pöljin tietämäni korinvaihto on, kun 80-luvun alussa näin Kotkassa ja sitten 80-luvun puolivälissä Espoossa sinivalkoisen 2-värisen Vitessen mustissa kilvissä. 90-luvulla Tampereella näin punaisen Spitfiren samoilla kilvillä. No, olihan sillä tavalla saatu värkättyä 6-koneinen Spitfire, mutta enemmän olisin arvostanut Suomi-Vitesseä kuin tuollaista Spitfire-rakennelmaa. Tarkistin rekisterinumerolla, ko. auto on edelleen rekisterissä Tampereen suunnalla mutta katsastamatta.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Komppaan (en kamppaa) Heikkiä ja Pandea.
    Just luin jostain Suomalaisesta autolehdestä(?) Vitessestä mikä tais olla Suomi-auto? Tais olla vihreä? Taisin ola sairaalassa ja pienessä hourussa odotin leikkausta niin en muuta muista kuin Auton eli Vitessen.
    Suomessa oli noita, mutta ei montaa. Tuplalamput vinossa ja oisko konepellissä, siis siinä tehtaan flippikeulassa ollut joku pahka?
    Mulla on käsitys että kaikki Vitesset olisivat olleet avoja jo tehtaalta?
    Ja niitä kattoja ja sivuikkunoita laitettiin Heraldeihin?
    Saatan eli olen väärässä? Jenkkeihin tuskin meni Heraldeja, mutta Vitessejä meni. Ja kokopunaisilla takalampuilla niin kuin tuossa kuvassa on.'
    Edittiä.. Vittu ku muisti pätkii, varsinkin kun innostun jostain asiasta.
    Tehtiinhän Vitesseä irroitettavalla kovalla katolla niin kuin Heralditkin oli, mutta eiks Vitessen alas veivattavat sivulasit olleet pyöreitä takayläkulmastaan, mikä natsasi rättikaton tiivisteeseen, eikä olut kulmikas niin kuin Heraldissa?
    Kertokee ken tietää.
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Käsittääkseni Vitesseä on kyllä tehty sekä kovalla että pehmeällä katolla. Vaikka en mikään kova fani olekaan niin Suomessa on kirjahyllyssä Triumph Herald - kirja, siitähän tämä olisi selvinnyt. Katsoin muuten kuva-arkistostani että olin kuvannut digiaikanani (eli vuodesta 2004 eteenpäin) yhden Vitessen ja sen Techno-classicassa 2009 että ei niitä kyllä aivan kauhean usein näe. Joensuussa kävin muuten joskus viime vuosituhannen puolella klassikkoautohuutokaupassa jossa myytiin (yhtenä harvoista autoista) punainen jenkeistä tuotu ja käsittääkseni aito avo-Herald. Takavalojen väriä en kyllä muista.

    Ja sivutaan lisää: muistaakseni Leppävirralla oli aika tunnetulla mobilistilla enemmän tai vähemmän käyttöautona punainen Triumph Herald Coupe, samoin näin sellaisen sini-harmaan Kuopion Särkiniemessä joskus. Aika persoonallisen näköinen peli eikä ole vastaavaa sitten Englannin vuosien jälkeen vastaan tullutkaan. Toisaalta en ole tainnut koskaan nähdä ehjänä Triumph Courieria eli Heraldin umpipaketti-versiota. Yhden jäänteen lojuivat erään ladon takana muutaman kilometrin päässä kotipaikastani, Courier-kirjaimet olivat likimain ainoat osat jotka olivat ehjänä paikallaan. Suomeen niitä tuli veroteknisistä syistä ja suurimpaan osaan puhkottiin tietysti ikkunat kun sai, muistelen kuitenkin nähneeni joskus kuvan yhdestä entisöidystä peltikyljillä, taisi olla jopa Suomessa.
     
  20. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Vitesseistä 70% oli kovakattoisia ja 30% avoja. Kova katto oli aivan samanmallinen kuin Heraldissa.

    Tosiaan Herald Coupe on erikoinen sekin, sen valmistushan loppui jo -64 ja valmistusmäärä oli 20472 kpl joista suurin osa 1000-kuutioisia -59-61-malleja.

    Valmistusluvut katsoin kirjasta A-Z of Cars 1945-1970.

    Jostain muistelen lukeneeni Suomeen tuotujen Vitessejen määrän, mutta enpä muista mistä tieto nyt löytyisi. Ei se kyllä suurensuuri määrä ollut, olisiko ollut luokkaa parikymmentä kappaletta.

    Triumph-aiheessa on sikäli omakohtaista kiinnostavuutta että elämäni ensimmäisen automatkan Kätilöopisto-Munkkivuori (sekä muitakin matkoja seuraavan kolmen vuoden kuluessa) olen matkustanut Heraldin kyydissä.

    EDIT. Netistä löytyi valmistenumeroiden kera lista, jonka mukaan Suomeen olisi tuotu 16 Vitesseä. Sen listan mukaan aikaisemmin mainittu korinvaihto olisi GT6:n korilla. Itse kyllä muistelin että olisi ollut Spitfiren korilla, mutta ehkä erehdyn, ei ole valokuvaa siitä.
     

Kerro tästä muillekin!