Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Osimmoilleen näin ja ne olivat alunperin kotoisin Thames pikkupakusta. Olivat siinä takapuskureina...

    http://www.flickr.com/photos/aussieford ... 37828@N00/
     
  2. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Eskortti ei oo sportti ei mikään rs, mx ym, edessä pienet pyöränaukot...Sportissa on erikoiskopan, jonka koodia en muista enään (49?) mutta jota käytettiin mx, rs, tc ym. erikoismalleissa pelkät etu-lokarit joissa on isot pyöränaukot. Hoono soomi mutta ehkä ajatus tuli esiin...
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Samapa tuo onko sportin etulokkarit vai ei, kunhan pikkumiehet pääsee touhuamaan, toivottavasti virta riittää viemään projekti loppuun asti!

    Sit semmonen pieni sivuhuomio mikä iski silmään, en siis halua neuvoa mutta pakko sanoa kumminkin... Eli katselin noita kuvia missä kundit hitsaa konehuoneessa paikkaa, tommonen talvitakki todennäköisesti syttyy aika herkästi hitsauskipinästä, eli kundeille ehdottomasti kunnon työhaalarit päälle! Lisäksi pysyy kundien äitikin tyytyväisempänä... :)
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hyvä homma! Joo, kyllä sen ymmärtää että ton ikäisillä into tulee ja menee, niinhän se tekee meillä vähän vanhemmillakin harrastajilla...
     
  5. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    []

    No ei oikein auennut. Tarkoitukseni oli osallistua keskusteluun aiheesta joka on tuossa otsikkona ja nyt huomaan kirjoittavani täyttä OT:tä. Meinaatko, että tavis autoon olisi vaihdettu kaikki sportin osat sisustan ja tekniikan osalta,taka-akselintuentaa myöten? Vai olisiko sittenkin vain sporttiin vaihdettu pelkät lokarit. Niinkuin tuossa aiemminkin jo kirjoittelin tulee tähän taas tavismallin lokarit rahatilanteen niin määrätessä. Tällainen sattui olemaan tämä aihio.[/quote]

    No joo, en väitä mitään, mutta tuo kaikki on FAKTAA, ei mitään mutua, tuli joskus pelattua noitten britti-ym fordien kanssa, tieto on niiltä ajoilta, sori jos pilasin esim. sun autokaupat! Minulla taas oli tarkoitus jakaa nuoremmalle polvelle aiheesta tietoa, hassua että kirjoittaako sitten vittuilu-sävyisen viestin vai ihan vaan ystävällisen niin aina joku vesipää vetää herneet nenään...Ollaan siis ODn ytimessä..
     
  6. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    En nyt käsittänyt FoMoCon viestejä. Eihän 57 Firedome nähdäkseni herneitä nenään vetänyt vaan kertoi että Escort on Sport johon on jossain vaiheessa vaihdettu tavallisen etuloksut. Näinhän muistaakseni tapana oli tehdä kun Sportin loksujen saatavuus oli heikko. 80-luvulla ja sen jälkeenkin kavereilla oli lukuisia Escorteja niin ainakin silloin Sportin loksut olivat harvinaiset ja kun Escortit useinkin olivat varsin mätiä niin korjaukset tapahtuivat käyttäen niitä peltejä joita oli kohtuuhintaan ja helposti saatavilla.

    Mukavaa että nuoret jannut ovat saaneet kipinän autonrakenteluun.
     
  7. debner

    debner Gearhead

    Suomen metsät ja parkkipaikat pursuaa epäkuntoisia autoja ja romuautojakin, tänäänkin.
    Miksi autoa tarvitseva ei itse osta niitä maksamalla se rahasumma jolla auton saa itselleen? Vaikka jo tänään koko maailman raatovalikoimasta oma hakien?

    Vasta kun joku toinen on ottanut rahallisen riskin harteilleen ostamalla auton niin kaikki haluaisi yhtäkkiä juuri saman yksilön nyt yllättäen yhtä suurella rahalla tai enemmälläkin. Mutta vasta kun joku toinen osti sen. Katkeruutta lisää jos oma halvemmaksi tinkiminen ei miellyttänyt myyjää, myi isommalla rahalla.

    Kannattaisiko joskus olla se ensimmäinen ihan itse ja ihan oikean rahan kanssa ja heti auto pois viemällä kaikkine vaivoneen ja vikoineen?

    Lisäksi on nimittäin niitäkin jotka mieluiten ostaa sen auton jo pihapiiriin siirtyneenä kuin metsätaipaleelta, vähän enemmän maksamallakin vaivaa nähneelle, ei haittaa yhtään maksaa enemmän.


    Täälläkin taitaa olla edelleen tavaraa tarjolla:
    http://jaridebner.com/albumi/eskorahkos ... 30.8.2007/

    Sieltäkin jäljellä olevat kannattaisi jonkun ostaa niin heti olisi ostajien jono ja saisi tuplahinnan, kyllä on rahan teko romulla helppoa nykyään kun näin pikkukikalla saa ostajien rajattoman kiinnostuksen :)
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jos vaan mahdollista niin pitäisi aina olla muutama tonni tilillä,juuri heräteostoksiin.
     
  9. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    LOPETTAKAA nyt jo JUMALAUTA!!!! tai avatkaa tilityksellenne oma topikki.
     
  10. jn79

    jn79 3rd gear

    Kirveleekö peräaukko vai mikä rassaa? :lol:
     
  11. passerby

    passerby 3rd gear

    vantaalla kuvattu :)
     
  12. jknR

    jknR Gearhead

    Tuota mä just tarkoitin. Aika moniin noista on ne etulokarit jouduttu aikanaan vaihtamaan (eikä vissiin niin kovin usein korroosion takia) ja silloin on laitettu ne mitkä on ollut korjauksen kannalta halvemmat. Luultavasti tuollainen Sport saattoi olla alttiimpi metsähallituksen puolelle suistumiseen, kuin papan 1100 deluxe. ;)

    No mitäs sitä keksimään pyörää uudestaan. Tuoreempi tapaus taitaa olla kun Ford käytti rallissa Escort kit carissa (siis semmosessa kaksilitraisessa etuvetoisessa ralliautossa, ei misään rakennussarjassa) lokasuojan levikkeiden lisänä Mondeon puskureita kun olivat sopivan leveät. Nyt meni jo kyllä aika OooTeeksi. Anteeksi.
     
  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Turun Jäkärlän asuinalueella makaa kilvetön -65 barracuda. ulkoasusta päätellen seissyt jo kauan...
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Et ois sanonut,nyt joku trokari nousee sohvanpohjalta...
     
  15. Hoovee

    Hoovee Gearhead

    helsingissä yhden firman(ei liity mitenkään vanhoihin autoihin se firma) pihan nurkassa "puun alla" makaa myös oranssi avo barracuda, ilman konetta ja rättiä ainakin näytti olevan...joku joskus aloittanut projektia; mutta siltä se näytti että hetken jo makoillut siinä.
     
  16. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Erään karjalaistilan ladon liepeiltä, ei niin kaukana Turun torilta. Those were the days my friend.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Dusturecarn

    Dusturecarn 1st gear

    (Dressman äänellä) Onnea Turku
     
  18. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Tuleepa mieleen tuosta Plymountista n.vuodet -88-89?kaverilla oli tuollainen 4-ovinen tolppa.
    Putket loppui kuskinpenkin kohdalle eikä se ajamista haitannut,muistuu mieleen sama "lotkotusääni" kuin Christine elokuvassa.
    Samainen kaveri poltti sillä uudet renkaat piloille eräissä Joulupileissä, pienessä korjaamohallissa montun päällä,oli savua jonkun verran ilmassa.
    Jos pääset joskus tarkastamaan entisiä omistajia,niin voisikohan olla sama auto kyseessä?
    Pyöri siis Äänekoskella ko.ajankohtana,en muista mihin täältä lähti?
     
  19. ventora

    ventora 2nd gear

    millä voi olla näin pihalla? se on nyt ihan sama onko se rytöläjä nostettu suosta suomessa vai uitettu jenkeistä,kaikella on markkinahintansa. kyllä 95% raadoista olisi paalattu jollei joku niitä olisi kerännyt myydäkseen.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    :rotfl: Niin,mutta kun täällä monet valittaa jos joku pelastaa paalaukselta ja myy eteenpäin,minua ei haittaa,tuo edellinen viesti oli huumorilla heitetty :lol:
     

Kerro tästä muillekin!