Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Et varmaankaan Mietmi puhu tästä 1948 Letukasta, kun noita Bugattimaisia tuotantolukuja kertoilet?
    Neliovisia Stylemastereita tehtiin 1948 noin 50.000 kpl ja vastaavia Fleetmastereita yli 80.000 kpl.
    Kaikenkaikkiaan letukoita tehtiin 1948 782.200 kpl, kaikki samalla 216cid kuutosella ja yleisin korimalli oli 2-ovinen sedan, joita rullasi ulos 230.000kpl, yli puoli miljoonaa, jos Aerosedanit lasketaan samaan.

    Mistään harvinaisuudesta ei siis todellakaan ole kyse.

    Silti näitä ei Suomeen sattuneesta syystä tuolloin montaa tuotu, eikä niitä edelleenkään vaivaksi asti ole.
    Henk.koht. pidän 1948 malleja lähes kaikkien aikojen parhaan näköisinä Letukoina, erityisesti Aerosedan luiskaperää.
    Pelastamisen arvoinen ilman muuta!
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    En puhunut letukasta. Kuten kaikki tietää mä harrastan noita pakuja ja muuta raskaampaa kalustoa. Mutta sama tuo kaikki mitkä vaan voi saada talteen niin toimikaa........
     
  3. TBO552

    TBO552 3rd gear

    Chevyn pelastus operaatio on aloitettu. Ystävällinen naapurinisäntä kävi motolla katkomassa ison kuusen joka kasvoi konehuoneesta :eek: ja lupautui tulla auttamaan myös nosto ja siirtotöissä. Eli suuri kiitos sinne. Pienellä kyselyllä ja yhteistyöllä tämäkin raato sai hieman lisää elinaikaa.
     
  4. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

  5. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

    Nämä mätänee Keski-Suomessa, Ohkolan laanihan on putsattu ja tyhjä nykyään.
     
  6. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Ahaa :eek: .Ja minä se meinasin nyt syksyllä ohkolan laanilla käväistä kameran kanssa :lol:
     
  7. E..P.

    E..P. 2nd gear

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG][​IMG] [​IMG] Taitaa olla tuo pressun alla oleva 60-luvun Taunus. Vai?
     
  8. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Ei se minusta äkkiseltään katsottuna Taunus ole.
     
  9. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Pyynti oli 3600 tai 3400 €.
     
  10. kautsi

    kautsi 3rd gear

    Tänään sai Buick kyydin uuteen kotiin.
    [​IMG]
     
  11. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Onnittelut! Sinäkö, Kautsi, tämän pelastit?
    Maski ja lyhdyt näyttävät olevan kohtuu hyvässä kunnossa.
    Taka-akselikin paikallaan.
    Korin pohja taitaa olla jo ruosteen taivaassa, tuosta ovipellin alaosasta päätellen?
    Missähän rivikasi mahtaa olla...?
    [​IMG]
     
  12. kautsi

    kautsi 3rd gear

  13. gto69

    gto69 Gearhead

    DeLorean [​IMG]
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tooodella sääli, et mädättävät deloreanin pihalle, hinta kysyttäessä kuitenkin jotain uuden ja täys entisöidyn välissä tai sit tarkoitus laittaa hääauto tyttärelle, tyttö on vaan jo kolmatta kertaa naimisissa ja eropäällä
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei kait nyt sentään; pukattu ulos vaan siivoamisen ajaksi? Tms.

    Onkos tämä se joka sijaitsee (=nyt pihassa) isossa entisessä tehdaskiinteistössä, jossa on enemmänkin alan harrastajia?
     
  16. RS2000

    RS2000 1st gear

    Moi, Onko kellään havaintoja pelastuskuntosista escorteista tai muista vanhoista euroklassikoista ? :)
     
  17. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    ..sitten voidaankin alkaa vääntää että mikä on se klassikko... heh. Voi pojat.

    Että onko se harrastelehdistön mukainen Saksalainen miljoonia valmistettu takavetomalli kuten esko, Taunus, Rekord tai kupla, vai voiko se olla jokin muukin, kuten Renault 4CV, Simca 1100 tai iso Fiat 1800? Tai Austin Allegro saati Morris Marina? Sunbeam Rapier?

    Ensimmäisistä ei ole havaintoja pelastamattomina, jälkimmäisiä löytynee helpommin.
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sorry OT...
    Mielenkiintoinen pointti. Voiko jokin olla samaan aikaan harvinaisuus ja klassikko? Klassikon olemukseen kun kuuluu kaksi asiaa; sen pitää olla jotain, jonka kaikki tuntee ja vanha. Musassa vois sanoa, että Louis Armstrong on klassikko ja Leadbelly harvinaisuus. Eli pelkästään se, että on vanhaa ei tee automaattisesti mistään klassikkoa eikä myöskään vintagea (viinitermi, hyvää vuosikertaa). Esmes Mustang 2 ei minun mielestäni ole "vintage"mustang, koska se edustaa vähiten haluttua vuosikertaa. Onko klassikko tai vintage sitten tavoittelemisen arvoisia asioita, onkin eri juttu.
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Nettiautosta löytyy pääsääntöisesti ainakin ne jotka on myynnissä.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kyllä miksei

    Esim mersuissa w123 mallit, ne on jo harvinaisia, mutta kaikki kuitenkin ne tuntee sit vanhemmista 114/115 malliset vanhemmat tuntee ne, mutta ei niitäkään liiemmin vastaan tiellä tule


    Mut sit taas sellainen ei niin suosittu, mitä ei kukaan oikeen harrasta syystä tai toisesta, mutta jo harvinainen esim. peltipuskuri escort ei ole klassikko koska kukaan ei sellaista halua.


    Sit kans klassikoksi vois sanoa lamborgini countach;ia


    Eli lopputulemana vois tosiaan sanoa, et klassikko on harvinaisuus jonka "kaikki" tuntee :)
     

Kerro tästä muillekin!