Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. blown348

    blown348 Gearhead

    Mäntsälässä on seissy vuosia n.60 4-ov pontiac oikeanpuoleisella ohjauksella. Laite oli jo n.5 vuotta sitte täys raato ku kävin kattoo ja EI MYYTÄVÄNÄ. Ukko omisti sen veljensä kanssa puoliks ja kuulemma meinaa laittaa sen kuntoo, näkis vaan!
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hienoa! Oli jo kulttuuriteko käydä kuvaamassa nuo ja laittaa nettiin! Toivottavasti noista tehdään vielä autoja, pelastettavissa olisi varmaan useimmat.
     
  3. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Juu, just se valkea Strato Chief om. Hannu Virta. Mulle se sano, että myy siinä tapauksessa, jos ostaja sitoutuu entisöimään. Autosta on 1982 Mobilistissa, Pontiac -historiikin yhteydessä.

    Mutta tiedetäänkö tästä autosta muuta, kukaan nähny liikenteessä tms?
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    se Pontiac oli 70-luvulla Nastolassa Peltolan Ramilla ja huhun mukaan joskus ollut dieselillä??? Ei ole varmaan liikkunut kilvitettynä reilu 20 vuoteen.Itse nähnyt sen Mäntsälässä vuosia sitten ja vieressä oli Wareliuksen Tompan ex-SA SuperNova, missä lie nykyään...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2003-04-19 16:54 ]</font>
     
  5. Impala71

    Impala71 1st gear

    Tuli tossa mieleen muutama auto jotka oon nähny lojumassa...
    hienoin oli oulussa yhen teollisuushallin pihan nurkassa lähellä keskustaa (v.98 oli vielä siellä) buick invikta hardtop ruskea nähtävästi ilman tekniikkaa.. mutta päällisin puolinlähen kaikki oasat talless mustat suomikilvet kiinni..
    Pihtiputaalla yhellä kylällä seisoo 72 stw impala puunalla (kävin kattoon muutaman kerran v.98) jätetty suoraan ajosta seisoon joskus 90-luvun alussa koneen rikkouduttua joka huhujenmukaan isolohko! varusteita muistaakseni ilmastointi tehostimet sähkälasit 8-raita mankka.. sielt putaalta löytyy muitakin mm. 65 valiant kutoskoneella ja rattimanuaalilla, rambler american, pari farmari taunusta joista toinen 20m.
    Yhessä navetassa lojuu melkein valmis fiat 600 projekti 1.4 abarth koneella! tainnu homa kaatua lupiin...
     
  6. Crown57

    Crown57 Gearhead

    OK, olen minäkin nähnyt jos jotain lyhyen elämäni varrella, mutta ENITEN hämmästytti, kun hain joskus ysikytluvun lopussa osia autooni Veikkolasta. Siellä on/oli iso navetta, johon varhais harrastajat olivat taltioineet kaikkea jännää joskus aikoin aammoisina. Oli muuten '36 Chrysler Coupe & Roadster (!,pahvilaatikoissa rakennussarjana) kulahtaneen, mutta OK näköinen 50-luvun alun vaaleansininen Kaiser, 1934 Plymouth (OK), jotain kantti-Dodgen koreja ja Pohjamaalissa olevaa Henry J:tä.. Paikan isäntä kertoi, että kyseessä oli vanha kimppatalli, jonka elämä oli täysin pysähdyksissä (ollut sitä ilmeisesti jo parikymmentä vuotta?).
    Joku oli harrastaja oli aivokirurgi(tms.) joku asui Kanadassa ja joku tais olla alkoholisti jossain Pohjois-Suomessa. Autot seisoivat vain heinien ja paksun pölykerroksen joukossa navetassa. Ja seisovat ilmeisesti edelleen. Oli se aika näky! Ellen ihan väärin ole asioita yhdistänyt, niin samaisesta paikasta oli joskus 90-luvun alkupuolella mv-juttu Mobilistissa.

    Jos olisi paksu nippu seteleitä taskussa, niin menisin ehkä takaisin ja sanoisin, "Otan tuon, tuon ja tuon. Kiitos ja näkemiin" :grin:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oulussa erään hallin pihalla -39 Nash aihioke.
     
  8. tqhq

    tqhq 1st gear

  9. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Jos joku muuten tietää '39 Dodge aihioita, niin pistäkää vaix privaatti viestiä. Rahkosella Lahdessa taitaa olla ainakin yksi..?
     
  10. BuickS

    BuickS Gearhead

    Mitäs kaikkea muuta siellä Rahkosen tarhassa on vielä tallessa? Mobilistissahan oli joskus taannoin melko kattavaa kuvakoostetta talletetuista peleistä mutta mitä niistä on vielä jäljellä?
    Vihdissä odottaa alkuperäisen omistajan tallissa entisöintiä 50-51 Nash, neliovinen sämpylöiden sämpylä. Kuva ollut V8:ssa taannoin.
     
  11. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    [​IMG]

    Uusiolatolöytö paikassa X =)
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toi kuvassa on vissiin '57 Chrysler Windsor?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rupes kiinnostamaan toi Wareliuksen SuperNova onko kellään tietoa?
     
  14. PAPH

    PAPH Gearhead

  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vauxhalleista puheenollen, meidän mökin lähellä pötköttelee metsässä Victor F vm.57-59, maannut siellä jo ainakin 25v ja täysin laho ja hakattu.
     
  16. PAPH

    PAPH Gearhead

    Olisiko tuosta enempää tietoa? Noita ei kuitenkaan enää montaa raatoakaan tiedossa ole.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä se valkea jenkki on Ristijärvellä yhen omakotitalon pihassa? joskus kävi joku kajaanista kyselemässä, mut ei myytävänä. Kuulemma valkee nahkasis., muutenki täydellinen?
     
  18. makke

    makke 1st gear

    Jos on '57 ja edes jotain osia kiinni, niin olisin kiinnostunut autosta.
    Näet olen jo 15 vuotta tuloksetta etsinyt muutamia osia Pikku Vihtoriini.

    Tsekkaisitko siguni kotisivulinkistä Pikku Vihtorin kuvat ja vertaisit onko vastaava kuin oimani? Tuo mun on muutettu kyllä, mutta paras tunnistus F1 ja F2 mallien välillä on puskurit. Vain F1:ssä on päissä nuo patit.
    Jos on F2, niin sit ei mua kiinnosta niin paljoa, mut F1:stä olisin enemmän kuin paljon innoissani.

    F1 malleja en tiedä muita kuin omani, Porin lähellä yksi entisöitävänä ja sit yksi raato Varkauden lähellä josta kävin poimimassa jotain.
    Siinä nuo tuntemani F1 mallit.

    _________________
    autoharrastusta...
    http://www.makkesgarage.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: makke 2003-05-05 13:27 ]</font>
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moi Makke. Tuossa ylemmässä linkissä oli noita F2:n kuvia ja mielestäni raato ei ollut samanlainen kun nuo ylläolevat, voin tietysti erehtyäkkin. Ainakin etupuskurin päissä oli "patit". Sattumalta minulla on digikuvia tuosta raadosta, laitan ne tuohon sinun mailiosoitteeseen niin voit itse tutkia niitä.
     
  20. Vallu

    Vallu Gearhead

    Se valkea jenkki Ristijärvellä on (oli, ei kuulemma ole enää siellä) '66 Dodge Coronet 500 2dht. Viime kesänä tuli käytyä katsomassa ko. peliä. Nyt on sitten saamieni tietojen mukaan joko myyty tai siirretty muualle.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Vallu 2003-05-05 18:38 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!