Suomen hienoin rodi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Tupis, 8.11.2003.

  1. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Omasta mielestäni vennun 34 ja Kuosmasen Timpan 32 roadster on suomen hienoimpia. 32:sta löytyy kuva ainakin Hot Rodders Kuopion sivuilta ja ehkä FSRA:n sivuilta.
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Höh, kaikki rodit on hienoja! Aina pää kääntyy... :smile:
     
  3. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kyllähän se pää kääntyy Rodien kohdalla aina, mutta onhan suomen maassa oikeasti hienojakin Rodeja kuten esim:
    Vennun 34 Roadster
    Ex Nissisen 31/32 Roadster
    Ex(?) Hiskin 30 Chevy 2d
    Kuosmasen 32 Roadster ja 35 5W Coupe
    Ex(?) Allun 32 3W Coupe
    32 Fordor Lahdesta(?) päin
    Ja uusin tulokas Lapualta A-mallin Tudor
     
  4. Karva

    Karva Gearhead


    Juuri näin ... ???

    Kaikki on hienoja oli sitten matta- tai kiiltävä pinta, läskilokari tai ilman, kaikki käy ja päät kääntyy ...

    Mutta mikä se on se Suomi-landian hulluin tekele tahi värkki joka kulkee kilvissä ???
    :-o :-o :-o
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Se on vielä kesken....... :wink:

    Hienoimpien listaan lisättäköön Vasaraisen AAR-37. Unohtamatta nostalgiapuolen roadstereita: Jukarainen, Björkman, Latva!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2004-04-19 15:34 ]</font>
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ainakin kärkipäässä lienee muutama isolohkolla leimattu rodi. Niissä alkaa olla jo perusasiat aika kohdallaan. Siitä kun vielä jatkojalostais tekniikkapuolta remmillä tai puhaltimilla niin tyyli ja ainakin järjetön eteneminen olis taattu (kivan näköistä katella kun sellanen poukkoilee pitkin katuja :wink: )
    Yleisessä rakennusmielessä odotellaan mitä mahtaa Flash Gordonille tapahtua lähitulevaisuudessa. Niillä korimuodoilla ja tollasella isolla tekniikalla sekin alkais olla aika lähellä tuota titteliä :grin:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-04-19 15:11 ]</font>
     
  7. Cuda

    Cuda 1st gear

    Lörssin kolmenelonen 6-71 440 5w coupe on hieno. Ja Jampan tri-power flättis -32 5w myös.

    Kummatkin ovat sellaisia että peilt voisi laittaa näyttelyssä (jos niin tahtois tehdä) auton alle ja vaikka valot lyysäämään detaljeja. Toinen on kilvissä ja toinen ei. Sillä joka ei (vielä(kään)) ole kilvissä on ajettu enemmän kuin valtaosalla suomen kilvitetyistä rodeista. :grin:

    Kyllä se niin on että Lörssin blower on Suomen retein rodi. Muita ei ole nähty jotka olis edes lähellä sitä. Outlaw toki, mutta omassa luokassaan silti.
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tampereella on remmiahdetulla 427:lla kilvissä oleva rodi. Lähti showsta ajamalla ja suomen kilpi paistoi takapuskurissa. Oli myöhemmin parkissa eräässä kaupunginosassa.
    Kuvia:
    http://jenkkireki.te.nu/hrrs2004pics/img_4057.jpg
    http://jenkkireki.te.nu/hrrs2004pics/img_4058.jpg
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiskohan olla esim corveten rungolle väsätty??
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Remmiahdin, isolohko ja rodi (tai kustomi) samassa yhteydessä kuulostaa oikein hyvälle :smile:
    Ite täytyy nyt keskittyä pikupin Evo1- versioon eli pitäis ens saada se kilvitettyä nykyisillä reippaammanpuoleisilla kori- ja alustamuutoksilla ja perinteisesti piristetyllä isolohkolla. Evo2 pyörii kuitenkin jo mielessä ja se olis sitten jatkojalostusta niin että nykyinen peltiflippi pro-scooppeineen vaihtuis lasikuituiseen ja reiälliseen ja reiästä kurkkis sitten kaikenlaista kivaa :grin:
    Hyviä suunnitelmia (ei mitään järkeä :grin:
    Ps. Karva, mites Voikkaan 427 rodi, taitaa olla vielä vapaasti henkivänä? Liikahtanee kyllä sellasenakin vähintään riittävästi.
     
  11. Cuda

    Cuda 1st gear

    Se oli veten tai tsevellen rungolla.

    Aikamoiset ässä-mutkat tulipellistä eteenpäin. Vaikka ei ne eturungot ja etujousitukset post -35:sissa fat fendereissä niin haittaa kun ei voi ajaa lokasuojitta muutenkaan (kori näyttäis tyhmältä). Sama se silloin on onko siellä jäykkis vaiko erillisjousitus. Kolmeneljä ja vanhemissa lokasuojittomissa alkuperäistyyppiset ovat melko pakolliset (mielipide) kun kaikki osat ovat näkyvillä niinku prätkissä.

    Toi on aika makee tapa laittaa vaikka pahasti palanut (kolaroitu?) esim. seiskakolmonen 454 vette tai 64-72 tsevelle takas radalle. :smile:
     
  12. Cuda

    Cuda 1st gear

    En hoksannut katsoa. Vette siinä oli sen -35 coupen kanssa samassa aitauksessa. Oliskohan se ollut jonkin Corvette-kerhon osasto? Tyyliin "..Tältakin Corvette voi näyttää.."
    Mukavan ryppyotsatonta ja hyväksyvää asennetetta jos oli jokin vetteklubi-osasto. Kaikki vette-harrastajat eivät ole aina suhtautuneet suopeasti toiveisiini löytää kolaroitu C4:nen halvalla GAZin alustaksi. :grin:
     
  13. Cuda

    Cuda 1st gear

    JariV:lle

    Tosta topicin "hienoin rodi"-asiasta vielä.

    Se sun mahtava Plymaris on niin eri kuin kaikki muut Suomen rodit, ettei sitä voi verrata maamme useampilukuisiin hottiksiin, nostalgia vermeisiin, mattarottiin, street-, race- yms. yms. rodeihin (jos sellaiset vertaamiset nyt ovat tarpeen muutenkaan) oikein ollenkaan.

    Se sun rakentamasi kun on ensimmäinen ja ainoa lajissaan. Ainakin mitä itse tiedän. Toivottavasti se saa joskus arvoistansa seuraa rakentelusuuntauksessaan. After all, copying (or influencing at least) is the sincerest form of flattering.

    Autosi avaa kokonaan uuden lajin, tahi tyylisuunnan, pre -48 rakenteluun. Muscle Rod? Se olisi melkoinen trend setter jos rodeja rakenneltaisiin huomattavasti enemmän. Monikaan ei tosin kykenisi toteuttamaan vastaavaa kuin rakentamasi. Joku 302BOSS Muscle rodi, Grabber Orange, -40 coupe, vois olla oivaltamasi tyylin mukaisesti samanhenkisenä aika viilee!!
     
  14. Cuda

    Cuda 1st gear


    Siks just palanut -73...ei oo enää kromipuskuri..ei oo enään muskelivuosilta...smogi-vermeitä ja alennetuja tehoja ja törmäyspuskureita ym. kaikkea mitä monikaan ei olisi muutoksina toivonut automalleihin tulevan. Sori kaikki vetteharrastajat koittakaa kestää ja ymmärtää, en toki pilkkoisi hyvää vetteä, olis smogi eli ei. :razz:
     
  15. Cuda

    Cuda 1st gear

    Se mikä mulle kolahti koviten autosi ensimmäisen kerran livenä (Vesteroosis Mäkkärin-Ikean parkkiksella) nähdessäni, että saatana! tässähän on rakenneltu 30-luvun auto (rodi), jossa on ilmiselvä aito muskeli moparin konehuone!!! Ja mulle kun putoo rodien lisäksi tietty myös orggis henkiset (mopar)muskelit. Noo..jokku fjoorttit ja GeeäMmät myös.

    Klassinen MoParin In Violet/Plum Crazy muskeli-väri, AAR-strobo raita, -vanteet, -shifteri, -ratti ym. hienoja yksityiskohtia, - mutta se jarrutehostin - ja releet, boxit ym. tuliseinäsälä - teki sen mulle. Auto joka on rodivuosilta mutta kuitenkin aivan selvä muskeliauton konehuone! Perhana! Selvisin humalatilastanikin hetkessä varmaan puoli promillea. Järkytyin (positiivisesti). Yleensä en ole pitänyt street rodeissa tekniikan osista tuliseinässä (no jokku beehivet ja bensanjakotukit on eri asia vanhan tyylisissä) mutta tuossa AAR-coupessasi tehostimen, syttyboxien ym. tekniikan paikka ON tuliseinässä!!! Jos ne olis laitettu pääsylkky tehostimineen lattian alle ja releet, boxit ym tuttu mopar-sälä piiloon niin sitten olisin varmaankin hämmentynyt mutta nyt näytti kaikki olevan kohdallaan. Kaikki Plymouthia. Kaikki MoParia. Kaikki AAR-detaljit. Kaikki muskelia. Ja tehty vanhasta moparista rodiksi!!!
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Valitettavasti en ottanut rekisteritunnusta ylös. Kilpikin laitettiin takapuskuriin vasta näyttelyn sulkeuduttua.
    Auton omistajalla on muuten muutama(?) vette kototallissa ja kyseinen rodi on maahantuotu USA:sta 90-luvulla.
     
  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Niin JariV, itsekin olin paikalla kun Cuda71 tarkasteli autoasi ja voin vakuuttaa että se on aika harvinaista kun se kaveri yhtä paljon jotain autoa kehuu (ei millään pahalla). Jokatapauksessa: AAR ON ainutlaatuinen!
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Etenkin jos on vaan kaks vaihdetta.
     
  19. Cuda

    Cuda 1st gear

    Terve Heikkisj!! Ja suurkiitokset viimeisestä! Olin melko yllättynyt kun Jussi kiikutti sen 70's "Various Artists" vinyyliälppärin jonka kannessa komeili mikäs muu kuin Hemioranssi -71 Hemicuda. Ja musanakin vielä Kinksiä ym 60's kruisailumusaa!! Tänks!! Oli mukava ylläri. Mä paan sen raameihin ja seinälle.

    ..mut joudut sä silti ajaa yhen illan tulevan pig miitin aikana.. :grin:
     
  20. Cuda

    Cuda 1st gear

    Lörssillä lähti kolmenelonen moottoritiellä vähän kylkimyyryyn jostain sadasta neljästäkympistä ku ajettiin kaverin -70 avo Cudalla konetiellä toista kaistaa ja se tuli siihen viereen remmiään vinguttaan, sanoin kaverille (Cudassa trimmattu 383 ja manuaali) et härnätään vähän..kaveri teki työtä käskettyä ja vaihto kolmoselle - lämä tiskiin ja karkuun. Lörssi hoksas et jaaha, skaba! Linttas oman kaasunsa pohjaan (700 hp?) ja ohitti meidät loivassa sladissa. Lopetettin se pelleily sitten melkein samantien ku tiedettiin ettei Lörs anna periksi kuitenkaan (50 vee...) ja joku auto on pian katollaan pientareella. Vaan oli se älyttömän näköstä kun ohittavasta autosta (ja vielä rodista) karkaa pito moottoritiellä, rikesakkonopeuksilla, kun annetaan ison pumppuvoiman puhua. Siinä on se tehon luonne niin brutaali, kaikki tulee heti, ja auto menee samantien vaihteen ja kaasupolkimen asennon osoittamaa nopeutta - tai sitten lähtee sutimaan holtittomasti kovastakin vauhdista. Vaarallista - juu - mahtavaa - JOOOO!!!!!
    Tommosia ei tietenkään voimaa kunnioittamattomille "alle viiskymppisille" (itse 35 vee, ja ehkä vielä vähän liian edesvastuuton moisen rattiin..) :grin:
     

Kerro tästä muillekin!