Suomen Nopein Katuauto on----Tadaaa CORVETTE [?]

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MadMike, 9.9.2005.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Keski-Uusimaa kirjoittaa tänään....

    Mies kaahasi Corvetella kesän
    kärkituloksen ylinopeudessa
    TUUSULA (K-U)
    Heikki Santavuori
    Kesän keskiuusmaalainen kärkitulos ylinopeudessa syntyi viime kesäkuussa, kun 26-vuotias tuusulalaismies ylitti Tuusulanväylän 100 kilometrin nopeusrajoituksen yli tuplasti.
    1977 mallisella Chevrolet Corvette Stingray urheiluautolla liikkeellä olleelle miehelle mitattiin 204 kilometrin tuntinopeus Korson liittymän kohdalla.


    Tämä käynee back-uppina Hellmannin 7.977 varttimalin repäisylle. (huom kyseessä on siis kaksi eri autoa ja henkilöä) :soosoo: ?

    Ja legendapläjäys perään.
    Huhujen mukaan kovin ylinopeus (siis suurin rajoituksen ylitys) lienee voimassa eräällä 70½ ex-Camaro Cup Z/28 silla jota prätkäpoliisi ei saanut kiinni kuin vasta "massiivisen" takaa-ajon jälkeen.
    Raportin mukaan kolmatta sataa Puutarhakadun loppupäässä Turussa (Silloin kun se oli vielä leveä ja kaksikaistainen mutta taajama silti).
    Ja kortti veks vuosiksi jolloin Camarokin oli lähinnä tallissa.

    Sama mies sai kerran sakot aikaisemmin ja poliisi koitti olla nokkela ja kysyi a-k ja rek.otteen jälkeen vielä lentolupakirjaa.
    Herrasmies antoi kaikki yksitellen tyynesti ja viimeksi Finnarin DC-9 lentolupakirjan ja esitteli itsensä: Lentokapteeni XXXXXXXXX, olkaa hyvä.

    [​IMG]
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Olkoon vaan, mutta noi kadulla näkyvät Corvettet ei pääasiassa onneks oo mitenkään mielettömän nopeita. Sitäpaitsi mulla on isompi peräkontti ja parempi takapenkki kun kummallakaan noista. Eikä tarvi jonotella kun tulee kyytiin :D i kai tolla kenenkään kannalta niin suurta väliä oo, vaikka joku jossain ajaakin kovaa jollain ietyllä vehkeellä. Mä ainakin oon huomannut, että vaikka Dyrlundin Michael Tanskasta wedge katudartillaan ajokin tossa männä kesänä 7.65, ni mun Löijy ei kulkenut sen jälkeen yhtään paremmin kun ennenkään. Ihme juttu, mutta niin se vaan oli.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Olisi päässyt halvemmalla vaikka Hyvinkään katuatokisoissa.

    Ja siinä aikakortissa olisi ollu enemmän infoa kun nyt jaetussa, missä oli vain loppunopeus ja lähdön hinta.

    Ja olisi saannut ajaa itse kotiin.... :wink:
     
  4. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Paha...
    Kyllä mun rambleri ainakin kulkee, onhan se samanvärinenkin, kun Valliuksen mestaruus auto, turha väitellä!
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    On sitten alla uudempi F-Body taikka Vette niin totta puhut harva raaskii niitä polkea mutta kyllä ne tarvittaessa kulkee suht kivasta paitsi jos niillä on tissuteltu koko elämänsä ja tietokoneen viimeiset asetukset ovat köröttelyä...sama koskaa muuten ihan GN Regaliakin.
    Olen todistanut kun GN regal menee ekan lähdön 16 sek tokan 15 ja kolmannessa vasta mitä tehdas lupasi.
    Kuskikin tosin oli noviisi.

    Mitä tulee takapenkin ja paksin puuttumiseen niin siihen en ota kantaa...omassa Caminossa on kaksi paikkaa ja "iso" lava :rotfl:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    olis ja olis...nää on näitä elämän realiteetteja... :oops:
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Autollani :lol: (kuljettaja ei tiedossa) ajettiin '93 LP custom-kameratutkaan lukemat 258 Km/h vastaan tulevana. Eivät saaneet autoa pysäytettyä ja 3 tuntia myöhemmin löysivät sen kotipihastani. Ja minut sisältä sikeästä unesta. Tietysti :eek:

    Nimismiehen tuomio 2 vk myöhemmin: Tuomitaan auton omistajana: Kortti pois kokonaan (oli vielä 80-lätkä) , Autokoulu uudestaa (ei kokonaan) ja 3500 Mk sakkoa...

    Yritin saada kuvaa/ kopiota itselleni tai edes negaa mut ei niin ei.

    Sakkolappukin on tässä aikojen saatossa hävinnyt jonnekkin joten faktaa ei enää löydy :(

    Tässä joku vuosi sitten pääsi moot.puöräiliä otsikoihin ajettuaan jotain 240 Km/h tutkaan ja iltapäivälehdet kirjoitteli Suomen eenätyksestä, Soitin ja pyysin korjata. Ei kuulema ollut sellainen asia jota kannattaa korjailla jälkeenpäin :rotfl: :rotfl:
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Toi LP Custom on juuri niitä mistä huhutaan että pitkäaikaisen käytön johdosta syöpäriski on suuri.
    Hevosmiesten tietotoimistosta kuultua.
     
  9. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: ..Amis rules.. :lol:
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei vaan erään Vannoutuneen Ulvilalaisen Ford miehen heitto noista Custom tutkista.

    Ajeli joskus 80 luvun Alussa Standard luokassa Fastback 428 Mussella.
     

Kerro tästä muillekin!