Suomessa nopein koskaan leimatulla katuautolla ajettu aika?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 27.8.2020.

  1. hantta

    hantta Gearhead

    Koska rikos on vanhentunut, ja autokin turboautojen taivaassa, niin muistellaan kaverin ykköskoppaista Carinaa katsastaessa oli hiukan ongelmia, piti saada 330 hv koneesta 130 hv dynopaperit, ja se ei käynytkään helposti ;)
     
  2. pts

    pts 2nd gear

    Se vaa vaatii oikeat konstit 920hv pystyy tiputtaa 204hv ihan helposti
     
    Voliant ja Herje tykkäävät tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Laittomia autoja kaikki tyynni, koska teho % tai hp/kg rajat paukkuu yli. :D
    Tosin itsekin juuri väsäilen seuraavaa laitonta autoa. :) :)
    Se leima noihin aikoihin oli, kuka tuntee parhaimman inssin tai konttorin.
     
  4. Kalu

    Kalu Gearhead

    Jos ei täällä ketään muuta ole kommentoimassa, niin sä varmaan saattasit tietää. Eikös toi pikkulohko torino silloin parivuotta sitten ollut myöskin katsastettu ja liikennekäytössä, kun tuon seiskan ajoivat?
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ahdetuissa ja kaasutetuissa se hyväpuoli että voivat olla jopa oikeasti laillisia kadulla ilman pulloa tai paineet alhaalla.
     
  6. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kyllä se muistaakseni oli. Niin pääsinhän tuollon ihan paraati paikalta toteamaan jarruvarjojen aukeamisen. Ihan ei vapari Swingerissä kulku riittänyt...o_O
     
    jknR, Kalu ja Peeaa tykkäävät tästä.
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Mikäs niitä ahtopaineita estää kadullakaan - muuta kuin voimansiirron kestävyys?

    Toki jos rekisteriotteessa tai Trafin tiedoissa on mainittu ahtopaine tai vaikkapa nyt (mekaanisen) ahtimen välityssuhde, niin rajoittaahan se. Mutta on paljon autoja, omanikin, missä ei ole minkään valtakunnan rajoitusta ahtopaineille. Kukkarohan se on joka sen rajan asettaa..

    No tämä offtopikista.
     
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Joo mutta Texasissa 4000-heppainen no prep -auto on täysin laillinen. Tosin niistä ei ole konttorin leimaa, kun ei niitä tarvitse katsastaa...

    Ja taas offtopikkia. :0
     
    Fuselage tykkää tästä.
  9. Hukka86

    Hukka86 1st gear

    Ja laillisuuteen niin mikäänhän ei estä vaparissakaan jättämästä ennakoita tarpeeksi alas kadulla jotta ois laillinen
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Niin ja kierrosrajoitin vaikka 5000 rpm....kuten taisi olla joskus V8 Magazinen jälkiahdetussa mussessa...
     
  11. J.J.

    J.J. Gearhead

    Saahan sitä saivarrella asiasta maailman tappiin asti jos siitä saa hyvän mielen.
     
  12. GS

    GS Gearhead

    Sehän ei olekkaan tämän topikin pointti, koska alle kympin menevät ajat joka tapauksessa ylittävät kaikki lailliset tehorajat.
    Kyse onkin siitä kenellä on suomen nopein leimatulla autolla nopein ajettu aika?
    Eli jos/kun nyt rakentaa leimapeliä kapinoihin, mikä on se ”targetti” jonka alittamalla saa ”kehuskeluoikeuden” sille että omaa suomen nopeimman leimatulla katuautolla ajetun ajan/auton. Tyyli on vapaa kuten katsastusmiehen lahjonta/korruptointi, oleellista on ”katuauton vähimmäisvaatimus”, eli leima paperissa.
    Kaikki muu spekulaatio jääköön johonkin muuhun topikkiin, se ei ole relevanttia tässä kohtaa.

    Tässä nyt etsitään tilastotietoa jenkkilän organisaatiolle mikä on se nopein True Street kärki suomessa. Tarkoittaa siis nopeimpia leimassa olevien autojen aikoja, kaikki muu on epäoleellista. Big Tire löytyy ihan Top Street listoista(eli Koivumäki), mutta myös pari nopeinta ”Small Tire” aikaa olisi kiva varmistaa?

    Eli lyödäänkö lukkoon että Hovilla on tällä hetkellä nopeimman leimatun auton titteli suomessa koskaan(tämä toki varmistetaan vielä, jos jotain muuta ei tule tiskiin)?
     
    Muokattu: 29.8.2020
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Mutta kun ei niitä tehorajoja ole kaikissa katsastetuissa autoissa.

    Tosin sama se. Seiskoja on menty katsastetulla katuautolla, kuten tässä ketjussa on jo mainittu.
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Niin, mutta kaseja jos mennään, niin dynolapussa on oltava vähänkään painavammassa autossa nelinumeroinen luku ja eiköhän tällöin kaikki laillisesti saatavat tehorajat ylity.
    Sillä ei nyt ole merkitystä näissä annetuissa raameissa, kun pitäisi jenkkilän pojille suomen True Street kärkitasoa. Näitä muita suomen ”hienouksia” ja saivarteluja ei nyt tässä tarvita, vaan kyse on tästä: ..”Fastest vehicles must be registered, licensed, and insured"
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Toki nykysäännöksillä.

    Laki ei kuitenkaan ole takautuva. Sen minkä sai aikanaan kilpiin ei ole nyt laiton. Normaalia oikeusvaltion periaatteita noudatetaan sentään Suomessakin.

    En sitä kuitenkaan väitä, että kenenkään rekisteriotteessa olisi 1000 kilowatin teholukema. Monissa wanhemmissa autoissa ei lue siinä kohtaa mitään. Kuten ei omassakaan.
     
  16. josu

    josu Gearhead

    Puolimoottorilla ajettu 8.6 ajettu leimapelillä, eipä sillä pitkälle pötikitä
     
  17. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    Kellä leimallinen? Kyllä sillä vaan leukaa voi nostaa jos näin.

    Eli kaikkia helpoottaakseen...

    Kitunen 7.9?
    Hovi 8.0
    Sikanen 8.8
     
    Muokattu: 29.8.2020
    Vermilion tykkää tästä.
  18. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Missä pixxis!:oops:
     
    three hundred tykkää tästä.
  19. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

  20. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    On kyllä,ei vaan taida osua ketjun aloittajan raameihin...eikä täältä tän enempiä,toivottavasti tästä jotain kertyy Ameriikan serkuille.
     

Kerro tästä muillekin!