Suomessa viimeaikoina paaliin menneet harrasteautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Powerstroke, 2.3.2015.

  1. multsi

    multsi 2nd gear

    Eihän tuo 1500€ liikkeen tappioksi jää, joten liikkeelle ihan sama vaikka sen vetäisi rengassettien vinkumisen ja muun tinkauksen jälkeen takataskusta tiskiin.

    Jos mä olisin uutta autoa nyt ostamassa, niin kyllä mä jonkun raadon hommaisin ja romuttaisin sen ennen liikkeeseen menoa.

    Varmaan tämän kautta jonkin verran päätyy paalattavaksi autoja, joita ei pitäisi paalata, mikä on sääli se.
     
  2. signet

    signet Gearhead

    Mullekin soitti autokauppias ja tarjos (keväällä ennen mitään romutuskamppanjoita) hiasesta 2500e,uuteen fiatiin vai pösöön,mikä lie olis ollu.Oli ostanu trafilta tiedostoja vanhojen pakujen omistajista.Kerroin että hiaseen meni vitusti tonneja pari vuotta sitten kun se maalattiin ja muutenkin peruskunnostettiin sekä varusteltiin huoltoautoksi..Ja että sillä ajetaan 1000-2000km vuodessa,niin en ole sitä mihinkään vaihtamassa,se on vaan parempi mitä vähemmän sillä ajetaan...Se kun on vain omien kuormureiden kenttäremontteja varten varusteltu,niin parempi mitä vähemmän sitä tarvii...
    Muutamia vuosia sitten olin ostamassa n.500e:n arvoista hiluxia varaosiksi,niin omistaja kaivoi deltapiilin tarjouslapun jossa siitä luvattiin 2500e uuteen skudoon vaihdossa.Kaupat jäi tekemättä.Tosin kuulin että sinne se jäi mätänemään eikä taloon uutta skudoa tullut...
     
  3. anglia67

    anglia67 3rd gear

    (Muokattu).Poistin cadillacinraadon kuvat koska ne eivät ilmeisesti kuulukkaan tähän viestiketjuun.No tästä lähtien laitan kuviin vain kokonaisia paaliin menneitä harrasteautoja :wink:
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Auts................... Voi kun vois pelastaa kaikki....Mutta kun ei oo enää pihas tilaa eikä tota "ylimääräistä" rahaa. OK tä oli turhaa avautumista mutta syrän itkee verta aina kun joku auto joutuu viimeiselle matkalle. Nytkin olis kaks autoa tiedossa mitkä pitäis pelastaa mutta kun ei oo ylimääräistä rahaa ja kun tosta täräytää Caprisen tulille ja lähtee 400km päästä pelastamaan 100€ autoa yksin haku maksaa liikaa ja vuokra traileri + hiiappi jolla auton sais kyytiin niin ei vaan voi hakea. Sori avautuminen.
     
  5. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Ihan asiasta avauduttu mietmi-3.Se on juuri noin.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mut ku........ Vaikka kaikki täälä tietää mun himon noihin vanhoihin pakuihin niin kyllä ne muutkin autot tarttis pelastua. kun vaan ajattelee noita "uudempia" -80--90 luvun autoja merkkiin ja lajiin katsomatta niin kyllä niitäkin pitääs jäädä "eloon". Tossa jutelin yhden autohajottamo kaverin kans niin 2010:kin menee jo paaliin..... Ei voi käsittää.
     
  7. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Se on just näin :cry: ....Se on kyllä ihme juttu,kun ihmiset pistää paaliin autojaan täysin surutta :odroll: ....Itse olin pari viikkoa sitten yhdessä työhaastattelussa,firmassa jossa on myös romuautojen vastaanottopiste...(firma oli Hyötypaperi Oy nimeltään,jossa olin haastattelussa)...Niin kysyin siltä haastattelijalta,että "onkos täällä se romuautojen vastaanotto?"...Johon hän vastasi,että " on...miten niin?"...johon minä sitten sanoin,että "Näin vanhojen autojen harrastajana ja ystävänä...kirvelee nähdä joku helmi menossa paaliin."....Haastattelija vastasi tähän,että...."Joo...olen joskus itsekkin nähnyt ja ihmetellyt joitain tiettyjä tapauksia,joita on tuotu tänne keräyspisteeseen,ja ajatellut,että miksi tuollaisiakin nyt pitää paalaukseen tuoda.?." :odroll: ...Että näin se näköjään menee.....Jopa keräyspisteen silmissä :eek: ... :mad:
     
  8. onre

    onre 3rd gear

    Eräs romuliike Uudellamaalla pistää erikoisuudet syrjään ja tiedottaa puskaradiossa että nyt ois tämmöstä ja tämmöstä mistä sais osia.

    Ite kun tykkään vähän niinkuin kaikista vehkeistä niin oli aika hiton karua, kun sinne oli tuotu tässä pari kolme vuotta sitten käytännössä ruosteeton W123 bensamersu, ajettu alle 200 tonnia. Omistaja oli ruuvannut akun ja etu-umpiot irti ja sanonu että ei voi ostaa, pitää saada romutustodistus. Kai siitä harrastajille sit osia meni.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    Samaa mieltä? Vaikka ukko paalaa autoja?(seonmulkku) mä en :wink:
     
  10. voittol

    voittol 2nd gear

    Harrasteautoista tiiä , mutta joka kesä taitaa isommissa sanomalehdissä olla reipashenkinen juttu , kun perhettä uudestakin asti palvellut välillä erikoinenkin nyky auto(10 vuotias ) pistetään romutuksiin ja " viikon päästä jo perheen äiti ajaa uudella" jossa katalysaattori ja turvavyöt vakiona ???
     
  11. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Se on sitä kun idiotismista kärsivät haluavat tuoda itsensä kaiken kansan nähtäville....Eli sanomalehden kautta :wc: ...Ei tuolla ole maailman pelastamisen kanssa mitään tekemistä :lol:
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No ei se nyt välttis ihan niinkään mene, itsekin muutamna kerran lehteen päässyt/joutunut ja joka kerta on toimittaja tullut kyselemään että sopiiko tehdä juttua. Vai onko se itsensä tyrkyttämistä sitten jos ei ymmärrä kieltäytyä?

    Plus että melkein yhtä monesti on joutunut toteamaan että ei ne jutut siihen lehteen tulleet ihan niinkuin yritin sanoa...
     
  13. voittol

    voittol 2nd gear

    No kyllä minäkin aina lehteen meen , jos tilaisuus tulee , vaan en lähde perheen parasta ajo-autoo sen tähden teurastuttamaan, pääasia kait edelleen , että nimi kirjoitetaan oikein ?
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä sain sellaasen herrasmies sopimuksen erään hajottamon kanssa että jos sinne menee joku "harvinaisuus" niin ottavat yhteyttä ennen paalausta. Suurin ongelmahan tossa on se saakelin romutustodistus jos sellainen pitää kirjoittaa niin..... No edes varaosia pelastuu. Soittelen sitten kyseisen merkin harrastajille josko kiinnostaa. Onneksi on vielä ihmisiä joilla on järki päässä vaikka tekevät lopullista hommaa työkseen.
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Amc Pacer oli silputtu kappaleiksi, toinen oli menossa paloitteluun - kokonainen auto siistillä sisustalla. Juu mätävikaa on tässäkin. Ekasta on vaan korihylsy tallessa, ei tule autoa siitä, toisesta näyttäisi tulevan melko helpolla auto ainakin jos kattoo vaikka Puli-songin aihioita XD. Tai omia muita "takapihan aarteita". Juu.
     
  16. madsin

    madsin 3rd gear

    Hieroin kauppoja varaosa vanista, 350+350 tekniikalla. Reilu viikko sit piti tulla auton tontille, eilen kuulin että oli lähteny kouralla pihasta... Ja ajamalla oli tulossa. Paikka oli myyty ja piha ois pitäny olla tyhjä juhannuksen jälkeen. Eikä ollu ees omasta toiminnasta vaan myyjän saamattomuudesta kiinni, monta kertaa sano tuovansa huomenna... Perkele.
     
  17. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Taannoin vähän vastaava tapaus. Alkuperäinen V8 pikkujenkki oli poistolistalla. Sovittiin, että tulen perjantaina töiden jälkeen traikulla hakemaan. Päivällä tuli soitto, että meni paaliin.

    Olin luvannut maksaa moninkertaisesti romu-ukon 50€, mutta kuulemma perjantaipullon himo oli niin kova, että ei voinut iltaan varrota, vaan piti päästä setelit kourassa viinakauppaan ja baariin. Ziisus, että otti pattiin. Noutaja tulloo, sano...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vastaavan oloinen ämpyilytilanne oli yhden auton kohdalla. Pommitin myyjää ja lopuksi vein rahat omatoimisesti ja sanoin että vien auton nyt. Paalissa olis kuitenkin ollut "perjantaina" tai "pihaan tuotuna".
     
  19. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    mä en epäile teidän kohdalla ettette olisi noita raatoja pelastaneet mutta mutta
    noissa ostajana menee just noin et ite pitää käydä hakemassa ja välittömästi. myyjä voi alkaamiettiä kun joutuu tuomaan että onko se sovittu summa siellä edes odottamassa = turha reissu + ite maksat kulut + menetetyn ajan voiskäyttää parempaankin tarkoitukseen. tuttujen kanssa tietenkin eri asia.

    myyjänä taas niitä varaajia piisaa muttasovittuna päivänä numero ei vastaa ja yksikseen seisoskeletromun kanssa tontilla mutta paalista sen rahan saa satavarmasti ja romumies hakee sovittuna päivänä.

    tästä saamme kiittää hyvinkin pitkäälle niitä persaukisia varaajia jotka eivät edes viitsi ilmoittaa puihin nousemistaan
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mistä sitä tietää mennä hakemaan jos myyjä lupaa tuoda? Sitähän voisi vaikka sitten sanoa että jos haluat niin tule itse hakemaan. Viitaten Madsinin tapaukseen.

    Mutta noin yleisesti, kovinkaan moni tässä ketjussa mainittu auto ei täytä (ainakaan minun) harrasteauton määritelmää. Se, että joku harrastaa samanlaista, ei tee vielä vuosia seisseestä tai tyhjäksi kalutusta tusinatuotteesta harrasteautoa. Tai ei harvinaisemmastakaan sen puoleen.

    Mutta ehkäpä vika onkin otsikossa, onhan se typerää paalata mikä tahansa auto ihan vain periaatteesta, jos sille olisi ottaj(i)a, jopa ihan maksav(i)a.

    Jatkakaa.
     

Kerro tästä muillekin!