Suomiauto Cadillacit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja illu, 25.8.2006.

  1. illu

    illu 3rd gear

    Onko kenelläkään (muulla :odroll: )65 SUOMIAUTO Cadillacia? Erityisesti fleetwoodia? Olisiko mun oma mahdollisesti ainoa? Minä vuonna Cadillacia on alettu tuomaan virallisesti suomeen?
     
  2. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Vuonna 1905 virallinen maahantuoja oli Nikolajeff. Aiemmasta ei ole tietoa.
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Mikäli Cadillac-historia Suomessa kiinnostaa niin aivan erinomaisen hyvä kirja on Antti Päärnin Autoilumme 1900-39 ja Cadillac. Se kertoo alkuaikojen autoilusta muutenkin, ei pelkästää Cadillaceista mutta koska kirjoittajalla on -29 & -39 Cadillacit niin tokihan merkistä on paljon tietoa. Ostin omani Mobiliasta:
    http://www.mobilia.fi/kirjat.htm
    Hintaa näyttäisi olevan 45 euroa - ja on joka pennin arvoinen. Aika uskomatonta on että Suomessa on ollut ennen sotia jopa Cadillac V16...
     
  4. mercman

    mercman Gearhead

    Onko rek.no ollut HVU-10 , sillä kilvellä seiso 80-luvun alussa konevikainen
    65 Fleetwood Vantaalla Hiekkaharjun Autohuolto Oy:n pihassa...Penkillä oli kehystetty kuva jossa Kekkonen istui ko.käkkylän takapenkillä....oli muistaakseni Tampella Oy:n auto...mulla on jotain kuvia siitä..
     
  5. Elvis81

    Elvis81 1st gear

    Itelläni on cadillac fleetwood ´50 ja se on aito suomiauto..
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kasissa oli muistaakseni vuonna -81 (jokatapauksessa ennen uustuonnin alkua) kuva -58 Cadillac Limousinesta pukkien päällä, luulisi olevan tallessa mutta en ole nähnyt. Varkauden tienoilla oli ainakin joitakin vuosia sitten kuvissa siistin näköinen -57 Cadillac Limousine Suomiauto. -60 Suomi-Cadista en muista suoralta kädeltä kuulleeni mutta Svartvikin (legendaarisessa) museossa oli tummanvihreä -59 60-S.
     
  7. illu

    illu 3rd gear

    Tää mun auto on Nikolajeff:in tuoma ja myymä, sen alkup.kilpi on asy-86 joka on siinä taas uudestaan. Se on ollut yrityksellä nimeltä Nordator oy.

    eli ei siis sama auto, mutta toi HVU-10 on varmaan myös suomiauto.
     
  8. met59

    met59 Gearhead

    50/60 luvun vaihteessa Helsingin autokomppaniassa on jouduttu ajamaan 40 l lopun Cadilla(rek nro SA-7)
     
  9. fe390

    fe390 Gearhead

    Kirjassa Auto 60-luvulla, henkilöautot Suomessa 1960-1969 on 31.12.1984 päivätty rekisteritilasto. Eli tuolloin ei vielä oltu uustuotu kuusikymmentäluvun autoja.

    Tilasto kertoo Cadillaceista seuraavaa:
    Coupe de Ville -62 1 kpl, -67 1 kpl, -69 2 kpl
    Fleetwood -63 1 kpl, -65 1 kpl, -69 1 kpl
    Hardtop de Ville -66 1 kpl
    Cabriolet -67 1 kpl
    Mallinimet taitavat Fleetwoodia lukuunottamatta olla suomalaisten jalostamia.

    Vaikka varsinaista uustuontia ei tämän ikäisille vielä ollut, on joukossa varmasti yksityisten tuomia autoja.
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Mulla oli aikoinaan `62 4D "Suomi-Käkkylä" tallikaiffarina.
    Nyt se on taas työn alla kuulemma.
     
  11. illu

    illu 3rd gear

    Eli mulla on se AINOA 65 suomiauto Cadillac :D :D :D
     
  12. mercman

    mercman Gearhead

    No ei se ole AINOA koska tämä HVU-10(mustat kilvet) on maahantuojan uutena maahan tuoma ,oli vaan pois rekisteristä -82 ja eteenpäin ....myöhemmin taas kilvissä
    .....tosin ilmeisesti tällä hetkellä taas pois rekisteristä....
     
  13. MP65

    MP65 1st gear

    off topic, mutta Kouvolan seudulla oli n. 1998-1999 valkoinen, beigella vinyylikatolla oleva joko 1965 tai 1966 Cadillac (kaksi ovinen) jenkeistä tuotu, omistajana nuori nainen. Kuka tietää missä auto nyt? On joitain henk. koht. kokemuksia ko. Caddysta.
     
  14. pee5

    pee5 3rd gear

    Mallinimi on tainnut mennä pieleen kuuskakkosenkin kohdalla, kyse on varmaan siitä Sedan de Ville 4 window Caddysta, rek. NJ-***, ei maahantuojan tuoma vaan muuttoauto(?). Tämän piti olla ainoa '62 tuolloin.
     
  15. mercman

    mercman Gearhead

    Pekka Kastemaa :Auto 60-luvulla kirja 2.painos sanoo seuraavaa:Rekisteritilasto 31.12.1984

    CADILLAC Coupe de ville 1 kpl 1967



    De ville 1 kpl 1962 1 kpl 1966 1 kpl 1967 ja 2 kpl 1969


    Fleetwood 1 kpl 1963 1 kpl 1965 1 kpl 1969

    Eli vain 31.12.1984 Suomessa rekisterissä olleeet Cadillacit ...
     
  16. illu

    illu 3rd gear

    Ainiin se HVU-10 tosiaan... Hitto mä unohdin jo sen. Olikos se kanssa "lyhyt" 60 sarjalainen vai 75 series limo

    No toivottavasti näitä olis sitten vain nämä kaksi.
     
  17. fe390

    fe390 Gearhead

    Samat 9 autoa kuin ekassa painoksessa, mutta mallinimiä näköjään tarkennettu
     
  18. mercman

    mercman Gearhead

    HVU-10 on 60-srj. eli ei limo.
     

Kerro tästä muillekin!