Super Gas 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SuperGas, 6.9.2008.

  1. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Tervehdys!

    Alastarolla finaalikilpailussa perjantai-iltana 29.8.2008 paikalla olleet Super Gas –kuljettajat antoivat minulle tukensa FHRA:n kilpailijaneuvoston edustajaksi.

    Mikäli haluat kaudella 2009 ajaa SG-ryhmässä ja/tai vaikuttaa ko. ryhmän tulevaisuuteen, lähesty minua sähköpostitse osoitteessa dragteam (miukumauku) nic.fi (korvaa tuo muikumauku asianmukaisella merkillä!).

    Olen paikalla 27.9.2008 FHRA:n toimistolla ajamassa etujamme tavoitteena saada SM-arvo kaudella 2009 ajettaviin Super Gas –kilpailuihin.

    Parhain Terveisin:
    - Late Niskavaara / SG470 -
     
  2. KJG

    KJG 3rd gear

    Miltäs 2009 kausi Super Gas;in osalta näyttää? Late ajelee jotain muuta? Onko toiveita saada ryhmä kokoon?

    -Kristian-
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös Antti ollut mukana? samaten se toinen kaveri... Minä... Oliks Latella jotain parempaa tietoa muista ja nykytilanteesta? Ulkolaisiakin varmaan mukaan tulisi, jos luokka olis varma.
     
  4. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Minun tietojeni mukaan kaudella 2009 mukana ovat:
    - Antti Kivinummi
    - Antin tiimikaveri, jonka nimeä en muista (sorry...)
    - Team Laaksonen & Gestranius
    - Jusa Virtanen
    - Laten Camaro, kuskinpaikka avoinna

    Nämä ovat niitä "varmoja". Epävarmat selvinnevät myöhemmin.

    Itse olen SG-touhuissa mukana jollain tavalla (Camaron huolto/koulutus) kuitenkin, joten jos luottamus toimiini säilyy, toimin mielelläni edelleen ryhmävastaavana. Eli Super Gas -ryhmään aikovat ottakaa yhteyttä niin laitetaan nimiä listaan 8)
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Hienoa, että Super Gas näyttää palautuvan SM kelpoiseksi ryhmäksi.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin minustakin :wink: Lisääkin kisaajia toki soisi ja niitä vanhoja SG konkareitahan kyllä maassa riittää, kuten myös kalustoa...
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Kalustoa toki seisoo, mutta kuinka suuressa osassa niistä alkaa olla kaaret ja kehikot vanhentuneita ja päivityksen tarpeessa, mutta hintaa on yhtä paljon kuin priimalla specsit täyttävällä autolla.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    No se. Luulis kuitenkin siitä autosta olevan enempi iloa radalla, kuin tallissa? Varsinkin, kun aika harva ex. SG auto on tieliikennekelpoinen. Putki ja miggilanka on kuitenkin suht. halpaa, jos kehikoita tarttee päivitellä...
     
  9. KJG

    KJG 3rd gear

    Tuohon listaan kun saataisiin jokunen kuljettaja lisää niin ryhmästä saataisiin riittävän mielenkiintoinen.
    Me ajellaan SG:tä jos ei mitään ihmeitä satu.
    Toivottavasti meitä on riittävästi kauden avauskisassa.
     
  10. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Moi kaikille SG ystäville.

    Simunasta yritetään kahdella SG autolla jeesata SM sarjaa.
    Antti Kivinummi ja Ford Anglia 48
    Tämä team kaveri on Mikko Soini "Chevy Soini" ja Ford 27 Roadster.

    Rohkeasti vaan mukaan !

    t.Antti
     
  11. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Putelle tiedoksi päivän sana on nostalgia ja se siinä vanhassa autossa maksaa.
    Mulla on tallissa ex.SG auto vuosikatsastettuna tälläkin hetkellä ja on se monta muutakin ex.C.D.Bracket.SST.Comp.X-luokka.
    pelkkä kiihdytysauto ei mielestäni Suomessa paljoa maksa oli sitten priimat tai epäkurantit specksit.
    Jos enempi kuljettajia saatte hommattua luokkaan kuin SC:ssä niin sitten harkitsen paluuta.
    T:ex SG448
     
  12. SG 448

    SG 448 Gearhead

    2009 Säännöissä näyttäs olevan pieni mutta:SM arvon saavuttamiseksi on ryhmässä oltava vähintään 10 SM pisteille päässyttä kilpailijaa kauden aikana.Voi olla aika tiukkaa varsinkin jos NDRS vielä lopetettaisiin.
     
  13. -31

    -31 Gearhead

    Se siitä sitten! Että kymmenen kuskia...
     
  14. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    No johan pomppas... :mad:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Eipä sitten taida kauden päätteeksi paljon mestaruuksia jaella. Joutuu aika moni ryhmä yhdistämisen kohteeksi tossa vaiheessa. Onko toi nyt sitten se tapa millä niitä ryhmiä vähennetään, kun ei vaan vähennettäis myös kuskeja samalla, ei hyvältä kuullosta.
     
  16. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Joo ei kuullosta mustakaan ja kohta varmaan taas saadaan faktaa paljonko on taas 2008 ollut enempi kuljettajia kuin edellisvuonna.
    2 kpl oli SM autoryhmiä tänävuonna aikas vähän vai?
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Wtf?? Voihan niitä kymmenen ollakin jossain luokassa, mutta SG, ja aika moni muu kyllä jää ton ulkopuolelle :-? Mitäs helvettiä tässä nyt pitäs tehdä... Myyn kaluston ruottiin ja alan kasvattamaan mansikoita?
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän noi SM-ryhmät on selvästi kärsineet kalliimmasta osanottomaksusta kuin ET-ryhmät, jonne on "karannut" muun muassa potentiaalisia Superryhmien kilpailijoita. Ei taida tohon kymmeneen yltää kotimaisin voimin yksikään SM-ryhmä. Viime vuonna vain Junioreissa löytyi kymmenen kaikki kisat ajanutta kuskia, muissa jäätiin välille 5-7. Ja SM:ää ei saatu aikaiseksi kuin S&SS ja SC ryhmissä.
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tarkoitettiinko tolla etta kaikissa kisoissa tarttis olla 10 kilpailijaa?
    Vai eikos siina sanottu etta luokassa pitaa olla ajanut kauden aikana 10 kilpailijaa?
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    No se! Eikun takaisin kaikki karkurit vaan, niin pääsee nitroissakin ajaan päivinä, joilloin vois olla joku katsomassakin ja uusiakin mukaan sopii ;-) SG:hen sopivia autojahan löytys kyllä useampiakin...
     

Kerro tästä muillekin!