Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Niin, olishan se silleen vähän hassua että autossa on 454 badget mutta pikkulohko..ei kai tähän muu auta kuin laittaa toinenkin isolohko tekeille :rotfl:

    Mites max ahdinhommat, onko sun juttu lainkaan vai oletko vaparimiehiä henkeen ja vereen?
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Vaparimiehiä henkeen ja vereen.Tarvitseeko sitä mitään ahtimia,jos läksyt on luettu hyvin ison koneen kanssa?
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Itsehän olen niin pervo että tykkään myös ahdetuista laitteista..

    Mutta 100% luotto mulla on että tähän tulee joku joku tarpeeksi älytön moottori.

    Tämä varmaan painaa sen verran että tarttis kai vähän alavääntöä?
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Jos tämän projektin kanssa oikeasti fiksu olisi,niin varmastikin kannattaisi kääntää katseensa näihin uusiin LS-sarjan motteihin,(vai mitä ne nyt olivat?)
    No jokatapauksessa tälläinen varmaan olis se taloudellinen,ja eikä mikään vanhan liiton pärskijä.
    Joo Mika,alavääntöä ei ole varmaan koskaan liikaa.Jos päädyn käyttämään tätä kuvassakin esiintyvää 350 alakertaa,niin se saa kaverikseen Summit Racingin omat rautakannet(SUM-152123).Nämä kannet ovat pienet kanaviltaan 165 cc ja palotila 72 cc.Eli kun männät,joissa on kaksi taskua ja ne ovat nolla dekissa,niin puristuksia tulee 9.00:1.
    Sit kun vielä paiskais Comp Cams XE 262 nokan sisään,niin uskosin että alavääntö on aika hyvä.Sit kuitenkin haluaisin(myös oman turhamaisuuden takia)laittaa päälle Victor.Jr ja kokeilla halvaantuuko se sillä.Summit kansien ja Victorin kanavan suut ovat itseasiassa saman kokosia,joten mitään jyystöä ei tarvittais.

    Mitä kannentiivistettä raati suosittelee tähän 350 mottiin,kun männät ovat tosiaan 0-dekissa?
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joskus laitoin aika mietoon katu-Camaron 350-koneeseen Victor Jr:n, eikä se hullumpi ollut vakiolla turbiinilla ja tiheällä perällä varustetussa autossa. Pikkulohkon Victor Jr on aika hyvin vääntävä sarja huolimatta ilmoitetusta kierrosalueesta.

    0-dekillä et tietenkään voi käyttää mitään .015" shimmitiivistettä, mutta melkein mikä tahansa .039 -.041" peruspahvi varmasti toimii.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Kiitos vinkistä artsiracing,näin sitä itsekin funtsin,että valmistajan antamat kierroslukualueet määrätylle imusarjalle ovat vaan suuntaa antavia.Victor Jr.tosiaan taitaa olla joka alueella aika hyvä,varsinkin kun ton pikkiksen välitys on 3.73:1.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vuonna -94 istuskelin Jyväskylän Auto Bestin vaihtoautovarastossa tuollasen 454SS:n kuskinpenkillä ja mietin tuskissani mistä saisin puuttuvat 30tmk kasaan..
    Autohan oli silloin aivan uutta vastaavassa kunnossa ja hintalappu oli jotain erittäin järkevää, oliskohan ollut 78tmk. :eek: 8) Mittarissa siinä oli muistaakseni 67tkm. Todella vähän joka tapauksessa.

    No, niitä rahoja en saanut koskaan kasaan ja unelma jäi kauppaan.
    Jos nyt oikein muistan, niin se oli vaihtoautoilmoituksissa melko pitkään sen jälkeenkin. :odroll:
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

  9. max

    max Double Gearhead

    Maksoin tästä rullaavasta 454 SS Pick-Upista 4500€:a.Kolleega ja kaveri kenen kanssa olin tätä itä-Suomesta hakemassa,oli sitä mieltä että maksoin aivan liikaa.No itse olen sitä mieltä,että hinta on OK,koska arvostan juuri ruosteettomuutta korissa,ei tarvetta maalamiseen,kittaamiseen,pellin paukutukseen,penkkien verhoiluun,aikaisempien viritysten korjailuun yms,juttuihin mistä taisin aikaisemminkin mainita.

    Sit juuri se,että ei tarvinnut ostaa autoa missä olis puuskuttanut vaikkapa kuolemaa tekevä 305, ja just ja just saatu leima.Oisko hinta ollu sitten vaikkapa 8000€ ja kaupanpälle tekniikka millä ei tee mitään?

    Tilanne on omalta kantiltani just niinkuin pitää;on nimittäin mukavaa pohtia mitä eri vaihtoehtoja on käytettävissä moottori/vaihdelaatikon suhteen.Eikä just sitä,että pitää lähteä paskaa mottia ulos kampeamaan.

    P.S Ja sitten jos vielä olis ollu alla vaikkapa jotkut tiutau vanteet lootuskukilla ja matalilla kumeilla,niin kuvahan olis ollut täydellinen.Ruosteiset peltivanteet sopii mulle paremmin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. jrasi

    jrasi Gearhead

    Eikö olis perinteistä Suomi-autoilua, kun sinne survoisi jonkun Nissanin dieselin :)

    Ja tuo oli VITSI, vetäkää happea.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Miks ei sinne vois vaikkapa Nissanin dieseliä laittaa,ei nää varmaan mitään Graalin maljoja tai Jeesuksen käärinliinoja ole.
    Menis tosin mun osaamisen ulkopuolelle tällainen combo.Joskus nuorempana on tosin ollut käsitys, että on olemassa ainoastaan Chevrolet ja sit jotain muita epämääräisiä merkkejä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jäätävä yllätys olisi kun startin pyörähdettyä alkaa 5,7/6,2 betonimylly ronksottamaan ja käryämään.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  14. max

    max Double Gearhead

    Kyllä taloyhtiön helluntalaisilla on kestämistä mun moottoreiden kanssa, on se sit mitä hyvänsä.Ei ole koskaan ollut näissä vehkeissä minkäänlaisia ryyppyjä käytössä,ja rapun seinään tulikin muistutus:MOOTTORIN TARPEETON TYHJÄKÄYTTÄMINEN KIELLETTY.
    Ei taida mulle taivaspaikkaa ainakaan naapurin helluntalaisilta herua,jos 454 on mun ratkaisu voimanlähteeksi.
     
  15. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Onneksi tarpeellinen tyhjäkäynti on edelleen sallittu, voit siis vielä pelastua.
     
  16. BB615

    BB615 Gearhead

    Minä möin tuon upean kuntoisen auton. Tallissa vielä toinen SS joka on vielä tuohon verrattuna helmi 16500 ajettu :)
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hienoja pelejähän noi on.
    Jos ei Pas(i)kiaisen ehdotus maistu niin eikö tuollainen huutais isoa isolohkoo peltinsä alle? Päästömittaus tietty asettaa jotain rajoja sen koneen rajuudelle mutta eikö vaikka joku 540+cid kone luokkaa 9,5:1 puristeisena ja muuten huolella valituilla palikoilla ja kaheksan imutorven ruiskulla olis päästöt täyttävä ja kohtuu tehokaskin? Pari kolmen ja puolen tai neljän tuuman ränniä riittävillä äänenvaimentimilla niin saunditkin olis alueella...
    Näin minä lähtisin asiaa lähestymään jos ei ahtaminen ole sun juttus :)
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Itselle noi Letukan koneet(350 ja 454) ovat parhaimmillaan juuri tässä koossa,missä ne ovat tehtaalta lähteneetkin.Tämä aivan tunne ja nostalgia syistä esimerkiksi 454:sen kohdalla.Omassa nuoruudessa ns.kovat jätkät ajoivat ainakin täällä pääkaupunkiseudulla LS-6 454 moteilla.(joo,se ei tee musta kovaa jätkää kun mulla on 454 motti.)
    Tiedän että paljon isompia on ja niillä rutkasti enemmän voimaa saa.454 on vaan mulle edelleen se moottoreiden "Kingi".

    Sama 350 motin kohdalla,LT-1 oli 350 kokonen,ja tällöinhän en tarvitse yhtään isompaa pikkulohkoa.

    Tilanne on mun Camaron kohdalla se,että sekin on ilman tekniikkaa.Sekin on ns.valmis auto.Näin mun tehtävänä on vaan funtsia erilaisia moottori/vaihteisto comboja näiden kahden kesken.
    350 alakertaankin mulla löytyy kolmet erilaiset uudet kannet:Summit Racingin omat,World Products Sportsman II ja sokerina pohjalla Brodix IK 200 kannet.Nokkiakin olen varannut tähän hamsterille tuttuun tyyliin.

    Meen tänään duuniin loman jälkeen, ja tää on siitä mukavaa hommaa,jos tulee joku hankala tilanne tai vaikkapa ihminen sektoriin,niin rupee vaan pohtimaan vaikkapa näitä mun vaihtoehtoja,ja näin olet poissa todellisuudesta.(en välttämättä levitoi)
    Näin se harrastus palvelee varmaan parhaiten.
     
    Seevu ja Naumasto tykkäävät tästä.
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Sähän jo oikeastaan vastasit itse omaan kysymykseesi noiden moottoreiden kohtalosta!
    Mikä kone pitää olla 454-teksteillä varustetussa kipkapissa???
    Mikä on kovin pikkulohko jota Camaroon sai tehtaalta???
    En tiedä millaiseksi olet Camaroa rakentamassa, mutta ainakin katukäyttöön siitä saa 350:lla ihan kovan vehkeen ja miksei jonkinlaiseen kiihdyttelyynkin. Ja jos ajattelet viedä Camaroa joskus radalle.com, 350 on noista SE moottori Suomen radoille.
    Pikapista saisi tosiaan 454:llä ja vähän nykyaikaisemmalla ruisku-systeemillä ihan kovan vehkeen, vaikka sen päästöt pitääkin katsastuksessa mitata. Tämähän tietenkin on mun mielipiteeni asiaan.:)
     
  20. Visa

    Visa Gearhead

    454 keulille ja ettii ebaystä L29 moottorin imusarjan ja ruiskuvehkeet. Tai vaikka koko L29 moottorin.
     

Kerro tästä muillekin!