Se on TCI 3500 keskiyön viuhahtaja.Laatikon rakentajan kanssa paljonkin pohdittu olisko vika siinä,mutta oireet eivät siihen viittaa.Mutta eipä taida noi TCI:tkään kaksisia olla. Laatikkojumppa sinänsä tuollaisessa C1500 sarjan modatussa autossa on kyllä helppoa,kun vielä ihan itse rautasahalla sahasin etupäästä kuoresta "korvat" pois,niin lotski menee suorastaan itsekseen paikalleen. Koitan ottaa vähän liikkuvaa kuvaa kuinka tänään sitten käykään(pikkis ojassa?!). Niin joo,män lauhduttajan letku eilen paskaksi ja pitääkin käydä het aamusta uudet teettämässä.
Pannaas taas vähän väärään reikään,koska tässä ehkä kerjuu enemmän esillä. Nostalgia henkiseen(Kasari) 454 mottiin keräilen pikkuhiljaa osasia. Tärkeimpänä olis tietty korkeat Peltiset punaiseksi eloksoidut Moroso venakopat ja kirsikkana kakun päälle tietenkin nämä pitkät siipimutterit. Saa olla vaikka vähän elämääkin nähneet,sehän antaa tietenkin karskia katu-uskottavuutta ja kohottaa hintelää itsetuntoa. Käsi ylös kellä joutilaana!
Aijai kun sulla on maukkaita prokekteja! Tätä pitää seurata. Mulla on mun Holley Chevrolet -venakoppien kiristiminä just noi pitkät siipipultit, jotka sain sattumalta. Ne tuo oikein kivaa racenostalgiaa lookkiin konehuoneessa.
Broidilla oli jossain vaiheessa tollaset korkeet Moroson kopat, väriä en muista, mutta ne oli wanhaa varastoa, jostain 70-luvulta, materiaalikin toista milliä paksua, ei sellasta paperinohutta skeidaa, mitä nää uudet nykyään on, täytyy udella, onko ne vielä hyllyssä, Mites uusi aski/turbiini sysää?
Us Partsin poisto-osissa on punaiset Moroson kopat. Hipelöin niitä ihan livenäkin. Tosi makeet vaikka ovatkin Chevyyn.
Hyvä! Kysyppäs jos löytyis ja voisihan ne olla hätätapauksessa vaikka ”kullitetut”. Muistan vuosikymmenet sitten kun ns.kovat jätkät,Koskiset,Branderit ym.käyttivät noita kovissa rasseissaan Hangon skaboissa. Kaipuuta menneeseen tää varmaan taas on,mutta hullulle tulee hyvä mieli vaikka vaan venakopista!
Mulla on vissiin se sama tauti, hyllyyn hillottuna tälläset isolohkon Baldwin-Motion alukopat, tottakai vanhat patinoituneet. https://www.ss396.com/nova/AVC-100.html
Lainaankin ketjua sen verran, että tarttisin omaan super sportiini jonkun hyvän näköisen ja huohottavan nais...öljykorkin tuohon venakopan reikään. Kyllä siihen toki pelkkä kumiletkukin menee, mutta se on aika ruma. Reikä tiivisteellä ~24 mm Ilman tiivistettä ~29 mm Onkohan kellään joutavia vai pitääkö taas tilata? https://photos.app.goo.gl/FELeowq51EAXKQ8G8
Oliskohan tämä ihan normaali 1,22" kopan reiällä ja 1" sisäreiällä sopiva: https://www.uspartsperformance.fi/proform-141-754-huohotin Noitahan on monen värisenä oman perversion mukaan. Hieno konehuone ja moottori, mutta lemppaa se hotrod vesiletku ja laita oikea letku, niin on siisti.
Thanks. Pistäydyn Partsissa. Joo tuo vesiletku todellakin menossa vaihtoon. Ollut lähinnä koekäyttöä varten, kun oikeanlaista ei ollut siihen hätään.
Modasin lisäksi pakareista purettavat.Motonetista löysin jykevät 3” laipat ja koko putkisto on helppo purkaa jos tarvetta. Tuollaiset niistä tuli.
Nyt menikin mukavasti Hyvinkään ajoissa aikaan 12.8s/178. Mun kirjoissa toi on ihan hyvin tuollaiselle murikalle joka ajetaan kisapaikalle ja takasin,varsinkin kun aski teki taas ihan omiaan. Tottakai parempaan pitäis pystyä,kun motissa on kuitenkin potentiaalia parempaan. On muuten kädet täynnä töitä burnoutissa kun jarrupedaali oli yhtä puuta,ja laatikko tarjoaa 2:sta ja 3:sta vaikka oli valittu karahkasta 1:stä.Ei pysynyt sitten millään aloillaan. Vahvasti epäilen,että rattikarahkan kanssa vispaaminen ei ole ehkä enää ihan fiksua eikä turvallista. 3:sta tarjotaan noin 50 metriä ennen maalia,joten ehkä vois myös miettiä välityksen tihentämistä.