Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Voi varmaan kummallisemmastakin asiasta liittää kuvia kuin pakoputkista.Tos olis kuiteskin pikkikseen tulevat 3" tuumaset putkistot H-putkella,mistä en nyt erityisemmin välitä,mutta olkoon nyt ainakin jonkun aikaa kiinni.Hyvä extra on lambdalle liitos laipan juuressa.

    Lisäksi 2-gen Camaron 2.25 primääriset Hooker Super Competition sarjat,jotka varmaan myös tähän comboon osuu kohdalleen.

    Tarvitsisin sovituslohkon jotta pääsisin PG:tä sovittamaan,kardaania mitoittamaan,ja vaikkapa näitä pakareita mallailemaan.
    Oliskohan kellään romua BBC blokia täällä pääkaupunkiseudulla vaikkapa lainaan,jotta saadaan hommaa eteenpäin?

    [​IMG]
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Jatketaanpas aiheesta sovitus lohko.Monasti on käynyt mielessä että tällainen sovitusmottori(Mock-Up) olis kätevä.Silloin tällöin ristiselkä jäkittää siihen malliin,että en haluaisi enää painia satakiloisen lohkon kanssa.Olen myös jo päälle viidenkymmenen,joten en yksinkertaisesti enää viitsisi, kun helpompikin ratkaisu löytyy. Summit myy tätä muovista isolohkoa(PYP-2120) hintaan 450 taalaa.

    Kysäsin tänä aamuna US-Partsissa mitä maksais ostaa tämä muovinen Long-Block.No hintaan 765 € sen ne mulle järjestäis.Rupesin köhimään,ja lupasin palata asiaan.Vähän liikaa mulle,mutta mites se menikään että "Köyhälle kaikki on kallista".

    Hyvältä kaverilta tosin löytyi bloki ja kannetkin,joten ei muuta kuin luja usko ristiselän kestävyyteen.
     
  3. LPV

    LPV 3rd gear

    Eikö moottorinosturi, eli "norsu" olisi paljon edullisempi kuin mikään muovilohko? Sillä nostaessa ei tarvitse rasittaa omaa selkäänsä...
    Norsut maksaa jotain parin satkun molemmin puolin.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onhan se karua isolohkoo käsin nostella paikoilleen ja pois...? Ja muukin siirtely käsipelillä.
    Jos löydät jostain romulohkon niin polttoleikkaa/leikkauta kaikki muu siitä pois kuin ulkokuoret, jättäen dekkiinkin vain muutama kierrereikä. Sit jo käsinkin puljaa ees taas sitä plokia, ja on jatkossakin sit käytettävissä mallina tekniikan vaihdoissa....
     
  5. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    millä valurautaa polttoleikataan?
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hapella ja asetyleenillä. Eihän se ole ohjekirjan mukaista mutta menee.
    Täytyy laittaa viikonloppuna kuva sellasesta tyhjennetystä plokista, jos ei muuten uskota :)


    Sori rönsyilystä mutta itsekin pitäisin muovilohkon hintaa hieman korkeana....



    Edit:
    [​IMG]

    Tollanen on tyhjennetty lohko, näky olevan nytkin käytössä peltisarjojen/pakoputkien duunauksessa :odroll:
     
  7. max

    max Double Gearhead

    4d sedan,rönsyily on jees,kunhan vaan juttua riittää.Kaikenlainen palaute on terve tullutta,koska kyllähän se tekee hyvää hintelälle itsetunnolle.

    Lohkon "tyhjentäminen" on hyvä idea,ja Jokelasta löytyykin firma,joka tällaisen varmaan tekee.
    Pitää nyt katsoa kun kaverin kontti taas Californiasta Suomeen laivataan,niin olishan toi muovinen isolohko alumiinisten Sheet Metal venakoppien kanssa hieno pöydän jalka sovittelun jälkeen.

    Teen ton homman "Plug and Play" tyyliin eli talven aikana kaikki tehdään valmiiksi,ja ainoana hommana on vaan pudottaa 454 motti paikalleen(joka on käynyt dynossa).Toi moottori elää omaa elämäänsä eri tallilla,ja olen kallistumassa sen puolelle,että viinalla homma etenee.

    Pääsen viikonlopulla laittelemaan jo osia kiinni,joten kaikki dokumentoidaan.On mukavaa katsella kuvia muiden touhuista,joten tiputtelen itsekin näitä kuvia silloin tällöin.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Tämäkin etenee hitaasti mutta varmasti.Kuvittelin että nämä kuvassa näkyvät 2-gen Camaron peltisarjat kävisivät,mutta haukkasin kapallisen vääriä luuloja.

    Selkäkään ei enää vihoittele,joten tämä sovitus blokin kanssa voi säälimättä temuta,mut noi LS-6 kannet ovat saaneet enemmän sääliä,kun ovat eteenpäin luvatut.

    Lotskin (TH-400) saan ihan näinä päivinä tähän vehkeeseen,joten ihan mukavaa tämä mekkaaminen on näinä päivinä ollut.Varmaan valon ja lämmön lisääntyminen on saanut halut heräämään.
    [​IMG]
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Näinä päivinä tajuaa taas miksi käy töissä.Hookerin peltisarjat 2 tuuman primääreillä ja 3,5 tuuman kollektorilla 880 €.Tämä siis US-Partsista ja kampe tulee viikon päästä Suomeen.

    Samanlaisia laskuja olen saanut aikaan koko viikon ajalta.Ei se mitään,sillä se ainoastaan vahvistaa sitä että taisteluni nikotiinia vastaan olis ohi.Huumeitakaan en enää juurikaan käytä.

    Parahiksi pääsin näkemään TH-400 laatikkoni kasaamisen viime vaiheet.No,kun lotskia pantiin kasaan kirurgin kumikäsineet kädessä,niin edelleen se vahvistaa käsitystäni suomalaisesta perusteellisuudesta,jota vielä löytyy.

    Moni on pyörittänyt päätään siitä koska rahaa menee taas ihan vitusti tähän hulluuteen.
    Saako sitä penaaliin mukaan?
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Noin juuri! Eihän tämä persaukisten harraste ole, jos pitää jotain saada aikaan.
    Ihan vaan jättämällä askin punaista mallua päivässä ostamatta vuoden ajan tarkoittaa rahallisena säästönä jokseenkin uuden pikkulohkon hintaa US-Partsissa. Merkittävää, etten sanoisi ja jäljelle jää vähän vähän konkreettisempaa kuin keltaiset sormet ja 7300kpl tumppeja.

    Hyvä meininki, keep it going, sir!
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Päässyt nyt tätä ihan täyspäiväisesti(täyspäisesti?) ropeltamaan,kun ei tarvitse nyt lomalla luoda pienintäkään ajatusta lentokoneisiin.
    Tossa kuvassa näkyy Hooker Super Competition sarjat mitkä laitoin tuohon sovitusblokiin.Yllättäen nämä sarja eivät vaadi väkivaltaa,vaan luikertelevat just niinkuin pitääkin.Tosin ovat nyt hiukan korkeammalla,koska laatikon kannatingummi on suht korkea.
    Eivät ole Hookerit maineensa veroiset,koska laippa on kyllä aika epätasaista työtä.Varmaankin Mehicossa roiskitut,no hinta kuitenkin oli 848€ joten sais ne paremmatkin olla.
    Tästä päästäänkin sit samassa kuvassa olevaan TH-400 askiin joka on Vanhasen Pekan Työtä ja ohessa on myös se mitä on sen sisältö.Suosi siis suomalaista.

    Paljon muutakin on tekeillä,ja kolleegani avioniikkamekaanikko Rinteen Kaitsu vastaa polttoainejärjestelmästä Gary Grandin kanssa,ja siitäkin nähdään aivan näinä päivinä muutama kuvaus.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Tästä kuvasta vois puhua paristakin syystä.Paras kaverini Rinteen Kaitsu Jyskälästä rakenteli näitä pensajuttuja mun ohjeiden mukaan.
    No,nämä "mun ohjeet" on just sitä,että "tee niinkuin parhaaksi näät".Itseasiassa ainut asia mitä tiesin oli se,että pumppu pitäis olla tankin keskiviivan alapuolella.Tämänhän olen lukenut Jarmo Markkasen jutuista V-8 Magazinesta,joten totta sen täytyy olla.

    Kaitsu on yhtä neuroottinen kuin minä,ja hän vaipui koomaan,koska huomasi että tankilta tuleva letku on kuitenki noin puoli tuumaa liian lyhyt tehdäkseen kauniin kaaren filtterille.Mikään ei meiltä onnistu.

    Jotain hyvääkin,sillä olemme teettäneet letkuja liittimillä Vantaan Hi-Flexissa Koivuhaassa ,ja täytyy sanoa että palvelu,asiantuntemusa sekä hinta ovat kohdallaan.Kuvassa näkyvät letkut ja liitttimet ovat sieltä kotosin.Ei olisi mitään järkeä rakennella näitä juttuja Motonet/Biltema/Puuilo letkuilla ja letkuklemmareilla,niinkuin joku taisi taannoin sanoa että hyvä niillä tulee.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 9.5.2016
  13. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Jaa sulla on tällänenkin projekti, tämähän huutaa 454 keulalleen, etkös sä hommannu just jonkun gen 5/6 koneen, siitä tekemään sopivaa pattia tähän.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Joo Timo,näitähän pitää riesaksi hankkia.Tankkia edeltävässä kuvassa muuten näkyy 454 pukissa,joka on tähän kaavailtu.
    Tästä kyseiseisestä motista on muuten juttua Moottori osiossa"Kannet 454:seen",jos kiinnostaa.
    Ostin just hiljakkoin yhden GEN V vai onkohan se GEN VI 454:sen.Pienenä pettymyksenä siinä oli sit "Peanut"kannet,mutta on tämänkin varalle suunnitelmat.Mukavahan noiden malmikasojen kanssa on vääntää,kun välilevytyrä/iskias taas muistuttelee itsestään.
     
  15. 383

    383 Gearhead

    Eihän on sähköpumput ole imeviä vai onko jotain mitä en ymmärrä :eek::eek::eek:
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Selitä Toni vähän enemmän,en hiffaa.Vai koijaats sä vanha konna mua?
     
    Muokattu: 17.5.2016
  17. 383

    383 Gearhead

    Eikö noista tankeista pitäisi bensan vapaasti valua pumpulle joka työntää eteenpäin joko aukesi ???
     
  18. max

    max Double Gearhead

    No,mulla on Camarossa samalla lailla JAZ tankki jossa liittimet päällä,ja sähköpumppu samaan malliin tankin pohjan tasolla.
    Tuntuu toimivan,ja en ole itseasiassa aiemmin moista miettynyt onko noissa nyt sitten imua vai puhallusta.Siitä olen kyllä aina huolehtinut,että tuollainen pumppu ei pääse pyörähtämään kuivana.
    Jotenkin tuntuu,että joku täällä kohta tukistaa,ja kysyy tuliko nukuttua fysiikan tunnilla.
     
    Muokattu: 17.5.2016
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin että tuliko?
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Tuli.
    Kyllä mä ainakin olen ihan amatööri(edelleen) näissä rakenteluhommissa.Se on hyvä tiedostaa,koska muuten tulee sutta ja sekundaa,sekä odotukset ovat sitten epärelistisia.Nyt on vähän enemmän sitten yrittänyt,ja sen minkä tehnyt niin ainakin oman standardin mukaan hyvin.Esimerkkinä vaikkapa just nämä tankit ja letkut.On todellinen ihme, että en ole nuoruudessa onnistunut polttamaan ensimmäistäkään autoa vaarallisten viritysten takia.
    Tietty voishan vielä monessa yksityiskohdassa hieroa vaikka täältä ikuisuuteen,mutta useimmiten aina ollu se toiminnallisuus mulla se ykkösjuttu.Tämähän on vaan "Work Truck" vois ajatella.

    Nyt taas tajuaa miksi rullaavat autot maksavat jonkun verran,joilla pitäs päästä vähän kovempaa.Joku vuosi sitten Luigi/DS 325 oli kauppaamassa rullaavaa novaa,ja sen kympin hintaa jotkut sitten taivastelivat.
    Hinta oli kohdallaan.

    Tämä oli varmaan sit se "Aamun avautuminen".
     
    Muokattu: 18.5.2016

Kerro tästä muillekin!