Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Mulla oli rotikka/kaukasian paimenkoira narttu sekotus ja se oli todella pelottava tapaus vaikka sai oikeaa kohtelua pennusta asti.Helvetin koira kaikilta ominaisuuksiltaan.Jäi X:selle ja todellakin toivon että ei ole mitään pahaa tapahtunut.

    Toi Osmo(Cane Corso) on ihan toista maata.Hyvin lempeä ja hyvä luontonen,sekä erittäin lapsirakas.Leikkisä ja haluaa osallistua kaikkeen mukaan.
    Aina kun oon tallissa töissä niin tutkii kaikkia kamoja minkä kanssa olen tekemisissä.
    Ei ole kovapäinen eikä ole koskaan haastanut mua.Vieraita ihmisiä kohtaan on hetken epäluuloinen ja pitää niitä silmällä.

    Löytyy sit se toinenkin puoli.
    Pihapiirissä on myös lehmiä muiden lisäksi.Susi kävi yksin kokeilemassa mahdollisuuksiaan vaikkapa kukko kitaan.Osmo tämän keskellä yötä vaistosi ja hukalle tuli nopea lähtö.
    Susi ei pärjää Cane Corsolle yksi yhtä vastaan.Cane Corso ei luovuta missään tilanteessa vaikka esim.susia tulisi joukolla kimppuun vaan taistelee loppuun asti.Suosittelen tätä rotua.
    Sorry Off Topic.
     
    Gary Grand ja Concarne tykkäävät tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kans ootee, itelläkin oli noita Plymouth Rockeja kanalassa. Hyviä tyyppejä, kaverina sakemanni eikä ongelmia.
     
    Seevu ja max tykkäävät tästä.
  3. Concarne

    Concarne Gearhead

    No joo meni OT:ksi mutta kiinnostaa tuo Cane Corso ja aika harvoin niitä kuitenkin näkee.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Tuli tehtyä muutama suorituskyvyn parantamiseen tähtäävä muutos.Wilson "Super Sucker" spaceri Team G:n ja Holleyn kaveriksi.Sehän on nelireikänen ylhäältä ja aukeaa suppiloiksi alhaalta.On hieno CNC koneistettu murikka.Kaveri tosin raportoi dynokeikalta,että tällä ei ollut mitään vaikutusta hänen moottorin toimintaan.
    Ehkä tärkeämpi oli se,että sain tarpeekseni TCI:n bulkkiturbiinista ja se sai lähteä.Uusi turbiini tuli frendiltä,joka ei soveltunut hänen turbo Malibuunsa jostain syystä.Tämä on käsittääkseni Suomessa tehty ja Stall Speed luokkaa 3500rpm.
    No ei muuta kuin kokeilemaan kuinka se pelittää 454:sen kanssa.Muutos oli toivottu ja huomattava,sillä se päästi motin välittömästi oikealle vetoalueelle sitä käskiessä.Kyllä taas teki vanhalle miehelle hyvää,kun pääsi vetelemään pitkiä reviirimerkkejä kylän raitille.
    [​IMG]
    Kun oli hommat tehty ja kokeilut suoritettu,niin ravimies ilmestyi tallille kauppaamaan jätesäkissä hevosenhoito harjoja ja kuolaimia....
    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.7.2024
    Herje, FuryIII '71, Seevu ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Mikäs mylly tämä sitten on? Sulla, kun näitä riittää:cool:

    Mainoksestakin tuttu laulu sopii tähän:

     
  6. max

    max Double Gearhead

    454.
     
  7. Kiitos. Nyt sun päivitetyn viestin avulla aukeni koko juttu paremmin.
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kauankos Big Journal kokoinen kaverisi pisteli ravimiestä poskeensa? Jäikö päivälliselle mitään vai oliko kertalaakin eväs? :D
    Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?:rolleyes:

    Jatka max näitä juttujasi, nämä on mukavia lueskella!
     
    FuryIII '71, Gary Grand, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Kuvan perusteella jakajasta puuttuu ennakkoa 10-15 astetta, jopa 20 sieltä missä sitä eniten tarvitaan, pienellä kaasun avauksella, osakierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Jos kaasussa on vain kaksi asentoa, sitten ei merkitystä. Niin kovaa kuskia ei ole vielä nähty yleisillä teillä.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Santalan dynossa siihen laitettiin 38 astetta ja siihen en ole sen jälkeen kajonnut.
    Vaikka staattinen puristus 12:1 niin hyvin motti sen kestää ilman mutinoita pumppubensalla.Alipaine ei käytössä.
     
    Muokattu: 11.7.2024
    Seevu tykkää tästä.
  11. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Alipainetta juuri tarkoitin. Se tarvitaan jotta tyhjäkäynnillä päästään alueelle 25-30 astetta ja kierroksilla 45-50. Sitten vetää ja toimii kunnolla ja hyvällä hyötysuhteella. Nyt ei puhuta täyskaasusta vaan siitä jota normikuski ajaa yli 95 %.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Puhutaas jälleen kerran tärkeästä asiasta eli amerikkalaisesta valuraudasta.Taitaa olla tuossa nyt esillä parasta oval port yläkertaa,mitä perusamerikkalaiselle on 60 ja 70-luvulla tarjottu.
    Kannet ovat "781"set mitä oli v.73-74 454 moteissa.
    [​IMG]
    No,ei noissa nyt mitään kummaa ole mutta imusarja on.Se on valunumeroltaan 3883948 eli Spread Bore Hi-Riser,jota oli 67-69 Camaron ja Chevellen 396 moteissa.Olisko ollut myös 427 moteissa?!
    Kun vilkasee plenumia,niin toisiopuolta on ihan tehtaan puolesta availtu,ja ensiöpuolella jonkin sortin oja kaivettuna.
    [​IMG]
    Mun mielestä aika makee vintage imusarja ja koko komeuden kruunaa 650 Spread Bore DP kaasari.Aika hyvä combo tuon vakion 454:sen niskaan.
    Nokka on vakio sekä puristukset luokkaa 8:5.Sopivalla pienellä nokalla tuon sais oikeasti aika pontevaksi.Jos löytyy saa tarjota.

    Edit.Mitä tulee jakajan alipaineeseen,niin tällaiseen moottoriin tottakai käyttöön,mutta aiemmin esillä olleeseen mun kirjoissa radikaaliin mottiin,ei hyötyä mistä olisin tietoinen.
     
    Muokattu: 18.7.2024
    LPV ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. Onko uudet kepit kielletty tässä kierrätyskoneessa?

    Uusia tommosia saa minusta vaan kohtuurahalla Rockautosta. Esim:
    €132.42

    MELLING MTC6 High Performance; Class 1, Excellent Low End Torque and Horsepower; Good Idle and Daily Usage; No Warranty Info One of our most popular parts
    Advertised Intake Duration 288; Advertised Exhaust Duration 298; Use w/ VS-320 w/ Installed Height of 1.90 Inches; Not California Compliant; Check For Coil Bind


    Tässä on joella sellanen:

     
  14. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Tehtaan kamat on aina kiehtovia (ainakin mulle), tuo imusarja on L-35 396 325hp -66-69, 10,25:1 puristuksilla, hydraulinen nokka ja L-36 427 390hp, samat vuodet ja rutut, hydraulinen nokka.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Hieman liian iso(sano entinen tyttö).
     
  16. Jos tuo oli vastaus mun kommenttiin, niin noissa Mellingeissä kaikki näyttää suuremmalta kuin on. Siinä on .050 asteet on vain 204/208. Ja tuolla videon joella ihan vakiossa koneessa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    OK,kyllä oli.
     
  18. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Mulla on tommonen samanlainen, ja siihen päälle vielä tehdaskorjattu Rockefeller, menee jossain vaiheessa 396.n päälle ja kylkeen vielä valupakosarjat .
     
  19. max

    max Double Gearhead

    US-partsissa osui silmään aivan uusia Rockefellereita,ja monen kokoisina pieniin ja isoihin motteihin.
    Joku aika sitten näin videon,jossa amerikkalainen kaveri kävi tällaisen läpi ja antoi arvion Kiinassa tehdystä Rockefellerista.Aivan kaikki oli siinä päin helvettiä,ja totesikin että helpompi olisi ollut peruskorjata alkuperäinen kuin rassata kiinalainen toimivaksi.
    Tiedä sitten onko tämä US-Partsin tarjoama juuri tällainen Kiinaihme.
    Tapio,todella syvää on into Chevyn orgiskamppeisiin jos haluaa valusarjat isoon Letukkaan laittaa.No eipä kollektorit sit maahan raavi,mutta kyllä ne valusarjat sitä rajusti kuristaa.
     
  20. Minulle tuli mieleen, että tähän projektiin voisi olla myös LS4 nokkakin sopiva. Rimmaisi ainakin henkeen hyvin. Tässä oem -speksit:

    I've seen these cam specs listed for the 1973 Corvette 454 w/LS4 engine.
    Camshaft number = #353040
    Camshaft Intake duration @ .050" == 210°
    Camshaft Exhaust duration @ .050" = 213°
    Camshaft lift - Intake == 0.398"
    Camshaft lift - Exhaust = 0.430"
    @ 113° LSA

    1973 Corvette 454 w/LS4 engine.
    C.R. = 8.25:1
    Horsepower = 275 @ 4400
    Torque = 395 @ 2800


    Sellasen korvausnokkakin löytyy Rockautosta:

    €96.76

    MELLING CCS22 Specifications
    Advertised Exhaust Duration 297
    Advertised Intake Duration 285
    Cam Type Hydraulic
    Computer Controlled Compatible Yes
    Exhaust Duration at .050 inch Lift 213
    Exhaust Valve Lift 0.453"
    Intake Duration at .050 Inch Lift 210
    Intake Valve Lift 0.453"
    Lifter Type Hydraulic
     

Kerro tästä muillekin!