Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    No joo, ne taisi kuitenkin olla uustuotanto paremmin virtaavat? Löytyy 3 kpl noita 396 aihioita, niin jos yhdestä tulisi semmoinen pussihousu näköinenkin päälle päin
     
    LPV tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Kesälomat ohi ja pitäs ruveta pikkuhiljaa valmistautumaan dynotaistoon sitä isoa mörköä vastaan.
    Vasemmalla 454:sen ja 427:kan päällä on Predatorit.Onko teistä kukaan noita kokeillut dynossa,ja oliko tulosta vai ei?
     
    Seevu, 68corvette, teippi-mikko ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Opin tänään Hesarista, että mikä on rottakuningas:

    [​IMG]

    Tuolla sun tallissa on rottamoottorikuningas..:cool:

    Mutta asiaan..Netistä löytyi joku vanha Predator -mainos tai sellaiseksi minä sen tulkitsin:

    [​IMG]
    Jossain muistaakseni 80 -luvun Veekasissa oli keltainen katukiihdyttely-Valiant Moparin pikkulohkolla ja siinä oli päällä Predator. Muistan, että omistaja oli ihan tyytyväinen, mutta aikoi silti siirtyä Hollikkaan.

    Harvemmin on noita näkynyt Suomessa (tai missään muuallakaan), vaikka aikoinaan oli Veekasissakin niistä mainoksia.

    Jotenkin pirun hieno laitos..
     
    max tykkää tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Näinhän se on,että se on voittaja jolla on eniten romua/moottoreita kun kongi kumahtaa.
    Tosta porukasta sitä rottakuninkaan kruunua edelleen kannattelee 427/575hp.(vasemmalla mustat venakopat).
    Jos sen jostain oudosta syystä myisi,niin 8k.on hinta.

    Ajatuksena on jarruttaa kaksi mottia ja selvittää kuka on voittaja.
    Kiirettä pitää tuona päivänä,kun yleensä tulee jotain huolia mihin menee sitä niukkaa aikaa.
    Otan Predatorit mukaan ja jos niitäkin ehtisi tuon Tunnel koneen kanssa testata.Mielenkiintoinen kokeilu kun tällaista puolueetonta testiä Holley vs.Predator en ole missään nähnyt.
    Dynoukko niistä varmasti enemmän tietää.
     
    teippi-mikko ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. Enpä ole minäkään nähnyt ja odotan sinun testejä suurella mielenkiinnolla.

    Minulle iski kamala hinku testailla Libreofficen nykyominaisuuksia ja päätin testata tuota mainoksen taulukkoa. Eli sama paremmin (omasta mielestäni):

    [​IMG]
     
    max tykkää tästä.
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Joskus kauan sitten 80-luvulla tallikaverilla oli noita pari tunnelin päällä, joka oli BBM:n päällä ja tais siinä olla välissä 6-71 pumppu?? Mutta ongelmaksi siinä muodostui polttoaineen saanti, jossain kohtaa neulaventiilin ja p-a putken liitoksen välillä oli kanavistossa ahtautta, joka aiheutti ns. bensapulaa vartin matkalla. Tarkemmin en muista mistä kohtaa piti aukkoa laajentaa...??? Saattanut olla joku varhainen versio tosta "tiiliskivikaasarista"

    t. AM
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Muistan kyllä tuon Mopen ja taitaa olla luokkaa -70 Super Bee sinisellä maalilla ja kellertävillä kylkiraidoilla.Pirun hieno kasariajan "Street Machine" jonka tyylistä nykynen Pro Touring vouhotus jää valovuoden taakse.
     
  8. Taidanpa nyt minäkin muistaa auton, koska se taisi olla sillä pumpulla aikoinaan myös Veekasissa.

    Tämä auto(?):

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/acs-2019.309608/page-6#post-3569601
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Juuri tämä ja oli kultaisella 80-luvulla 6-71:sellä ja Predator yhdistelmällä.Aika lailla uraa uurtava yhdistelmä kun ei tuolloin ollut mitään Lambdoja,Dynoja yms.konsteja apuna jotta tietäis että mennään suurinpiirtein oikeeseen suuntaan.
     
  10. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Tommi Haapasella oli isolohko ja kaks predatoria.
     
    valtope tykkää tästä.
  11. fmila

    fmila Gearhead

    No nyt meni arvaukset väärin, vaikka hyviä olivatkin ja varsin hienoon autoon osuitte. Oli ihan ton PPP:n -28 Craisu, jolla "pahimmillaan" ajettiin luokkaa/ryhmää AA/CA, eli se Eskon alkujaan rakentama joka kaikkien vaiheidensa jälkeen lienee rungoltaan joutunut "naulatehtaalle", jossain rodissa kuulemma hyödynnetty korin pintapeltejä edelleen kuitenkin. Metanoli ei oikein tahtonut enää riittävästi virrata pumpun kera, vaikka linjaston paineita nostettu tulvimisen rajoille aikanaan, mutta sekin ongelma onnistuttiin löytämään ja ratkaisemaan aikanaan.

    t.AM
     
  12. Täytyy hiukan vielä jatkaa tätä offtopicia.

    Äsken katselin paikallisessa autotapahtumassa Challengeria isolla pumpulla, jonka päällä oli pari Sniperia.

    Eli tätä nykyaikaa. Ehkä helpompi kuin old school -tekniikka. Tosin Sniper -ketjun pituudesta päätellä täyttä varmuutta asiasta ei ole..

    Oli joka tapauksessa yllättävän nätti asennus.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    Joo,ovat ruiskut varmasti päteviä,mut mennään edelleen vanhan liiton touhulla hautaan asti.
    Minkä jenkki tärvelee,niin suomalainen korjaa.Siitä suuri kiitos kaverille itään ja teki viel korjauksen"odottaessa".Pääsinkin tänään viskaamaan tuon kiiltävän Weiandin niskaan ja aika hyvin tuli 70-80 luvun henkeä.Rupeis olee punnerrus siinä.Vielä jakotukkiin painemittari niin aika valmis dynoon...jännää.
    Joo tiedän,motteja edestä ja takaa mut koittakaa kestää.
     
    Ford67, Impala 69, 68corvette ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Tamponin naruna kyselen, että mikä vika siinä oli ja mitä sille tehtiin.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Väkipakolla pilvipäissään Joe yrittänyt tehdä venäläistä pystykierrettä kaasarin studin reikään,ja kolme yritystä.Jälki sen mukaista.

    Sen mikä oli todella yllättävää kun kurkisti plenumista alas kanaviin,niin lähes jokainen imusarjan suu istui nähin 502 kansiin todella hienosti.Muutamassa oli aivan pienen pieni rappu.
    Yleensähän nuo ovat vähän miten sattuu.
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei näitä koskaan liikaa näe..:cool:
     
    Impala 69, max ja Seevu tykkäävät tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    En voi luopua Predatoreista,ovat kuin omia lapsia.
     
    Selli, Gary Grand, teippi-mikko ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Tänään ei olekkaan aiheena moottorit vaan sähkö.
    Tossa on viimeinen revisio pikkiksen muokatusta sähköjärjestelmästä kun lisäsin trans temp mittarin.Koko systeemi on muokattu paljon mitä se oli tehtaalta lähtiessä.
    Kuinka moni muuten teistä tekee kuvia mitä autoon on modattu?
     
    Selli, valtope, teippi-mikko ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!