Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. Anteeksi jo valmiiksi, mutta kun tämä kuulostaa mielenkintoiselta enkä ihan pysy perässä näissä jutuissa, niin kysyn pari kyssaria.

    Siis tuolla sun Vetellä oli ajettu jotain kisatouhua Amerikassa? Ja siinä oli joku kaasutinviritys, joka vaihtui tri-poweriksi? Ja joku hurja nokka (kuinka hurja..) ja sitten männät?
     
  2. K.S

    K.S Gearhead

    Normi Holley tripower kaasarit muutettu mekaanisiksi.
    Nokan arvoja en osaa sanoa ja merkinnästä ei löydy tuloksia...
    Varmasti yli 11 männät oli kun tarvitsi octane boosteria ettei nakuttaisi
    Täällä oli kuulemma ajettu https://grattanracewaypark-mx.com/ :)
     
    fmila tykkää tästä.
  3. Kiitos. Nyt olen kartalla paljon paremmin.

    Toivottovasti nuo sun viriosat päätyy vielä johonkin moottoriin.;)
     
  4. fmila

    fmila Double Gearhead

    ...Jos en nyt ihan väärin muista, ne männät tais olla jopa 12,5 patilla, siis ne mitkä pois jäi??
    t. AM
     
    K.S tykkää tästä.
  5. Eli L88 männät?

    Ihan vaan villi arvaus, niin voisiko se nokkakin olla L88?

    69 L88 cam specs are:
    332/333 degrees @ .024/.026" lash point
    354/360 degrees @ 0.0" lash
    264/270 @ .050"
    .536/.554" @ .024/.026" lash
    .560/.580" gross lift @ 0.0" lash

    My stock spec L88 made 480rwhp with no tuning on the dyno. I just drove it there and they hooked it up. I honestly believe that I could have bettered that number with a bit of tweaking. Anyway, I think that even 40 year old technology proved itself to be pretty potent, even if "yesterday's news". The dyno operators were certainly very impressed. Only a few unjuiced/unblown engines have done better on this forum.

    "Today's News", the new Crane solid roller is in, rocker geometry is now being adjusted. Hopefully engine/trans will be back in the car the next week.
    Chuck
     
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tuollainen L88 on ollut varsin äärirajoille viety moottori.
    Mikäli nyt oikeilla arvoilla laskeskelin, niin tuon 12.5:1 puristeisen L88 reseptin dynaaminen ruttu on melkein 9:1, joka samalla perustelee hyvinkin tyhjentävästi sen, miksi GM edellytti käytettävän vähintään 103 oktaanista bensiiniä.

    Tosin tässä ihan asiallinen kirjoitus yhdeltä L88 -harrastajalta, joka ajelee kirjoituksensa mukaan ihan ongelmitta 12.5:1 rautakansilla (!!) ja pumppubensalla, mutta vippaskonstinaan metanoli-vesi -ruiskutus.

    https://www.corvetteforum.com/forums/c3-tech-performance/4618638-fuel-for-a-l88.html#post1604884985
     
  7. Nykypäivänä ton saisi menemään mukavasti E85:lla, jos vaan olis sopiva mehumaija.
     
  8. fmila

    fmila Double Gearhead

    Juu, E85 sietää "paljon enemmänkin". 600n tall deckin ruttu oli luokkaa 13,5 eikä se E85n kanssa kilistellyt, ongelmana oli lähinnä se, ettei Holleyn domien suuttimet tahtonut riittää. Niitähän oli parit tunnelin päällä ja lopulta ne pääsuuttimet porattiin niin isoiksi kuin kierteet sallii. Tekihän se sit yli 1khp ja myös vääntöä riitti yli tonnin. Mut se kosteuden kerääntyminen huohotinjärjestelmään oli järkyttävä. Kyllähän se sitä jo rallibensallakin teki, mutta E85lla paljon enemmän. Oli siitä sit etuakin, ei se käynyt ollenkaan niin kuumana ku bensalla. Myös etanolin kiteytyminen voi tehdä omat ongelmansa. Siitäkin oli omat kokemukset, kun vikaa etsittiin, et miksi se meni yllättäen vähän laihalle. Vika löytyi emulsioputken aukosta, yksi niistä oli saanut itseensä läpinäkyvän "linssin", joka piti kaivaa mekaanisesti auki, paineilma ei riittänyt. Ois kait pitänyt sammuttaa aina bensalla, ihan niinku mun kalastajaveneen Wickström aikanaan:p, petrooli kone siis.
    t.AM
     
  9. Pikkuveljeen on tarjolla omat metering blockit. Tässä sellaset jollain joe testaa kanavalla:



    Jotain tämän henkistä ratkaisuia ajattelin L88:n kesyttämiseksi..
     
  10. K.S

    K.S Gearhead

    Voihan se olla L88 nokka tai sen kaltainen...
    Pitää katsoa jos männissä on merkintöjä, nokassahan ei ole.
    Joku varmaan pystyisi mittaamaan nokan, asteet ja nostot??
     
  11. Noston pystyy itsekin mittamaan työntömitalla:

    What is Camshaft Lift?
     
  12. fmila

    fmila Double Gearhead

    Juu, semmoiset meilläkin oli 4500ssa ja vaihdettavat ilmasuuttimet 3kpl/kurkku. Kyllä se säätöihin saatiin
    t.AM
     
  13. fmila

    fmila Double Gearhead

    Vittaniemen Samilla ainakin oli "Cam Calculator"
    t.AM
     
    K.S tykkää tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    Moottorin vaihto käynnistymässä ja kaverin riihestä löytyi oiva vaihtoehto 454:lle
    Nimittäin Nissan Cedricin dieselmoottori.
    Pari turboakin siihen laitan,niin ei paljon kalpene 454:lle
    Koneen korvat ja laatikon adapteri vaativat vähän askartelua.
     
    68corvette, teippi-mikko, artsiracing ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Hah hah..Kalenteria on siis luettu:cool:

    Mutta jos mennään hiukan vakavammalla otteella, niin oletko uhrannut ajatuksia sille tunnel ramille, joka ei toiminut dynossa ihan toivotulla tavalla?
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Vakavalla otteella mennään jatkuvasti.
    Suurimpana haasteena on löytää Wotkinsin Marceloni makkaraa kun pidän kavereille yhdistetyn grillaus,kaljoittelu ja moottorinvaihtobileet.
    Puol tusinaa frendiä tulee kaveriksi tähän kolmipäiväiseen suurtapahtumaan toukokuun alkupuolella ja veikkaan että tilanteita riittää.
    Tunnelille tulee myöhemmin aikansa.
     
    68corvette, teippi-mikko, Concarne ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No nyt!
    Retroa suoraan 1970-80 luvun taitteesta. Voisin sanoa, perinteitä kunnioittaen!
    :D
     
    max ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On huumoria ja on SAIRASTA huumoria..:argue:
     
    FuryIII '71, Harri S ja max tykkäävät tästä.
  19. max

    max Double Gearhead

    No niin se lääkärikin vähän alusti tätä asiaa.
     
    FuryIII '71 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  20. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]
    Tämä saa nyt lähteä ja antaa tilaa jollekkin muulle.Kävin sillä äsken ajamassa ja kyllähän se vinkasee kuin Kawasaki ja maisema vaihtuu kiivaasti,mutta...
    Nokkaa on 276/282@0.050 joten ei oikein sovellu reissuautoksi,koska on siihen turhan rankka.Siinä olis jollekkin alakerta tarjolla.
    [​IMG]
    Cedrikin dieselmoottori on tottakai paalupaikalla mutta tämä LS6/Merlin hybridi on hyvänä kakkosena.10.25 puristus ja 238/248@0.050 nokkaa.Tätä katselin sillä silmällä,että vois kokeilla sen voimia vartilla tulevana suvena.Naisystävä on kyllä sitä mieltä,että mun edesottamukset liikenteessä ovat nykyään sitä luokkaa,että syytä pysyä pois kilparadoilta.
    [​IMG]
    Sit on kolmas vaihtoehto,eli tämä aivan vakio(nynny) 454 jossa kuitenkin Chevellen hi-performance imusarja ja Spread Bore.Nynny kyllä,mutta se on kyllä tehokkaampi kuin SS454 pikkarin 230hp Peanut port 454.
    Nykynen turbiini on todella"loose"eli stallia on ja reilusti.
    Se ei ole vaikkapa reissuun Vantaalta Kuopioon ihanteellinen.
    Mulle on tulossa Haaksilta turbiini joka on huollettu ja stallia ilmeisesti vähän lisätty.
    Onko se sitten liian ujo tämän LS6 hybridin kanssa jos se peittoaa Cedrikin motin?
    Pidetääs homma interaktiivisena ja nyt saa arvioida mitä tehdään.
     
    68corvette, teippi-mikko, Fuselage ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!