Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Jep. Mut toi Korjalankadun K1 on siis oikeesti ollu aina positiivinen paikka asioida. Eli omien kokemusten perusteella suosittelen.
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Itse olen käyttänyt Anjalankosken katsastus konttoria jo monet vuodet....Palvelu ollut aina asiallista,vaikka näytöllä ollutkin vanhoja/jenkkiautojakin 8) ....Ja menen ko.katsastuskonttorille vastaisuudessakin.....Itseasiassa tulevalla viikolla vien meidän -84 Toyota Hiacen sinne leiman hakuun :pinup:
     
  3. signet

    signet Gearhead

    Vuoden vaihteessa tämä sulkeutuu.Seudun ainoa oikeasti yksityinen,eli Kinnunen tulee tilalle.
     
  4. Puutera

    Puutera 3rd gear

  5. GULF

    GULF Gearhead

    Mun mielestä asiakas on aina oikeassa=

    Auton olisi pitänyt tehdä vaadittu katsastus ja laittaa kaikki
    vaihdetut osat osaluetteloon.

    Tietenki sitten jos osia vaihdettu yli 50% ni hylkäyksen syyksi ja
    viretietoihin vaatimus uuden auton vaatimustasojen täyttymistä.

    Verotietoihin kohtaan tarkasta autovero semmonen rasti...

    Asiakas olisi saanut mitä halusi eli autoon rekisteritodistuksen
    ja verovirannomaselta autoverolapun uudesta ajoneuvosta.

    Mitä tossa olis ollu vaikeeta? Helppoo ku heinän teko kesähelteellä :rotfl:
     
  6. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Ihan hyvin kuvaamallasi tavalla olisi varmaankin kannattanut toimia.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Muutama viikko sit rysleriä leimalle. hoonosoomi kloppi tuli hallista; kolme pientä vikaa; öljyvuoto, raidetangonpään SUOJAKUMI rikki ja kuskin penkki ei taitu eteen, takapenkille ei pääse.

    Prkle. Suojakumin vaihdoin samana päivänä, Motonetistä jotain 4€. Penkki kyllä taittuu kun osaa. Vien tänään auton pajalle laitettavaksi öljyvuodon/vuotojen takia. Kannet irti, plaanataan, yläpään tiivistesetti, termostaatti. Vesipumppu ja jakohihna menee samaan konkurssiin. Arvio reilun tonnin. Argh! Onhan se vuotanut snadisti vuosia ja pitänyt laitattaa mut on jäänyt.

    Tosiaan kolme pikku vikaa...

    Eikä tarvi käydä näyttämässä. Pitoauto kuitenkin ja ö.vuoto vituttaa.
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead


    multa kysy syksyllä katsastuksessa penkin selkänojan kääntymisestä et taittuuko et takapenkille pääsee, mää siin nojailin tolppaan ja tuumailin et pääseehään tästä takaovestakin :rotfl: oli nuori inssi hiukan nolona ja tuumaili et helpompihan se tietysti sieltä on mennä :rotfl:
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ^ Nolo ihan syystä. ;)

    Niin hintaan sisältyikin vielä venojen läppäys ja ohjurin kumit. Eipä olis itelle tullut mieleen mut pitäähän ne kannet purkaa muutenkin.
     
  10. mikki72

    mikki72 Gearhead

  11. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Noo iso maa isot toleranssit
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    noin mulle tuumas inssi ku menin 5 seisonta vuojen jälkeen luumua leimaan ja apusimpukka oli hiukan väljä :wink: uusin kyl sen ja möin kaverille :poff:
     
  13. Puutera

    Puutera 3rd gear

  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Moniko tietää, että toytotan maastureihin on ihan väljyydet määritelty ohjaus niveliin?
    Tai että vag;ilaisissa esim. passat, vento, golf saa olla pieni välys takalaakereilla?
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Hieman harhaanjohtavasti kirjoitettu, chryslerillä on ohje jossa sallitaan tietyt pystyvälykset ala- ja yläpallonivelille joista varmaan on joskus väärin perustein hylättykin.
    Ohjausnivelissä ei välystä ole sallittu ja näistä raidetangonpäitä menee todella usein, juurikin caliber ja 300c on näistä hyviä esimerkkejä. Nämä huonontaa katsastustilastoa mutta sinänsä autohan ei huono ole jos raidetangonpään vaihdolla selviää ja muuten yleensä toimii?

    Tässä ohje jos jotain kiinnostaa

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13300067 ... maisia.pdf
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Missä maastureissa saa olla ohjausnivelissä löysää?

    Monissa tojotan malleissa ala ja yläpalloissa saa olla pystyvälystä, tähän toyotan ohjeen löysin,

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... -20161.pdf

    "Kiristettäviä" takapyöränlaakereita on muissakin kuin vaggilaisissa, löysää kuuluu kartiolaakerissa olla sopivasti. Taitaa olla kaikki kartiolaakeriset rumpujarruja?
     
  17. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Ei ole kaikki kartiolaakerilliset rumpujarruja.

    Otetaan esimerkiksi vaikka taunus: etupäässä levyt ja kartiolaakerit. takana rummut ja siellä rivilaakerit.
     
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

  19. lode

    lode 1st gear

    Aika säälittävää tämä suomen meininki verrattuna muihin maihin, ihan vedet silmissä naurattaa nämä suomen byrokratiapelleilyt :lol:
    Muissa maissa tuskin valtiota kiinnostaa mikään katsastuskelpoisuus jos valtiolle tai sen yksikölle ollaan ajoneuvoja hankkimassa, mutta näin meillä suomessa :poff:
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    olisivat ajelleet puuhakilvillä :D
     

Kerro tästä muillekin!