Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No, voisitko kysyä veljeltäsi et miten ne mittaa sen dieselin savuarvon jos ryntäytys on kielletty?
     
  2. villev51

    villev51 Gearhead

    Tarpeeksi uusi auto niin ryntäystä ei enään tarvitse suorittaa 1.09.2016->

    Katsurin pitäisi ensimmäisellä polkaisulla tarkistaa kierrosten rajoittimen toiminta, jos kiertää liikaa niin voi jättää mittaamatta-> hylätty
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kyllä ei eilen ollu onnistunut katsastus.
    Pääsi ajoaika huomaamatta loppuun, viimiselle ajopäivälle tilattu aika subbelle Hennala A-kats.

    Alotus melki puol tuntia myöhässä. Kai katsuri v#ttuntu kun heti alkuun kyselin että onkos ryntäytykseen tullu uudempia ohjeita kun tämä mikä mulla on. Olin itte laskenu sen 2/3 max kierroksista. No ei polkenu ihan täysille ja savutus tosi pientä. Olihan tota hommaa vähän valmisteltukin..
    Stte varmisteli että väliseinä penkkien takana on paikallaan.
    Kun oli ilmottanu että toinen yläpallo lonksuu ja saanu hakattua helmaan reiän, arvasin että tää oli tässä.Näistä Hylky. Ihmettelin kyllä etteikö rungollisessa kuorma-autossa saa olla pelleissä yhtään vikaa.Trafin ohjeiden mukaan ei saa edes ovessa olla pientäkään reikää.
    Rungon kolisteli kyllä huolellisesti. Mutinaa kuului kyllä kurasta tukivarsien päällä ja rungon pintaruosteesta. Pakoputken kiinnitys on kuulemma jääny kesken, siitä korjauskehotus.
    On se putki kyllä vuosia hyväksytty tollasenaan, myös tolla samalla asemalla.

    Mutta sitten se riemu repes kun päästiin valoihin. Siis vuos sitten sain vahvan suullisen huomautuksen entisistä harmaantuneista umpioista. Niitä uusiessani muutin kytkennät takaisin originaalimallisiksi, koska se viime vuoden katsuri sano että niin voin tehdä.

    Saahan nykyään nyt tuoduissa olla valot niinkun ne o tehtaalla laitettu. Puuttuvista sivuvilkuista Hylky. Näytin että onhan näissä sivuvilkut kun noi etuäärivalot vilkkuu etuvilkkujen kanssa vuorotellen niin kuin vanhoissa linja-autoissa.
    Ei kuulemma näy tarpeeks. Etuvalot väärän väriset, siis nyt keltaiset. Korjauskehotus.Kysyin että jos laitan kirkkaat kakslankaset polttimot niin sittenhän parkeista saadaan valkoset, mutta vilkuistakin tulee sitten valkoiset, ja niitähän vasta vihataankin..Tähän ei sanonu mtn.
    Kylhän mä muistan ne Suomi-kytkennät mutta kunhan nyt olisin halunnu pitää noi jenkkikytkennät..
    Mun järkeeni ei vaan mahdu että tälläseen uutena tuotuun ei sais laittaa jenkkikytkistä kun nyt myöhemmin käytettynä tuodun yksilön valoihin ei puututa, ja ne ei oo vaarallisia vaikkei sivuvikkuja olekaan.
    Ilmoitti ettei tähän mun autoon saa tehdä muutoskatsastustakaan..
    Mä taas ilmoitin että toi pallinivel on ainut minkä liikenneturvallisuuteen liittyväksi viaksi hyväksyn, enkä siitä valita. Kaikki nää muut on pilkunn#ssintaa.
    Tuola alhaalla helmassa, oikeastaan rungon alapuolella oleva pieni reikä ei kyllä heikennä kolariturvallisuutta. Oli naaman ilmeitä kun kerroin että jos leivon vaikka kusilaidusta tähän levikkeet, niin sitten et nää noita helmakoteloita ollenkaan, saavat sitte muhia rauhassa..
    mutisi että näinhän tuo on. Aikaa meni kun soitteli vielä jonnekkin että sai tukea päätökselleeen ettei eihän tähän sallita jenkkivaloja, eihän..
    Sitten rupes kyseleen että missäspäin meinaat tänään liikkua? Mä olin että TÄH?
    No kun hän kirjotti tän ajoluvan, nii että kotiin vai korjaamolle? Sillon alko mulla ääniala koventuun että eikös tähän saa kuukautta korjausaikaa???
    Ai hän kattokin päivän väärin... juu tulee tähän se kk.. jos joku muu vaikka emäntä tai poika olis ollu näyttämässä, jotka ei olis uskaltanu väittää vastaan, niin olis vaan laittanu ajokieltoon..
    No mä korjaan ton helman reiän... ja uus nivel... ja muualle uusintanäytölle
    Tulipahan pitkä sepustus mut vähä helpotti.. ja muut harkitkaa tän aseman käyttöä, ainakin jenkkiauton kanssa, tuola niitä vissiin vähä vihataan..
     
    eilhik, mukko ja Jooli tykkäävät tästä.
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    muutoskatsatuksella pitäs kyllä valot nykyään kelvata? ainakin kaveri subbensa muutosti valojen osalta samalla kun muutosti puretut kaasulaitteistot yms pois? nomutta se olikin A-katsastus:wc:
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Miten osaako joku sanoa onko jarrullisessa kärryssä 2017 rekisteröidy oltava 7 vai 13 napainen pistoke katsastuksessa?
     
  6. Poke

    Poke Gearhead

    Sitä en tiedä. Mutta tiedän jotain muuta. Nimittäin tuo 13 napainen uusi standardi aiheuttaa pelkkää sekoilua. Jos saisin päättää niin joka vitun ikiseen vedettävään vaunuun tulisi laittaa molemmat, sekä hehku- että ledilamput, ja kaksi pistoketta riippuen vetoautosta. Ne adapterit eivät poista vilkkurele ongelmaa.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei mulla ole ongelmaa kun vaihdoin heti uutudeltaan sen pistokkeen että en tarvitse adapteria mutta tarviiko se katsuri sen 13 napaisen pistokkeen vaikka a en lainaa b en vuokraa sitä kärryä vaan se on minun omaan käyttöön.
     
  8. Poke

    Poke Gearhead

    Nii, entä se vilkkurele ongelma? Toki jos autosi on digidigi ledi lamppuinen ja perävaunusi samaten ledi -lamppuinen niin vilkkuongelma ei ole olemassa.

    Selvennys:
    Ongelma on kun tietokoneohjattu avaruusalus ei ymmärrä yhtä ainoaa hehkulamppua, ja tikuttaa suuntavaloja 3 kertaa sekunnissa, ja kojetaulussa öhöttää punanen ilmoitus viallisesta lampusta. Aivan kuin autotehdas määräisi, että on ostattava joko uusi peräkärry, tai lamput olisi vaihdettava ledeihin. Perseestä on se, kuten koko EU.
     
    Muokattu: 17.9.2019
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei mun 84 vm autossa ole hirveästi elektroniikkaa, sytytyskin on katkojalaitteistolla varustettu. Valitettavasti ei ole alkuperäisenä myös sitä 13 napaista pistoketta jonka takia jouduin uuteen kärryyn vaihtamaan 7 napaisen pistokkeen. Kärryssä on hehkulamppupolttimot. Se vaan että mitä ne katsastuksessa sanoo 7 napaisesta pistokkeesta vai pitääkö laittaa 13 napainen ja adapteri väliin.
     
  10. Poke

    Poke Gearhead

    Unoha.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Eli sinulla ei ole tietoa saako 2017 rekisteröityyn jarrukärryyn vaihtaa 7 napaisen pistokkeen. Osaisko joku viisaampi kertoa?
     
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä 7 napainen ihan sallittu on vieläkin, vaikka itse vaihtaisin ennemmin autoon 13 napaisen.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Soitin konttorille niin ei ole 7 napainen laillinen 2017 ensirekisteröidyssä jarrukärryssä vaikka veturi on vm84. Sanoi kylläkin että riippuen katsurista menee läpi tai ei, tärkein että valot toimii.
     
    Poke tykkää tästä.
  14. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kertoiko mihin vaatimuksensa perustaa? Se on totta että siinä 7 napaisessa ei ole karvaa peruutus valolle joka lienee jo tuon ikäisessä pakollinen, mutta se kyllä mielestäni saa olla erillisellä lisä pistokkeella, jolle on jopa standarrikin olemassa.
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Luulen että perustuu johonkin lakiin? En minä osaa sanoa kun en ole katsastusinsinööri.
     
  16. kuutio

    kuutio Gearhead

    No siinä mielessä häpyend että muualla sain leimaa taas vuodeksi, mutta kun tota palliniveltä oon esitellyn niin kaikki on sanonu ettei tää kyl väljä oo... En tiä jaksasko tehä valituksen..
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Jos nivel sulla on irtonaisena kädessä niin eihän siinä enää välttämättä tunnu välystä jos se "muna" on siellä pesässä pyörähtäny eri asentoon. Sen verran tosta valituksesta niin sitä on turha tehdä jos nivel on jo vaihdettu, sitten trafi ei ota enää mitään kantaa asiaan. nm.kokemusta on.

    Niin ja ne jenkkivalot voi muutoskatsastaa siihen subbeen jos se on alkuperäinen fmvss jenkkimarkkinoille tarkoitettu auto. Onko tarra vielä ovenpielessä
     
    Poke tykkää tästä.
  18. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Trailerin käytin leimalla. Surullinen katsastus oli. Ei siksi, että, että olisi ollut vikaa, vaan siksi, että peräkärrin katsastus maksoi kokonaiset 48€. Ja ehkä vähän siksikin, että katsastaja ihmetteli iskareiden puuttumista, mutta ei pompauttanut siitä, kun ei ollut mitään merkkiä, että vaunussa olisi sellaisia koskaan ollutkaan. Sanoinkin, että ei kai niitä kumijousien kanssa tarvitakaan, mutta kuulemma nimenomaan kumijousien kanssa pitäisi olla, lehtijousien kanssa ei tarvitsisi.

    Olen edelleen eri mieltä, mutta pidin mölyt mahassa.
     
  19. timuli

    timuli Gearhead

    Siellä on kyllä inssi ollu pihalla niinku lumiukko,vaikkei oo paljon luntakaan...
     
    eilhik tykkää tästä.
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    Samaa mieltä, ei oo koskaan vaadittu kumijousien kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!