Suurempi bensatankki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja T.hilter, 25.3.2008.

  1. T.hilter

    T.hilter Gearhead

  2. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Miksei sais. Kannattaa kuitenki mitottaa se tankki siten että kokonaispaino ei ylity. Ja tuleehan tuo halvemmaksikin kun ei tarvi niin usein tankata...
     
  3. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    ÖÖÖ ! Taitaa olla ainakin vani miehet eri mieltä asiasta, joskus oli jotain juttua, että pitää olla auton valmistajan optio, tai jotain.
    Ainakin jos meinas hakea rajan takaa h tai pakettiautol ,
    Kuorma autot erikseen, omaan menee n.360l d + n. 50l bensaa(eberi) :rotfl:
     
  4. ramman

    ramman Double Gearhead

    Saahan tankin toki vaihtaa. Tietysti jos tarkoitus on halpaa itäbensaa hakea niin tulli verottaa kaiken sen bensan joka ylittää suurimman optiotankin litramäärän. Eli esim jos sun auton suurin tankkikoko on 125 l ja sulla on vaikka 250 litranen tankki joudut maksamaa verot tosta "ylimääräisestä" 125 litrasta, siis jos joku ton tankinvaihdon huomaa. Viksua vai mitä :odroll:
     
  5. BDF

    BDF 1st gear

    ja tupla veron jos et ole ilmoittanut ylimääräistä :odroll:
     
  6. itseä kiinnostaisi farkku capriceen rosterinen isompi tankki, pakoputketkaan eivät ole tiellä vaan loppuvat ennen taka akselia
    jos jollain on tiedossa kuka noita tekee voisi kiinnostaa, tai no se itse tekemisen ilo jää sitten kyllä kokonaan pois
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ainakin itselläni on Pocahontasissa kokonaan itse tehty (rautaa hitsailtu yhteen) tankki...
    Alkuperäinen oli noin 60 litraa, ja uusi 140 litraa.
    Myös paikka muuttui.
    Alunperinhän on noissa Pick-upeissa kylkipellin ja rungon välisessä tilassa...
    Uusi sama kohta muuten, mutta runko-aisojen välissä.
    Ei katsastusmieskään huomauttanut, vaikka itse myöhemmin huomasin vakavan virheen asennuksessa:
    Kuormattuna kuopissa kardaani otti tankkiin kiinni ja teki reijän...
    Pienellä tankin korottamisella (rungon ja tankin kiinnityskorvien väliin palikat) sekin ongelma korjaantui. :D
     
  8. aspeha

    aspeha 1st gear

    eikös se oo 800 litraa mitä palavia nesteitä saa viedä ilman vakki lupia????
    Noi venäjän sun muut tullit on sit eri asia.....tuli toi joskus vastaan kun kuskasin koneen reissusäiliötä (1000 l) fleetsiden päällä, tilasin aina säiliöauton sinne missä satuin oleen, No lähinnä se oli sen öljyauton kuski joka asiasta mainitti......ei se tonnin pytty sen k30 päällä ni kovin isolta näyttäny....
    mut asian ydin 800 on raja.
     
  9. ebalen

    ebalen Gearhead

    1000L on ainaki ennen ollu voin tarkistaa jos jotain oikeasti kiinnostaa.
     
  10. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Polttoöljyä saa ainakin olla se tonni kun konehommissa ei muita kokoja ollu kellään,mutta siitä ei ole tietoa et saako se pytty olla bensaa täynnä.Mielestäni ei saa niin paljoa olla?
     
  11. stw307

    stw307 1st gear

    Eri aineksilla eri rajat. PÖ/kiisseli tosiaan max 999 litraa (ja bensiini jotain muuta), virallinen ADR-lupa SEKÄ autolla ETTÄ kuskilla oltava sen isommissa.
     
  12. ebalen

    ebalen Gearhead

    uusimpien huhujen mukaan vapaaraja poistuu tulevaisuudessa kokonaan tosta pö/diesel hommasta eli tarkoittaa sitä et jos sitä kuskaa farmarissa niin pitää olla lupa vähintään kappaletavara adr. Tämän kuulin adr kouluttajalta. T.öljykuski.
     

Kerro tästä muillekin!