Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mä mittautin rätkän pinioniratasta tutulla pajalla ja siellä oli sellanen mikrometri jossa oli jalka. Tais olla viilapenkissä kii. Ei tarvinnut koskee kun säätöräikkään.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ootteko tilailleet akkutyökaluja ulkomailta?Tuleeko halvemmaksi?Oisko esim eu alueelta ettei menisi tulli ym maksuja?Laadukas 18v akkuporakone lähinnä etinnässä isoilla akuilla.
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    no muistaakseni tuo milwaukeen m18 säkki tuli maksaan jotain 600-650e jenkeistä tullien kanssa. (porakone, iskeväruuvari, hacksaw, sirkkeli, lamppu ,pari akkua) ja sitten tilasin tuon https://webshop.industriacenter.fi/product/2658/mutterinvaannin-12-m18-fmtiwf12-0x-fuel-milwaukee + akku .. ja euro-laturi maksoivat muistaakseni 250e. eli alle 900e sain aika kasan koneita.

    briteistä ja saksasta välillä löytää hyviä diilejä makitasta tai milwaukeesta kyllä. satasen pari säästää minusta kyllä niissäkin jos useampaa konetta tai akkua ostaa.. mutta hintaerot ovat tässä viime vuosien aikana kaventuneet selvästi. kannattaa kyllä vertailla. joku kärkkäinen on toisissa hyvin lähellä samaa hintaa kun ulkomailla.

    mutta esim saksasta sai muistaakseni makitan 4kpl 5ah akkuja ja laturin halvemmalla kuin suomesta ne 4 akkua. (oli alle 400e hintaa)
     
    palontie tykkää tästä.
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Komea sarja,mä ensisijaisesti tarviin ton porakoneen,ja vaikka mukana olis pienempi väännin niin ok,vois myöhemmin pikkuhiljaa lisäillä koneita.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    juuh. kannattaa sitten valita joku merkki jossa pysyy. oli se sitten makita tai ryobi tai vaikka milwaukee.. että hankkii sitten siihen samaan akkuun sopivia koneita lisää. kun joku sellanen sarja jossa on paljon erilaisia koneita valittavaksi on hyvä asia.. joku makita on hyvin suosittu suomessa ja syystäkin. ryobi on taas halpakoneista parempaa laatua jossa kanssa niitä erilaisia koneita ihan liikaakin.

    mä ammuin vähän yli tuon milwaukeen kanssa.. mulle ois ollu järkevämpi sijotus ihan ryobi. mä en tartte niitä niin paljoo että halvempikin riittäis. mutta tuon pulttikoneen takia mä sitten päädyin milkkuun, sellasta vastaavaa ei ollut kellään muulla ..eikä taida vieläkään olla. pieni mutta lähes tehokas. harmi kun ne runko-koneet milkussa on kalliita/makitan hintaisia kanssa. ei oo helppo ostaa huvikseen 2-300e konetta mielenjohteesta.. vähän yli 100e ryobin ostaisi mielummin. :D
     
    palontie tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ryobille ääni. Halpaa ja toistaseksi toimivaa :D
     
    xarper tykkää tästä.
  8. cdi

    cdi Double Gearhead

    Niin tai mä miettisin sitä kannattaako amerikan hintaa maksaa kiinassa tehdystä koneesta....no ehkä takuu pelaa paremmin kun suoraan kiinaan.
     
  9. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Sattui viime kesänä"tarjous"olemaan paikallisessa IKH:ssa tuosta Milwaukee porakoneesta niin otin sitten sen.
    Menin kyllä yhtä 100€:n konetta ensin hakemaan mutta oli niin heppoinen.
    Pora on malliltaan M18 BLDD ja melko lyhyt runkoinen niin mahtuu hieman pahempiinkin paikkoihin,tuli huomattua kun kesällä terassia tein.
    Maksoi silloin 300€ kahdella 5a akulla ja laturilla.
    Hyvä peli ja törkeän kauan kestää akku.

    Syksyllä tilasin sitten pelkän rungon "järeämmästä" (1/2")pulttipyssystä,mallia:M18 CHIWF12
    maksoi taas sen 300€,tuntuu lähtevän ruuvit auki;)
    Kyllähän noille hintaa tulee noin yksittäin ostella,mutta kun ei kerrallakaan pysty tuollaista sarjaa ostaa.
     
    Pertti K ja palontie tykkäävät tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ryobi on suljettu suunnitelmista.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ryobin ergonomia vaan on ihan perseestä.
    Itellä makitaa niinkun on jo monesti tullukin mainittua ja siinä aion pitäytyä koska löytyy käytännössä yhtä hyvin kaikkea kuin milf-fakilta mutta edes hieman halvempia. ;)
     
    wilburi, palontie ja Pertti K tykkäävät tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Ryobille kanssa, eipä voi valittaa. Makitan vastaavan tehoset koneet on kömpelöitä ja painavia vrt tohon Ryobiin. Ja 400nm riittää mainiosti autohommissa.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep! Ergonomia ei edes ole tullut mieleen, työkalut kun on työkaluja eikä mikään auton penkki tai tyyny.


    Toki jos työkseen noilla hakkaa. Mulla vasta 40h remppaa takana omalla ryobilla joten jotkut saman verran viikossa tekevät voi vaatia sitten parempaa ;)


    3v takuu ja akkujen ym helppo saatavuus plussaa.


    Ja hyvin toi halpa akkuporakin ryobilta on kestänyt. Ainoa vika vaan että istukka pitää kiristää kunnolla ettei löysty.
     
  14. josu

    josu Gearhead

    Ite 10 v makitoiden kanssa touhunnu ja nyt vaihdoin milwaukeeen,kannatti on pikkasen tyyriimpiä ja parempia,milwaukeen valikoima laajenee jatkuvasti.laatukamaa suosittelen
     
    palontie tykkää tästä.
  15. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Ja varmaan tiedättekin että Milwaukeella ja Ryobilla on sama kiinalainen omistaja...
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mä oon reilu vuoden paukuttanu menemään tolla Ryobilla nyt lähes päivittäin ja hyvin pelittää.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Ne on siis huonoja?
    Volvonkin omistaa kiinalaiset. Nekin on siis huonoja??
     
  18. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Miten niin huonoja? Mistä sen huonon siihen revit?
     
  19. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Niin, yleensähän kiinalaisia haukutaan huonoiksi. Siitä se vaan tuli mieleen. Onko sillä sitten jotain merkitystä että noilla laitteilla on kiinalainen omistaja?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähinnä ehkä aistin sitä kun moni milwaukeeta ym suosii ja ryobi oli no go, että onko se ryobi niin huono sittenkään ja kenen kannattaa maksaa mistäkin extraa...
     
    Nikuzai tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!