Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mun edellinen joka nyt kateissa oli tälläsestä tehty
    Toi momentti kaavio hajosi ensin ja sitten leikkasin näyttöneulan pois kun kyllästyin et se raapi aina kättä
    On kestäny rankaisua ja putkea, tosin kara näyttää lähteneen kiertymään
    [​IMG]
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mikähän olis oikeasti hyvä renkaantäyttöpistooli. Olen ostanut repullisen toinen toistaan surkeampia, eikä aina edes niitä halvimpia. Taas hajos yksi. Eivätkä tosiaan ole kovalla käytöllä.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Osta eurodainu,hyviä on eikä säry kun häviää ennen sitä. 2kpl jossain jemmassa.
     
    VilleTre, Camino'79 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eurodainu on tosiaan ollu meilläkin työkäytössä ja toimii eikä oo kalibrointi sekasin ekasta pudotuksesta. Tosin hintaa on reilu huntti o_O
     
  5. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oho! Onpa vähän eri hinta kun wurthilla o_O

    Tosin wurthilla on punanen kahva että vähän eri malli vissiin :rolleyes:
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Osta? Niitähän saa joka huoltikselta
     
    xarper ja urho3 tykkäävät tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ni mistä muka nykyään? :eek:
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Abc ja shellit monessa paikkaa. Ei isot asemat kauaa paskamittareita (jotain pieniä kiinalaisia) pidä kun ei kestä.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Se vaan kun ei niitä koko ilmapisteitä tahdo enää löytyä mistään :D
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Ne eihän niitä enään löydä Absilta, ku ne jo sosialisoitu tarvitsijoille, niinkuin tuossa aikasemmin jo kommentointiin...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Nyt on alkanut vaihtumaan ilmamittarit sellaisiin, että on pelkkä letku, kuin bensamittarissa ikään, ja haluttu paine naputellaan itse koneeseen, ja se pumppaa sitten renkaaseen sen paineen. Ihan tervetullut muutos, kun ne perinteiset mittarit on aina paskana, kun niitä heitellään miten sattuu.
     
    Nikuzai, miguelo, Roberto ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jotenkin mieltäny noi automaattikoneet huoltsikoilla renkaantäyttöön tarkoitetuiksi ns. ei niin käteville henkilöille. Vähän niinkun pissapojanneste jota ostan yhden tai kaksi kympin raakaa kannua kerralla ja monessa pikkupuodissa tahtoo olla vaan valmiiksi lantrattua litran tai korkeintaan kolmen pytyissä. Ihmiset ei kuulemma enää puotipuksun mielestä hallitse tai halua lantrata pissapojan tai jäähdytinnesteseoksia.

    Mitä tulee rengaspainemittariin niin ostin ebaysta motonetin linkin mukaisen michelin eurodainun. Silloin vuosia sitten ei edes ollu viel kys. narikassa niitä. Etrassa sun muualla kyllä oli 120-160 euron hintaan. Hinta oli silloin sama 69€ ja vielä kotiovella postityypin käteen ojentamana. Oikein olen tykänny. Absia kans mietin vaihtoehtona ensin, kommandopipo on ollu jo parikytä vuotta ja polkupyörä 6-vuotiaasta, ei kylläkään sama enää......
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Itellä ollut muutama halpismalli. Parhaimpaan eli sellaiseen mikä ei vuoda, tilasin ebaysta hyvän painemittarin. Katsoo vaan oikean kokoisella kiertteellä olevan.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Venäjällä noita ollut jo kauan ja joensuun prismassa myäs. Ihan käteviä.
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Otin kuvan tänään Motonetin eteisessä olevista työkalulaatikoista.
    Melko komean näköisiä. Sopisi johonkin viimeisenpäälle siistiin autotalliin.
    [​IMG]
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    maksimikantavuus 226kg. tuo mua eniten huolettaa tossa isossa vaunussa. ja tossa pikku laatikossa kukin laatikko kestää vaan 7kg, jotenkin kauheen pieniä lukuja.

    ----------------
    varastohyllyköitä oon tutkinut..

    miksi ei ole tukevia 60cm syviä hyllyköitä myynnissä 120cm tai kapeempana? yleisin 60c syvä on jotain 195cm tms leveä.

    kapein löytämäni 60 syvyydekkö on ollut 140cm levee, k-rauta prof-hylly. sieltä ja bauhaussista löytyy ainoot "ei 195cm" koot.. 160, 200, 240 leveet.

    siis oon netin kautta tutkinut tarjolla olevia hyllyjä ainakin: bauhaus, krauta, puuilo, motonet, hongkong, tokmanni, biltema, halpahalli jne.
    oon siis jättänyt ne bisnes-luokan ylihinnoitellun kalliit firmoille tarkotetut myyjät pois listalta..

    kaikki noi minulle ns järkevämmän kokoiset hyllyt (alle 15ocm leveät) ovat on 45-50cm syviä.. 90cm leveet hyllyt on joko samoja tai 30cm syviä (ja noi kapeet 30cm hyllyt on kauheen lelun olosia)

    minulle sopisi hyvin juuri joku 120-125cm leveitä hyllyköitä (ja ovat kaikilla järkevän hintaisia 100e kpl) . mutta kaikki alle 50cm syviä.

    esim muoviset muutto/varastolaatikot ovat oikeastaan järjestään 58x38cm kokoisia (60x40 taitaa olla yksi standardi mitta jonka alle niiden pitää sopia). eli 120cm hyllyyn mahtuisi 3 rinnakkain ja 90cm hyllykköön saisi kaksi. mutta kun sellasia hyllyjä ei näy markkinoilla.
     
  18. virta

    virta Gearhead

    Onko muilla käytössä Motonetin parinkympin jatkettava [mtx basic teleskooppi ]1/2 räikkäväännin?Lempiräikkä meikällä kun jatkovarrella saa mukavasti kansipultit yms jotka on lujassa mukavasti irti paksu runko niin mukava tarttua,päähän vielä musta pitkä voimahylsy jos joku sattuu piukassa olemaan.Aikanaan jatkoholkki hajosi ja kuulat karisi niin menee vielä silti vararäikkänä hintansa väärti ja hain hetimiten uuden ja vielä on käytössä.Huippukestävyyttä en lupaa mut käyttömukavuus on ehdoton!
     
    Muokattu: 25.8.2018
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    juu tuollainen teleskooppi on ostoslistalla kun seuraavaksi biltemasta jotain täytyy ostaa. kuten heidän "pallopää" räikkäkin.

    mä oon edelleen tykästynyt boxon pitkävartiseen nivelellä olevaan 1/2" räikkään. http://www.motormarket.fi/raikkavaannin-1-2-nivelella-k4131-5.html (vastaavia on biltemallakin mutta muistaakseni harvemmilla hampailla)
     
  20. virta

    virta Gearhead

    Aivan, Biltemassa teleskooppiräikkä on vitosen halvempi!Ei se biltema aina ole kalliimpi,,vaikka ite tottunut ajattelemaan niin,,itekin ostin tollasen nivelöidyn 3/8 räikän,,

     

Kerro tästä muillekin!