SUURKIITOKSET fhra/eagle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja nalle71, 11.10.2007.

  1. nalle71

    nalle71 Gearhead

    til-racing
    lopettaa kilpailemisen kiihdytysautoilun competition luokassa ja
    jatkosta ei tietoa, mutta olettaisin, että siirtyvät ratapuolelle
    lähinnä varmaankin endurance eli täytyy varmaankin alkaa seuraamaan
    sitä, koska tuo kiihdytysautoilu ja sen suola competition ryhmä taitaa
    kuolla ainakin mun silmissä lehtimäen lopettamisen myötä, koska onko
    siinä mitään näkemistä, kun äijät jarruttelee ettei vaan indeksi
    kiristy eikä mennä nilkka suorana niin kuin joskus aikaisempina
    vuosina, siksi haluankin nyt tässä kiittää fhra;ta sekä erästä
    kotkatiimiä siittä, että saivat vihdosta viimein jo kolmella eri
    vuosikymmenellä kiihdytysratoja kiertäneen kilpailijan pois jaloista.
    NYT on varmaan hyvä olo, kun ei tarvitse kuunnella kuinka
    nelosmoottorista otetaan sellaisia tehoja, että oksat pois :mad: :mad:
     
  2. turbo

    turbo 3rd gear

    Lehtimäellä on tosiaankin ollut jo jonkin aikaa enduranceauto. Eikä pidä unohtaa, että jossain vaiheessa Timo ajoi kiihdytyskisojen välissä ratakisoja aika tehokkaalla Renulla. Siinä oli formula ykkösen hiilikuituista pohjalevyä, vaihdelaatikkoa jne jne. Eiköhän tuokin ole Timolla vielä tallessa.

    Ei Timolta tekeminen lopu. Taisi vain olla helpotus hypätä FHRA:n kelkasta pois.
     
  3. Speedfreak

    Speedfreak 3rd gear

    Tämä on todella surullista.

    Enään ei voi jännittää katsomossa pääseekö seuraavan lähdön jälkeen makkarajonoon puhdistustauon ajaksi.Aikansa kutakin ja onnea uusille haasteille.

    Pärjääköhän Timo siellä endurance puolella eagle teamin porukoiden kanssa,vai alkaako samanlainen valitus kuin viime kesänä. :lol:
     
  4. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Pärjääköhän Timo siellä endurance puolella eagle teamin porukoiden kanssa,vai alkaako samanlainen valitus kuin viime kesänä.

    satutko muistamaan kuka sen valituksen aloitti ettei vaan olis ollu tää lintutautiryhmittymä tuolta jostain. menee häviimään ja kuitenkin voittaa koska fhra=eagle vaan kuinkas meni se valitus ahosen ajon hylkäyksestä, kun fia ei ookkaan sama kuin fhra
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Asioissa on vähintään kaksi puolta. Mä vähän luulen, että tossa hommassa on Eagle racing teamista tehty ansaitsemaansa huomattavasti suurempi. Voi olla, että ne on onnistuneet joissain lobbausyrityksissään, ja jotkut toiset taas epäonnistuneet, mut näinhän se aina menee. Menis, vaikka asiat olis mennyt toisinkin päin, silloin vaan "voittajan" ja "häviäjän" paikat olis vaihtuneet. Mut joo, onnee ja menestystä jatkossa, minkä tien sitten valitseekin. Tais tuo lintuklubikin päättää comppiajelut tähän kauteen. Katkeruudesta olis hyvä päästä eroon, ja unohtaa menneet, on plajon helpompi olla. Se, että häviää yhden asian, ei aina oo todiste siitä, että on kaikessa muussakin väärässä, eikä toisinpäin.
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Jos ei kiihdyttelyt innosta päätetyillä säännöillä niin lajia vaan vaihtamaan. Eihän siinä mitään vikaa ole. Onnea ja menestystä jatkossa!
     
  7. valtope

    valtope Gearhead

    TIL / comp => loppu

    Heip

    kommentteja BRC1:lle, ja muillekin.
    "Jos ei kiihdyttelyt innosta päätetyillä säännöillä niin lajia vaan vaihtamaan."

    Läheltä seuranneena, tästä juuri oli kysymys.

    Säännöt muuttuu "päivittäin", ei kukaan voi rakentaa kilpailukykyistä kalustoa, jos huhtikuussa muuttuu säännöt / indeksit. ( kenen kilpailukyky säilyy, jos indeksiä kiristetään vaikka vaan 0,5s/kerta. )
    Näillä säännöillä Comp loppuu, tai siitä tulee uus bracket ryhmä, ja niitä on jo muutenkin tarpeeks.

    "veikkaisin", että perästä kuuluu / näkyy.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Totta, mutta kaiken tän sysääminen kilpailevan tiimin syyksi on kenties melkoista liiottelua. Ei ne nyt varmaan kuitenkaan ihan mitään pääpelsepuubeja ole? Tai jos on, niin onneks olkoon niillekin, hyvin ovat osanneet hommansa hoitaa.
     
  9. luppes

    luppes 1st gear

    Tässä nyt yritetään tehdä syyllistä kusta kulloinkin.
    käsittäkseni comp teknisetsäännöt eivät ole muuttuneen miksikään,
    ainoastaan indeksejä on tarkastettu niin että tämä mahdollistais tasaväkisemmän kilpailun. eli ei niin että joku pärjäisi indeksiin nähden ylivoimaisella kalustolla.
    Ihmettelen miksi niiden luokkien kuskit eivät valita liian kireistä indekseistä jotka niukin naukin pääsevät alle indeksin tai yleensä edes indeksiin. Indeksithän perustuvat ajettuihin aikoihin.

    - Luppe -
     
  10. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Ei minun tietääkseni Timppa ole lopettamassa kiihdyttelyä vaan vaihtaa isompaan luokkaan.
    Tommoisen jutun kuulin finaaleissa 8)
     
  11. luppes

    luppes 1st gear

    Vielä noista indekseistä, esim. jenkeistä on vaikea ostaa esim E / EA altered kilpuria index Usassa 8.98 ja täällä se olisi 8.32.
    Auto mitä katselin on mennyt jenkeissä 8.5 ja sillä pärjää jotenkin jenkeissä mutta täällä ei mitään mahdollisuuksia.

    - Luppe -
     
  12. forssu

    forssu Gearhead

    Mielestäni Jenkkilän indexeistä ei kannata puhua sanaakaan euroopassa, koska tosiaan ne ei ole samat. Mutta täällä oltiin viisaampia kun Jenkeissä ja kiristettiin indexejä kerta rysäyksellä parisa luokassa ja muutettiin CIC sääntö erilaiseksi. kantani tiedätte kyseisiin indexi asioihin vaikka meidän tiimillä ei ole kunnia ollut kiristää indexiä kertaakaan, sujuvasti on vaan tahkottu, comppia 3 vuotta, ja tarkotus jatkaa taas välivuoden jälkeen. Ahistaa vaan pelkkä ajatuskin että jos panostaa tekniikkan tuhansia ja taas tuhansia niin koko hyöty lähtee kerralla puis.

    -Jani-
     
  13. mika112

    mika112 1st gear

    jaahas....ja olettamuksilla taas syytetään muita. Itse olen FHRA:n jäsen ja teen myös töitä tuolla kisoissa, mutta tietääkseni en kuulu eaglen tiimiin. On hassua miten sitten syyttelyn yhteydessä lähdetään yleistämään ja nyt on sitten kaikki Fyyralaiset syytettyjen penkillä. Toivottavasti sulla on TIL-Racingin taustatuki tuossa syyttelyssä. Sitäpaitsi jos haluaa syytteitä heittää niin kannattaa tehdä se omalla nimellä aikä nimimerkin takana. Suurin osa varmaan tuntee ne ihmiset ketkä nimimerkkien takana löytyy, mutta kaikki eivät sitä tee. Kun heittää syytöksiä nimimerkin alla niin se tarkoittaa vain yhtä asiaa..........looseri syntymästä kuolemaan.

    Mutta kuten jo mainitsin niin toivottavasti Nallella on tiimin tuki tässä syyttelyssä, tai sitten on itsesuojeluvaisto kadonnut.

    T: Mika Martelin / FHRA Safety Crew
     
  14. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Tässä nyt yritetään tehdä syyllistä kusta kulloinkin.
    käsittäkseni comp teknisetsäännöt eivät ole muuttuneen miksikään,
    ainoastaan indeksejä on tarkastettu niin että tämä mahdollistais tasaväkisemmän kilpailun. eli ei niin että joku pärjäisi indeksiin nähden ylivoimaisella kalustolla.
    Ihmettelen miksi niiden luokkien kuskit eivät valita liian kireistä indekseistä jotka niukin naukin pääsevät alle indeksin tai yleensä edes indeksiin. Indeksithän perustuvat ajettuihin aikoihin.


    niinpä vaan montako mestaruutta tiputiimi on voittanut viime vuosina miksei niiden indeksiä kiristetty yhtä paljon


    Mutta kuten jo mainitsin niin toivottavasti Nallella on tiimin tuki tässä syyttelyssä, tai sitten on itsesuojeluvaisto kadonnut.


    en tarvitse til-racingin tukea tähän asiaan, koska minulla on silmät ja korvat millä seurata asioita. yhteystietoni löytyvät aikaisemmista viesteistä , jos mika112;ta kiinnostaa ottaa yhteyttä. itsesuojeluvaistoa ei oo ja tuskin tulee ja jäsen se olen mäkin, jos se ny tässä jotain meinaa [/i]
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei minunkaan mielestäni ollut oikein nuo sääntömuutokset, mutta niistä yhtä teamia syyttäminen, ja koko asiaan pohjattomasti energiaa tuhlaaminen on ihan hyödytöntä. Enkä totisesti tunne minkäänlaista sympatiaa tota Eagle racingia kohtaan. Jokainen tiimi tuolla pyrkii ajamaan omia etujaan. Eaglen tiimi on kai ihan saman indeksinkiristysjärjestelmän piirissä kun kaikki muutkin, ovat kenties tarkoituksella valinneet autot, joilla voi sukkuloida luokasta toiseen. Ihan niinkuin jotkut toiset kenties ovat nähneet hyvän mahdollisuuden jossain luokassa, jossa indeksi on epäsuhtainen teoreettiseen potentiaaliin nähden. Kuten jo sanoin, niin mun mielestä tollasta sääntömuutosta ei olis tarvittu. Joidenkin muiden mielestä ilmeisesti on, koska sindeksejä rukattiin ja cicsin märyätymistä muutettiin. Mikä siihen on vaikuttanut; jos vainyksi Eagle racing, niin ei voi kuin ihailla äijien taitavuutta lobbauksessa. Mä vähän epäilen, että saisivat pohjolan päät siinä käännettyä, mutta kenties olen väärässä?
     
  16. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: Tässä tulee sivustakatsojan kommentti:



    *klik*

    Edit:
    :poff: haha, tarkoitus olikin hieman herätellä! Herneitä tai ei mutta joskus sopis löysätä pipoa! Kun kumartaa yhteen suuntaan niin ehtoopuoli paistaa toiseen! Miettikää asiaa, näitte tarpeellisen alkuperäisessä viestissä, jätetään se leijumaan ajatuksiin ja epämääräisiin lainauksiin..

    *klik*



    Oikaiskaa ihmeessä mikäli tämä "turistin" näkökulma oli ihan väärässä!

    Kun esitän kritiikkiä niin en halua tehdä sitä nimimerkin suojissa.
    Pasi Rinne
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mä luulen et toi johtuu sit et iikle on kuitenkin aika iso tuolla kisoissa ja aika omassa nurkassaan.. ainakin sen käsityksen oon saanut jos jotain apua tarvii niin voi mihin vaan tiimiin mennä jos jotain tarvitsee kisojen pelastukseen tai muuten vaan. finaaleissa lanton tiimissä saatiin hitsattua jetin tehostimen korva mikä oli revennyt poikki ja auto sen jälkeen oli ajokuntoinen taas. joissain tämän vuoden alastaron kisoissa taas lehtimäen tiimiltä sain apua kun piti paikata vuotava letku burnis montulla... jostain taas kuulin että eagle olisi auttanut jonkun asian korjaamisessa en muista missä mutta näin on tapahtunut..

    luulen siis että kaikki tiimit kyllä auttaa jos vaan uskaltaa mennä kysymään jotain asiaa lainaksi.

    samaa voisin sanoa esim ferrarista fykkösissä, ei niiltä mitään uskaltaisi pyytää toisin kuin esim. spyderiltä.
    tää nyt oli vaan mun mielipide
     
  18. askom

    askom Gearhead

    Mun näkökulmasta, joka on TOSI kapee, prätkäpainotteinen jne...
    (ja Turust ei sit tähän kommentoida mitään!) mikkiksen viestissä on asiaa! Jonkin verran!!

    Jos olen joskus jotakin urani varrella tarvinnut, ei ole ollut mitään eroa, olenko kysynyt sitä Harrilta, Japalta, Timolta, Artsilta, ... tai... (jatkuu...)...
    tai mikä vielä huimempaa noilta Pohjanmaan pojilta. Eller är Jakobstad och Uleåborg i Finska Nordbotten vai mites se menikään? No, "syylliset" tunnistaa... 8)

    Eagle Racing on vaan hyvää lajille, ja onneksi siellä on muitakin "isoja"!

    Ei tää homma ny oikeesti pyöri yhden, kahden eikä kolmenkaan tiimin voimin tai niiden "ympärilllä". (tai en tiedä tosta autopuolesta? = tahallista provosointia!, mopoissa menee hyvin kunhan...) .. :) joo ja jatkuu...
    ..
     
  19. hejo

    hejo 1st gear

    Muttamutta, näyttää myös sivustakatsojan silmin siltä että Eagle tiimin oma hovi elää omaa elämäänsä eikä sekaannu/seurustele muiden tiimien kanssa. Niinkuin olis kaksi täysin eri maailmaa vastakkain vaikka samaa asiaa "harrastetaan". Vastakkainasettelu on silmin nähtävää: "pro-miehet/rupusakki" :-?
    Kyllä ainakin meidän teami on saanut "isoilta"pojilta apua,neuvoja ja rikkoutuneiden tai puuttuvien kamojen tilalle on yleensä löytynyt varaosia ja niitä on ihan vapaasti annettu käyttöön,kun on vaan menty kyselemään.Tuo sekaantuminen/seurustelu uskoakseni koskee ihan kaikkia teameja,toiset pyörivät omissa porukoissaan,tervehtivät kyllä mutteivät välttämättä säästä jutustelun lisäksi ole pahemmin tekemisissä muiden kanssa ja sitten on taas niitä jotka ovat tekemisissä kaiken ja kaikkien kanssa.En koe tässä on kyseessä vastakkainasettelu,vaan ihan ihmisten perusluonteet toiset viihtyvät laumoissa ja tutustuvat ihmisiin ja toiset taas seurailevat hiljaisempina sivusta. :eek:
     
  20. TMO

    TMO Gearhead

    Mielenkiintoinen kommentti, mutta miten se, että 2006 SM vitosen indeksiä kiristetään 0.2 s ja SM nelosen 0.5 s, SM kolmosen, kakkosen eikä ykkösen indeksejä ei kiristetty, tasoittaa kilpailua?
    Me olimme juuri saaneet auton kulkemaan 0.5-0.55 alle indeksin, niin sitten kaudelle 2007 indeksiä kiristetiin 0.2 s.
    Onko tämmöinen indeksin alitus ylivoimaista?
    Onko tämä kilpailun tasoittamista?
    Kyllähän tämä tietysti tasoitti kilpailua niin että saatiin samat nimet SM mitaleille. (kuten useampana edellisenäkin vuonna)

    Toinen mielenkiintoinen juttu on tämä indeksin kiristäminen yleensä, ja miten siinä toimitaan, itseltäni kiristettiin indeksiä kaudella 2006 yhdessä soololähdössä (jossa ajoin vain 3 vaihdetta läpi ja rullaamalla maaliin) 0.05 s pelkällä post it lapulle kirjoitetulla ajalla ja loppunopeudella. En saanut ko. lähdöstä aikakorttia, enkä minkäänlaisia välimatkatietoja, kuulemma niitä ei koneelta saanut. Kumminkin tällä post it lapulle kirjoitetulla ajalla indeksiäni kiristettiin.

    Olmme päässeet kyseiseen aikaan tänä kesänä, mutta yli 20 km/h suuremmalla loppunopeudella.

    Timo Lahti
    comp 169
     

Kerro tästä muillekin!