suuttimen valinta holleyhin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja smuige, 11.7.2006.

  1. smuige

    smuige Gearhead

    mä en pahemmin hollikoita ole näpränny ja nyt pitäis istutta 600 vakumi hollikka moparin pikkulohkon päälle kun moitettomasti toiminnut edelbrockin 500 taitaa jäädä liian pieneksi. Holley on ihan tuota perus 1850 mallia missä on suuttimet vain ensiö puolella. Moottori on 79 318 jossa edelbrockin performer, 274 nokka, kanavat avattu 360 kokoon ja sitten vielä peltisarjat. Konetta ei oo tarkoitus kierräättä yli 5000rpm. osaiskohan joku tietäväinen neuvoa mikä olis hyvä lähtöarvo suuttimille/ powervalvelle? ettei heti männät sula... 8)
     
  2. montego

    montego 1st gear

    Suuttimet 64-66 ja povervalve no 100 jos koneessa on alipaineet tyhjäkäynnillä yli 12hg,eli avautumispiste 10hg tuolla povervalvella ja muista uusia samalla kohokammion ja venttiilirungon tiivisteet :soosoo:
     
  3. smuige

    smuige Gearhead

    joo on kaikki uudet tiivisteet laitettu 8)
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vakio 340 kikkara tuottaa tolla 5000jenkalla ~275 kaakkia ja kaasarin läpi menevä ilmamäärä on silloin 384CFM jotenka ei toi sun Edeli käy mitenkään pieneksi. En lähtis sitä vaihtamaan mihinkään hollikan rimpulaan :soosoo: .
     
  5. smuige

    smuige Gearhead

    jaa, hyvä pointi, mä en kylläkään pahemmin tuosta hollikasta muutenkaan perusta.
     
  6. niklas_

    niklas_ 1st gear

    minkäkokoiset suuttimet olette käyttäneet 600vacumissa kun kyseessä orggis 350-400 motti.

    mulla on vakio 66:set (383 magnum)
     

Kerro tästä muillekin!