svda kisakalenteria?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja el vivados, 20.6.2008.

  1. BBC

    BBC Guest

    ORKIDEAT

    Onko kaikki "nostalgia" kilpurien omistajat, rakentajat istuttamassa orgideoita tai akan kanssa sauvakävelyllä vapaa-aikana kun ei ole tullut mitään tietoa missä vaiheessa romppeet on?!


    flower power Aulis
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Savossa tehty 2000 luvulla -37 Pontiac jonniinlainen "nostalgia" kilpuri on siinä vaiheessa että tänään se viedään ensimmäiseen viralliseen tapahtumaan.Laitetaan jokunen kuva ehkä esille tapahtumasta viikönlopun jälkeen.On siinä hapessa että ei puutu enään kesän kisoihin kun uudet takavanteet ja slicksit jotka tulevat varmasti ennen ekaa kisaa.Katotaan tossa vappuna mitä jengi on mieltä uudesta ulkonäöstä joka on muuttunut sitten viime kesän jonniin verran.Terv;Savolainen viäräselkä ps.ajetaan FHRA:n kisat ja piämekaanikko ajjaa ainakiin yhet Porin kisat!
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Hoplaa, kontti saatiin purettua eilen illalla. Rojut tallilla puolenyon aikaan ja perapuikko ulos ja ihmettelya ja sitten kuskin sovittamista sisaan.
    Ei sopinut, perse mahtu mutta hartioista jai kiinni kehikkoon. Paitaa poijes(Garlits kerto etta -60 luvulla ajettiin t-paita paalla) sitte sopi just sisaan.
    Etuna se ettei tartte turvavoita, ei nimittain ukko liiku mihinkaan vaikka vetas 200 seinaan. Haitta puolena se etta ei pysty rattia kaantaan eika vetamaan jarrukahvasta :-? Saati sitten jarruvarjon vivusta.
    Tanaan vein koko paksan suuliin sailoon, oon jo Madridissa menossa cervesa;lle
    Katotaan mita tuo kesa tullessaan, hola!

    P.S. A-100 entisointi on jo aloitettu, hiekkapuhallusta suoritettu ja nyt veitsi on pellisepalla.
     
  4. BBC

    BBC Guest

    nsotalgia

    Mää kyllä tarkootin nostalgiakisoilla aivan muuta kuin fhra:n juttuja.
    SVDA, Back to the basic Mantorp, HotRod Reunion,....

    Perhana, Kuulostaa porinsuunnalta hienolta!! sainkin vähän jo ennakkotietoa että linkosi on tullut, kun Sukkula-Forstenin kanssa eilen puheltiin puhelimessa.


    Viimeyönä sain koetaulun tigattua raksteriin ja alkaa olla siinä mallissa, että voimme lähteä Mr. Lörssin kanssa kohti Jönköpinkiä Keskiviikkona.
    Huomenna ensimmäinen trailer testaus ja 90% varmuudella hieman on hienosäätöä,... Mainosmateriaalin kasaamista ja muuta turhanpäiväistä vähän alkuviikosta ja on the road,.... ristus se on komiaa päästä tienpäälle.

    Auliz
     
  5. BBC

    BBC Guest

    SVDA

    SVDA:n sivuille on tullut joitain uusia jäsenten autoja mm. altered ja gasser ryhmiin.

    www.svda.se AULIS
     
  6. BBC

    BBC Guest

    FED

    Kannatti säästää, koerykäisyissä lohko antoi periksi, mutta nyt uusi lohko paikoillaan ja toinen varalla. Samalla Simunan SEMA Sr. pani laatikon uusiksi, sekin olisi pettänyt jossain vaiheessa.

    American shit,.... kaikki mikä tulee amerikasta on paskaa paitsi kusi piti taas paikkaansa !

    Huomenna uusi koekäyttö, jottei tuu viimehetken kiirus.

    aulis
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tämmönen ikävämpi juttu tapahtunut tänään

    Olycka på dragracing-tävling
    Fällfors En otäck krasch har inträffat i Fällfors under dragracingtävlingen.
    Annons En otäck krasch har inträffat under dragracingtävlingarna i Fällfors.

    En bil voltade efter målgång och den medvetslöse föraren, som inte kommer från Skellefteå, fördes direkt till Skellefteå Lasarett.

    - Vi vet inte vad som orsakade kraschen, det är väldigt svårt att sia om vad som skedde, säger tävlingsledaren Jonas Staflund.

    Föraren ligger kvar på lasarettet och har fortfarande inte återfått medvetandet.

    - Han har skador, men hur allvarliga de är har vi inte fått veta ännu. Men de har inte sagt att de är livshotande i alla fall


    [​IMG]
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Päivitystä eiliseen FED -onnettomuuteen

    Otäck racingkrasch i Fällfors
    Fällfors En våldsam krasch försenade dragracingtävlingen Gold Town Spring Nationell i Fällfors. Föraren hade under söndagskvällen fortfarande inte återfått medvetandet.

    Helgens dragracingtävling Gold Town Spring Nationell i Fällfors hamnade i skuggan av en otäck krasch. Det var under elimineringsloppen som olyckan var framme.

    60 meter efter målgång så tappade föraren, som inte är från Norrans spridningsområde, fästet och bilen drog först till höger och sedan till vänster och kraschade ordentligt utanför banan.

    Det blev en vådlig luftfärd och bilen rullade flera varv. Räddningsbilar och personal fanns snabbt på plats vid olycksplatsen och föraren fördes medvetslös till sjukhus.

    - Han reagerade för smärta efter kraschen. Men bältet fungerade och cockpiten som föraren satt i var helt intakt så rören har inte gått sönder, säger tävlingsledaren Jonas Staflund.


    Det var varmt i Fällfors och det blåste mycket på banan.

    - Men vinden har ingenting med olyckan att göra. Det är svårt att sia om vad som händer med bilen. Den är inlåst nu och det ska göras en undersökning med vad som gått fel.

    Trots att det handlar om höga hastigheter så brukar det inte ofta handla om personskador i dragracing.

    - Det är väldigt sällan något händer. Vi har ju kört tävlingar på Torsgatan och här ute i många år utan att någonting har hänt.

    Sent på söndagskvällen hade inte något nytt framkommit.

    - Han har skador, men hur allvarliga de är har vi inte fått veta ännu, konstaterar Staflund.

    [​IMG]
     
  9. SC 285

    SC 285 1st gear

    Vai sellasta... pystyyks joku kertoo mitä noissa sanotaan.... ei toi svedu taivu
     
  10. BBC

    BBC Guest

    Slingshot

    No, toivottavasti ei Mikkelle tullut mitään pysyvää vammaa. Monasti on kuskeilla vyöt "PUOLIKIREÄLLÄ",... Toivomma miehelle hyvää vointia ja selviämistä, nämä autot on toissijainen juttu.

    Tuo auto on nyt sitten entinen nostalgia raksteri. Minähän sen sille möin
    2008 kevättalvella.

    Aulis

    Eilen tuli uudet MH Racemasterit ja nyt näyttää hyvältä ja kaikki on valmiina. Uusi Hi-speed ja By-Pass valve systeemi tuli rakennettua ja näyttää toimivan hyvin, Kiitos avusta SVK-Mikalle.

    Pitänee alkaa tänään pakkaamaan kamat valmiiksi ja loppuviikko asuntovaunu toisen rodin perään ja ens KE menox.
     
  11. BBC

    BBC Guest

    Blacksmith

    Radalla ollaan odottelemassa, josko kohta portit aukeaisivat.
    LA-SU Blacksmith race in Eskilstuna, Kjula dragway.

    AULIS
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kommeita kuvia, Auliskokin oli paassy mukaan. Soppaletkukki naytti jo menevan vaha niinku kuulukin :wink:
    Mites se muuten ny meni? Hajosko edes mitaa?

    Kylla siella on sveduilta kanssa suurempi jyrkkys haipynyt kun aluks oli saannoissa tiukka juttu etta pre-73 ja ei mitaan billetti vanteita ymym nyky mukavuuksia.
    Siina silmat aukee kun jarjestaa pari kisaa missa on 5-10 autoo ajamassa mikka sopii saantoihin.
    Tai siis tarkemmin sanottuna alkaa silma sulkeutuun pikkujuttujen kohdalla :rotfl:

    Mutta eikos tossa oo tavallaan 2 kisaa viikonlopun aikana? Sita Malaren cuppia (vaimikaseoli) ja sitte noi ns. nostalkia hulinat.
     
  14. shark

    shark 3rd gear

    Joo kuten Aulis toivoikin ,aukesihan ne portit ,nimittäin taivaan sellaiset ja kuivuudesta ei kärsitty ainakaan Sunnuntaina :rotfl:

    Sääennusteet oli pelottaneet väkeä pois ,mutta Lauantaina ajettiin koko päivä ja kaikki oli tyytyväisiä.

    Aulis veti lopulta, jos nyt oikein muistan 9.1 sekkaa.

    Eka repäisy löysällä vatsalla ja fillarit ilmassa,tuntumaa etsien. :lol:

    Wheelie baaria alemmas ja toisella kerralla lepatti pinnapyörät hieman matalammalla.

    kuvia
    http://www.ziken.se/Galleri_Motorsport_ ... index.html

    Tossa hyvä video kisoista.
    http://www.youtube.com/watch?v=jTwNmI2zawQ

    Göran Pihl veti etanooli kuupalla "maali kyltistä" m:n pois ,mutta onneksi pyöri vain nurtsilla ja keräsi ruohonäytteet mukaan.
    Pikkurilli tosin rusikoitui rattia pyörittäessä hiukan.

    Lauantai iltana saapui lisää autoja ,mutta valitettavasti jäi Sunnuntain Mälar Cuppi ajamatta sateen vuoksi.

    PS.mitä tohon Gremlinin kommenttiin "nostalgiasta" tulee niin
    on tosi että ympyrät on liian pienet pilkkujen nussuttelemiselle.

    Olihan tuolla Härmässäkin, kun katteli kuvia "Lintta meetingistä" ,yhdessä lintassa isot billetti vanteet :soosoo: :rotfl:
     
  15. BBC

    BBC Guest

    Mäklaren kappi

    Hep,
    ei ollu paljoa porukkaa kun lämpötila oli hieman plussalla ja vettä tuli niinku kirkkoveneestä ! No, LA oli aika asiallinen päivä ja autoja oli todella vähän.

    2raksteria norjasta, muutama altered (3-4), 3raksteria ruottista ja meikä.
    Ei ollut äijät lähteny eikä katsojatkaan kun ilmat oli mitä oli.
    Onneksi meillä on talvella ostamani englantilainen 60luvun asuntovaunu, jossa toimii lämmitykset ja muut herkut,....jotta voi ottaa loman kannalta jos luonto antaa kuin suihkua kuin annelin,...

    3 lähtöä ajoin. Aika vankalla säädöllä oli sekä by-pass että hi-speed puoli.
    Saatiin vanhoiltta "kuppeilta" säätövinkkejä ja saatiin sekä hi-speediin että by-passiin jousia, prikkoja ja jettejä tuleviin säätöihin.

    1nen lähti n. 1metrin jälkeen semmoisella +1m keulalla 90astetta oikealle ja en aivan onnistunut hajoittamaan päärsookken ajanottolaitteita. Oma moka. Renkaiden pinta ei ollut rikki (uudet) ja edell.pvän sään takia ei ollut kumitettu ja liimattu.

    toinen meni paremmin. Tiputettiin hieman rengaspaineita ja 2lla burnout sekä 3" korkealle laskettiin wheeliebar. varovasti 1,55 60jalkaa lähtö tyhjäkäynniltä ja 10,5sek meni tunnustellessa.

    Kolmas jo paritonnia lähtökierrosta ja hyvin keuli vaikka 2" korkusella oli wheeliebar. 1,22 meni jo 60jalkaa ja nosti keulaa kun sysäs kakkosta laatikkoon. 190kmh ja 9,10.

    Olkatapit väljät, Alum. butterfly ratti katkesi, simpukassa väljää,... joten autosta otettiin etuakseli, olkatapit, simpukka ja ratti mukaan, jotta saan kunnostaa ne ja viedä paikoilleen kun meemmä Power Meetiin. Jätettiin yhden hot rod harrastajan huostaan as.vaunu, myyntikamat ja raksteri västeråsiin aivan powermeetin lähelle. Siitä ne on hyvä viedä mantorpin veideciin, kun siellä taitaa tänä vuonna mennä kokonainen viikko. KE 22. on nostalgia kisa ja SU aamulla ajetaan eliminaattorin finaalit ennen isoja poikia.

    Hienosti laulaa pikkulohko ja meni jo 5,6sekuntiin löysällä lähdöllä puoliväliin. 5,43 välitys moppen klumpissa on auttamattomasti liian kireä, mutta näin mennään tänävuonna ja nostetaan wheeliebarsia jotta saadaan kansalle huvia,....meillähän sitä jo on kun saamma päästellä tuolla maailmalla 2hot rodilla joiden perässä on as.vaunu ja raksteri.

    Metanoolia menee aika reippaasti, mutta sitä on tuossa teoll.alueella 20 000litraa halvalla,... Jospa sitä syksyllä voisi kokeilla hieman kovetummalla seoksella ja pannaan paukkua sekaan vaikka vain 30-40%.


    Aulis
     
  16. BBC

    BBC Guest

    kuppi

    Niin, ja on muuten aivan järkyttävä ajettava.
    Kaikilla vessoilla sitä on tullut ajettua ja oli alterettikin välillä kokonaan ilmassa, mutta tämä on aivan järkyttävä. Eturenkaat lepattaa niin ettei niitä edes näe kypärän sisään, rundari ja mittarit katoaa näkökentästä kun päästää brakenapin,.... mutta eiköhän siihen totu ja pystyy jo kohta laittamaan simpsonin kaasunaamarin ja avokypärän päähän. Ne päässä ei näe mitään, mutta jos ei oo mitä kattoo niin tarviiko nähdäkään,...

    AH
    Varo kalliita kopioita ja käytä vanhoja halpoja paskoja
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Voi saatana etta oli asiallisen nakosta sekoilua. :rotfl:
    Siellahan on toinenkin video jo ladattuna missa Auliskokin nakyy 8)

    Mutta asiaan, kait se sontiainen tarttee sitten elokuuks saada kasaan, jos se ajaminen noin hyvalta kuulostaa :rotfl:
    Probleemana on nyt se laatikkotouhu, tarttee varmaan laittaa Glaidi siihen ja vetaa suoralla vaihteella. Vaihdetta nimittain ei pysty mitenkaan vaihtamaan vauhdissa kun se hytti on niin saatanan ahdas, enka rupea sita runkoa kylla pilppuumaan. Ainakaan viela.
    Vaatii erityistoimempiteita etta saadaan possu edes sinne sisaan, saati sitten jotain keppia tokkimaan.
    Maa oon kyllakin nyt laihiksella, jos vaikka sinne jatkossa sopis muutenkin kuin alasti :oops:

    Onkos semmosta oikeen lyhytta lootaa missaan ylimaarasena? Vaikka lainalle/vuokralle loppukaudeksi, tai jotain?? Ja turbiinia, mieluiten reilusti stallia kun kone on kumminkin aika vetela niin saadaan edes sitten aanta vahan enenman.
    Tehoa sen ei tartte paljoo kestaa, koneeseen jos nyt kerkeis laittaa 3-400 hepoa niin se kylla riittaa tolle vehkeelle tassa vaiheessa.
    Vai olisko jotain muuta vaihtoehtoa? Siis eteen ja taakse tarttis paasta, vaihteita ei tarvita tassa vaiheessa.

    Koneeseen tarvittais jokku kauheet klumppimannat, ainakin 13 ruttua ja ehdottomasti pitaa olla kaytetyt :soosoo: Mielummin viela niin hyvat etta selvii pikku hitsaamisella. :rotfl:
    Joku nokka tarvitaan myos, semmonen milla kaynti on mahdollisemman huono. Sita ei mielummin tarttis hitsata.
    Siis Chivvyn 350 koneisto on kyseessa.

    Sielta trailerista loysin setin vanhoja mantia, perkeleen pienia, varmaa ukko on vetanyt 283lla??? Ja vanha, tai siis uusi, nokka loyty myoskin paketissa. Pikkusen, no aika paljon oli hometta pinnassa. Tarttee vahan mittailla kun paasee kotio etta mika se oikeen on.
    Nokathan voi pinnoittaa uutelleen mutta mites noi laakerin kaulat? Menisko ne samalla pinnotuksella?

    Mutta jos tasta ajotuohusta ton videon jalkeen tammoseen hataseen johtopaatokseen vois tulla niin kun rataa kattoo ja noita aikoja niin kylla siella ukot jotain tietaa, tai ainakin viittii tehda asioitten eteen jotain.
    Meilla kuitenkin liimataan ja kumitetaan kohtuu kuntoon rata, silti 9-10s vehkeilla on onkelmia pidon kanssa, tuolla ei ollu tehty mitaan ja viela kylma paiva niin mennaan kaseja ilman suurempia murheita :-?
    No, tokihan suomessakin on kuskeja keta viittii ja osaa vaannella niita tappeja siella auton alla etta saa pidot paranemaan, mutta kovin vahainen kansanosa se tuntuu olevan.
    Ja lisana tietenkin kunnon suomalainen kaikkitietamys ja uppiniskaisuus, ensinnakaan ei keltaan tartte kysya mitaa neuvoa ja jos vahinkossa sen menee tekemaan niin ei sita ainakaan kannata uskoa :rotfl:
     
  18. romuarnold

    romuarnold 1st gear

    Re: Mäklaren kappi

    Komee yhdistelmä oli, kun tulitte viime keskiviikkona vastaan Lavian eteläpuolella. Mukava piristys puuduttavaan autonhakukeikkaan.
     
  19. BBC

    BBC Guest

    rock

    Joo huomasin kyllä kun tulitta vastaan. Peter hinaili mun engelsmanni as.vaunua perässä ja kirosi kun meni 35litraa sadalla pumppurodissa.
    Oli tosin hieman "overload" mutta oli siinä vielä lörssillä ruiskujen säädötkin aika metässä,.... hieman tuli meikäläiselle hinnakas keikka, mutta talvi syödään siskonmakkarakeittoa,.... ja nyt ne romut on kuitenkin siellä oottelemassa jatkoa.

    Kari, mulla on yksi härski mekaaninen nokka SBC 4000-8000rpm tms.
    Mekaaniset käy oikein "ränttämeiningillä". Uusi crane, 70e.
    Sitten mulla on yksi fixattu Iskyn rolleri 735 nostoinen (kato iskyn sivuilta se kovin luettelorullakeppi oliko se ny RR-735 vai mikä se nro. 150e.
    Yksi lohko, uusi, jos tarve, 3.48 iskuinen takoakseli jne...


    Hyviä kuvia keijolta.
    minusta meininki tuolla aina mukava oli sitten autoja paljon tai vähemmän kuten nyt oli säiden puolesta. Ilmoittautumisrahaa ei yleensä kysellä kuskeilta vaan kunhan tuodaan romut tontille ja tullaan tekemään showta niin se on ilmaista.
    EIkä niin kallistakaan kulkeminen laivalla. 2xrod + 2xkärry + hytti ja tulomatkalla 2 x rod + hytti = 220e kaikki. No, hinnat nousoo juhannukselta, mutta viking tuntuu olevan aika kohtuullinen silloinkin.

    Aulis
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: rock

    Onko tossa mekaanisessa kauheesti nostoa? No ei se valia silti, viilataan paalta pois jollei mahdu pyorimaan :rotfl:
    Pista mulle talteen toi keppi, otan sen. Soitellaan kun tuun suomeen EM viikolla.
    Koitetaan tosta omasta lohkosta ja akselista saada tehtya jotain, budjetti on suunniteltu niin etta se mennee oikeen satasten puolelle :eek:
     

Kerro tästä muillekin!