T-haaroitin perävaunupistokkeeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jza, 15.9.2015.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onko joku törmännyt tuommoiseen? Ihan normi wanhanaikainen 7 napainen pistoke pitäisi haaroittaa kahdeksi ja tämä pitää olla siis irroitettava. Voi olla Y-haarakin, T ei ole pakollinen :D

    Ei jaksaisi alkaa itse tekemään jos joku niitä kiinasta parilla eurolla trokaa. Ja se toinen liitin periaatteessa voi olla muukin kuin varsinainen perävaunupistoke. 12v ulosotto vaan tarvitaan valojen palaessa, mutta pitäisi kestää räntää, paskaa ja rajua käsittelyä.

    Auton omasta liitännästä ei pysty kiinteää vetoa viemään, kun auto vaihtuu vähän väliä ja tätä virtaa tarvitaan silloinkin kun kärry ei ole autossa kiinni.
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kärryyn tupakansytytin johkin kohtaan ja autoon täytyy tehdä sovitin missä perävaunu pistoke ja tupakan sytytin

    Jostain raskaan kaupasta tollaista vois löytyäkkin, mut hintasaattaa sit olla sen tarvittavan erikoisosan mukainen


    Osaiskohan tää 3D kopio hommia mainostava tehdä tuollaiselle runkoa, et sais normipistokkeen sisukset ja normi tupakinsytyttimen sisukset siihen kylkeen
     
  4. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    vanhat lankapuhelinpistokket uros/naaras - siis se kolmipiikkinen - on osoottautunu ihan käteväksi ja kustannustehokkaaksi ratkaisuksi mm. keikkabussin valaistusta rakentaessa. Saatko sovellettua?

    [​IMG]
     
  5. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Noihin ei kyllä sitten kannata kauheasti kuormaa lyödä perään. Ovat ainakin yleensä melkoista paukkulankaa.
     
  6. T&S

    T&S Gearhead

    Ehkä 0,10mm²-0,2mm²
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Niin muuten meillä on dollyssa rungon päällä pistoke kun tarttee magneetti valot olla tanskassa vedettävän perässä

    Mites nää armeijan liittimet kestää rankempaakin kuormaa ja on veden pitäviä

    Tai sit sellainen hurja ratkaisu kun ulkopistorasia runkoaisaan johon vaikka parkeilta virrat ja suojamaahan maadoitus

    Joskus tuli sellainen ulkopistorasia vastaan johon sai saman valmistajan yksittäisen pistorasian sisäosan eli ois mahdollisuus jopa parkit ja ulostulo-sumari navasta ottaa virta
     
  8. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Öh, niin... Toki olen ainakin itse vaihtanut ihan oikeeta sähköjohtoa ton puhelinpiuhan tilalle. Pistokkeista siis puhuin.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei oikein taida olla moinen avoin puhelinpistoke soveltuva ulkokäyttöön?
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kiitos vinkeistä. Mutta tarkoitus on siis että ajoi pihaan mikä tahansa koukullinen auto, niin saisi pistokkeestä otettua sähköä just nyt heti (ennen kuin kärry on edes kiinni). Ja kärrykin pitäisi saada pistokkseeseen ilman että tätä sähkön ulosottoa pitää irroittaa. Tarttee varmaan tehdä itte, se t-haara olisi vaan niin helppo.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eiks toi MudMaxin Agrimarketin linkin palikka ois sopiva?

    Mihin tarttet sen ulosoton?
     
  12. plagu

    plagu Gearhead

    pistä pikkunen prätkän akku johki aisan päälle koteloon
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Katotaan sitä tarvetta sitten myöhemmin jos tuo mitä suunnitellaan, toimii. Ei kehtoo keskeneräisiä juttuja ääneen mainostaa :lol: Kilvanajon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Ehkä, vielä. Sanotaan nyt että tyyliin lisä/peruutusvaloille pikakiinnitys ja virranotto, muttei sinne päinkään. Tai miksei :eek: Onkohan tommoisia myynnissä? Ehkä maailman helpoin tapa laittaa väliaikainen työ/peruutusvalo olisi vetää imukupilla ledirivi takakonttiin / katolle ja johto töpseliin... No sitä en hae nyt, mutta tarve on vastaava.

    Mutta siis toi Agrimarketin palikka lienee tarkoitettu autoon kiinteästi. Eikös se ole normaali töpseli? Mä tarttisin sen niin että voin irroittaa sen ulosoton autosta ja siirtää sen toiseen ilman mitään meisselöintiä. Vähän kuten tupakansytkäri reiästä toiseen.

    Kärryä ei välttämättä ole koko projektissa mukana että akku siellä aisan päällä ei valitettavasti paljoa auta. Mutta tarvittaessa se kärry pitäisi pystyä kuitenkin kytkemään autoon ilman että tuota ulosottoa tarvitsee irroittaa. Eiks oo selkeetä? :rotfl:
     
  14. plagu

    plagu Gearhead

    no 98% autoista on varmaan 12v lähtö siellä kontissa käytä sitä.
     
  15. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    "Ihan kaikkee ei sentään Kiinastakaan valmiina saa", virkkoi mulle kaupalla kauppias. Vähän joutuu soveltaan.
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No nymmää käsitin :D

    Ei oo mun autoissa kuin yhdessä ollut toi töpseli kontissa, autoja ollut useampi kymmenen.
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Haha :D
    No mulla nykyisessä kulkineessa sattuu moinen töpseli olemaan, mutta toisessa taas ei ole. Ja edellisistä autoista taisi olla yhdessä viidestä. Koukullisissa autoissa 100%:ssa on perävaunupistoke ja koukulliseen autoon mä tuota viritystä tartten.
    Mutta tehrään ihte kun ei kaapasta löyry.
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kaikki tarttee aina ite tehä :D
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jenkkilässä varmaan hylly kamaa pikkasenkin isommassa pikkukylän varaosaputkassa

    Sama hemmetin homma paikallisessa putkiliikkeessä kävin sanomassa et tartten tälläsen palikan, katto silmät pyöreenä ettei tollasia oo olemassakaan
    Sit youtube videossa joku käy jenkkilässä rautakaupassa ja kattelin sitä videoo, et noita on hyllyssä, toikin tuli tehtyä paloista tollasta oisin tartennu viimekesänä jne jne :mad: :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!