T-Topin tiivisteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja buick87gnbl, 6.7.2022.

  1. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Mitenkäs porukat ovat elvyttäneet T-Topin tiivareita? Eli lasia ympäröivät uloimmat eikä sisemmätkään tiivarit eivät ole meidän autossa hapertuneet vielä vaan hiukan lässähtäneet eli ei pidä tn. vettä. Olen toki laittanut tiivistemassaa siihen kohtaan, missä T-topin tiivari yhtyy oven/ikkunan tiiviivistekumiin jne.

    Eli millä nuorruttaa tiivareita ennen tiivisteiden uusimista?
     
  2. Peter Ashington

    Peter Ashington 1st gear

    Pariksi päiväksi silikonikylpyyn
     
  3. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Niin, voisi auttaa silikoni, kiitos vinkistä! Mites, olisiko olemassa semmosta tarrakiinnitteistä mustaa teippiä, jonka tiivistemateriaalina on joku kumiseos ja on noin millin vahvuista? Eli vain toisella puolella tarra. Noi ikkunatiivisteet ovat ehkä liian paksuja, tiä sitten painuvatko nekin kasaan siten, että saa luukun kiinni ilman liikoja jännitteitä.
     
  4. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Eipä nuo autoon tarkoitetut tiivistesatsitkaan mitään ihmeitä maksa, kannattaisiko sijoittaa ihan tuoreeseen kumiin mielummin kun purkkapatentilla kokeilla jos siitä nyt saisi tiiviin?

    Aikansa sitä turailee vaihtelevalla menestyksellä, sitten lopulta ne kuitenkin ostaa.
     
  5. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Joo kyllä noinkin on asia. Ei tässä nyt kuitenkaan mennä ihan purkkapatenteilla kuitenkaan, koska tiivarit ovat hapertumattomia eli pientä nostoa litistymiseen tarvittaisiin, kuten luit viestistäni. Niin ja sitten, eipä ole purkkahommaa laittaa tiivistemassaa(esim. Marine&Teknik) paikkoihin autoissa, jossa orggistiivistys/liimaus on pettänyt aikojen saatossa.

    Mutta mutta, T-top on T-top ja monien tiivisteiden uusijoiden kokemus on, että ei pidä uudetkaan tiivarit vettä, koska myynnissä olevat semmoset eivät olekaan hyviä laadultaan mätsäämisen suhteen.

    Ole hyvä ja kerro Isamu kokemuksesi uusien tiivareiden sopivuudesta sekä asennusohjeista ym. ko. asiasta, niin olisin taas paljon viisaampi.
     
  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Kokemusta on vain parista autosta tiivisteiden vaihdosta, molemmat positiivisia.

    Chevy van tarvi tuoreet ovien tiivarit jotka olivat jo hieman rispaantuneet ja tilalle tarvikeversiot, helppo asentaa, istuivat paikalleen hyvin ja ovet olivat tiiviit.

    Nykyisessä monte carlossa takakontin tiiviste oli ehjä, mutta painunut kasaan. Tilalle tarviketiiviste ja vierekkäin vertailu näytti tuoreen kumin olevan "rentona" muutaman millin korkeampi.
    Vaihdon jälkeen kontin tiiviste on pitänyt.
     

Kerro tästä muillekin!