taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jannen auto on kyllä aitoa moottoripornoa!

    "440" 1966 Caprice on parin hyvän kaverin tekemä. Olispa juttuun saatu edes hitunen siitä työmäärästä ja tuskasta mitä ukot siihenkin autoon upottivat.

    Livenä muutenkin vieläkin hienompi kuin kuvissa. Todellinen PRO -laitos.

    Viikon päästä olis oman auton kuvaus Veekasiin. Taas yks E-body lehteen. So booring!
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olipa kerrankin tyylillä omaan makuun rakennettu challenkeri, sitä kun on niin paatunut ettei orggis e-bodit innosta vaikka oonkin erittäin orggis-friikki.
    ja se 66 letukka oli kyllä upee kupee. mun mielestä ton vuoden capricen takavalot on kyllä stailimmat. mutta hienosti tehty peli.
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Käväisinpä taas lukemassa lehden Ukko-Munkissa. Kuten aina aiemminkin, myös nyt V8 Magazinen lukeminen vie kaksi isoa oluttuoppia :)

    Sisältö oli ihan ok. Joka makuun jotain. Hauskinta luettavaa oli ehkä sen Ford Fairlanen (oliks se faikku?) vaiheet. Challe oli komia ja Gumball -reportaasiakin oli viihtyisä lueskella.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Challelta ei tietenkään voi ottaa mitään pois,eihän se auton vika ole jos juttu lipsahtaa pahan kerran elvistelyn puolelle.."426:nenkaan ei tuonu kunnon fiilistä.." No ei kai siinä mitään,pitäähän noitakin olla.Semmosta vinkkiä tosin veekasitoimituksen suuntaan että pitäis paneutua ehkä hiukan enemmän niihin asioihin jotka koskettaa suurinta harrastajaryhmää...Mut kuten sanoin,noitakin pitää olla,ja niitä vanhoja isoja,joita tuppaa olemaankin aika usein...Ehkä jotain yleisempääkin kuitenkin tarvittais,tavallisia kertomuksia tavallisilta harrastajilta. Loppuu ainakin multa tilaus jos noi 2 ryhmää alkaa olla koko lehti. 383-stroukkiprojekti,maaluun perustat,hitsauksesta kertovat jutut oli erittäin asiaa ja varmasti koskee laajaa ryhmää. Kyllähän ton challen tyyppisistä projekteista on ollu paljon asiallisia juttuja joita on ollu kiva lukea,mut tosta jäi jotenkin outo fiilis. Ja mikä nyt sitten on "tavallista",harrastan mä itekkin virittelyä mutta...No,antaa kaikkien kukkien kukkia.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Oisko sen "oudon fiiliksen" selitys perisuomalainen kateus?
     
  6. TiM

    TiM 1st gear

    Ei muuten pukannu, lopetin tilauksen, mullahan on vasta 1/78:sta asti kaikki numerot kaapissa. Jotenkin tuo kestotilaajien etujen huonous verrattuna uusien tilaajien etuihin ajoi lopettamaan tämän pitkä aikaisen suhteen... :(
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Mielestäni tullaisia Challeja ja lehtijuttut niistä on paikallaan.

    Kuten eräs automerkki mainostaa: "maailma tarvitsee esikuvia"

    Kyllä tässä maassa on tarvetta autoille jotka nostaa rakentelu ja satsaus rimaa, ei täällä noita liikaa ole.

    Kateus vain rajottaa.

    Ollaan iloisia toisten saavutuksista..
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Siivotaanpa lauantai-illan huumassa kirjotettua tekstiä hiukan asiallisempaan muotoon,eli tarkotus ei ollu hyökätä jotain auto tai harrastajaryhmää vastaan eikä varsinkaan loukata ketään,idea oli herättää keskustelua siitä että minkälaisia juttuja tonne lehtiin tarvitaan tämmösessä maassa jossa muutaman tonnin vehkeitäkään ei tunnu menevän kaupaks....Lähemmäs normiharrastajaa jutut kiitos.
     
  9. xp

    xp Gearhead

    Mutta nyt on kestotilaajien (mm. minä) ruikutus tuottanut tulosta. Sanoma oy on lanseerannut merkin jolla on merkitty vain kestotilaajille tulevat edut (katso sieltä jostain takasivuilta). En kyllä tiedä mistä näitä etuja voi sitten bongata. "Kestotilaajana olet meille arvokas" kehuivat. No tietenkin kun maksat enemmän kuin muut ja pidempään.
     
  10. Bukero

    Bukero Gearhead

    sammapohär eli lopetin piitkäaikaisen V8 tilauksen vuodenvaihteeseen.kokeilen vaihtelun vuoksi A:rautaa...oisko tätä kummempi.
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Mutta olihan sentään hieno Olds kansikuvassa :D :D
     
  12. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Ja ne biisit netin syövereissä joihin Oldsin jutussa oli viitattu ohimennen. Nauroin ku kirppu paskalla.
     
  13. mike-79

    mike-79 1st gear

    Kannattaa muuten irtisanoa V8-magazinen tilaus niin kotiin tulee tarjous ja lehden saa 45 eurolla per vuosi, eli 4,5 euroa per lehti. Taitaa olla jo kolmas vuosi kun näin teen ja aina vain tarjotaan. Muutama kuukausi sitten tosin tuli joku 69euron tarjous mutta kun odotti vielä vähän, niin tuli viime hetken tarjous taas jälleen. Näin toimii isot lehtitalot..

    Lojaalin kestotilaajan vuosimaksu on siis 79,80eur/vuosi. :D
     
  14. STW2

    STW2 1st gear

    Hyvä lehti ja aivan asiallisia juttuja.

    On se hyvä että on kavereita joilla on lompakko kunnossa ja hienoja laitteita tulee, olisi pirun kurjaa jos kaikki ajaisi samanlaisilla sos.dem.ladoilla tms.,... ja aina ne rahamiesten laitteet on joskus myynnissä inhimillisempään hintaakin.

    Toisaalta säälittää eniten ne jotka ei itse tee (lue: eivät edes yritä) hitsaushommia, tekniikan laittoa (perä, laat, kone,..) jne jne. vaan kaiken tekee muut ja sitten elvistellään huippusäällä auton kanssa (huom. huippusäällä koska huonommalla säällä munanjatke sotkeentuu tai sitten menee matching numbersin syylariin itikoita,...). , mutta onneksi veekasi ei tämmöisiä hunajapyllyjen vehkeitä esittele vaan miesten ajovehkeitä normaaleja, huonosti tehtyjä ja hiplattuja.

    Rane
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tarjouksesta huolimatta jätin lehden pois nyt kokonaan.
    22v se tuli.
    Edellisellä kerralla sorruin jatkotarjoukseen.
     
  16. VilleTre

    VilleTre 3rd gear


    Kannattaa huomata että kaikki eivät noita voi tehdä jos on esim vamma joka estää ruuvaamisen yms.. Lisäksi kun tuo oma verme joskus valmistuu niin jätän kyllä tuon tekniikkapuolen sellaisen kaverin käsiin joka osaa hommat hoitaa kerrasta eikä tule tunarointia kun yrittää itse tehdä. Täällä hallitaan peltihommat kyllä,mutta kone/laatikko jää kokeneemman käsiin.Jos pannuun pistää 10te niin ei viitsi kovin ottaa riskiä jos ei tiedä varmaksi mitä tekee. :wink: On aikas kallis leikki muutenkin tämä e-body harrastus.

    Lehteen niin taidan itsekkin kohta muuttaa tilauksen määräaikaiseksi kun ei 15vuoden kestotilausta paremmin arvosteta. :mad:
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jutun kirjoitukseen en ota ite mitään kantaa kun ei ollu ite kirjoittama ja harmi ettei noi antamani projektikuvat koskaan mahtunut juttuun, mutta tohon yllä olevaan 426 hemi elvistely kuittiin on pakko kommentoida.

    Eli kun käytiin Jykän kanssa koeajamassa kyseistä 14 000€ hintaista 426 hemi-haave-myyntimoottoria joka tuntui mekaanisesti toimivalta, ei peli silti jaksanut sutia edes kaasusta oli vaikea valehdella itselleen, että tästä sitä saa lainarahalle vastinetta ja kunnon fiilikset...

    Jos toi tulkitaan Elvistelyksi niin sit ei voi mitään. :odroll:

    Samoin mitä tohon autonrakenteluun tulee niin ei täällä pelätä liata käsiä romujen ropaamisessa ja jos haluaa näyttelykelpoista pelti/maalipintaa niin aika harvalta harrastajalta se täysin yksin itse ikävä kyllä onnistuu käden taitojen ja tilojen takiakin.
    Kaikki respectit niille kurkoille, joilta se kuitenkin onnistuu! :wink:

    Elvis has left the building. :pinup:
     
  18. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    no kyl kai kunnossa oleva 426 sutii kaasulla oli tomaatti tai manuaali ??
    tuon on kyl niin hieno tuo bomberin challe,,livenäkin sen nähnyt.
    ja moottori härski hieno ja voimakas.

    ja kiva ettei kaikki tarvitse rallye clusteria ym,,
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Todella surkeasti oli taas kerran drag race juttuja. Lehti hoitaa tuon osa-alueen nykyään aivan ala-arvoisesti. Tierpin EM osakilpailusta oli vain kuvasarja, jossa päätoimittajan oma auto esiintyy ja Nitro nationalseista vajaa kaksi aukeamaa. Luulisi tuollaisesta sivumäärästä lohkeavan harrastukseen kiinteästi liittyväälle lajille enmmän palstatilaa.
     
  20. 1320

    1320 Gearhead

    ...Ja Drag Race Weekiltä ei ollut mitään juttua. Samaa mieltä, että kisajuttuja saisi olla lehdessä enemmänkin.

    Muuten todella hyvä lehti taas kerran.
     

Kerro tästä muillekin!